Een paar 'technische' vragen (camera, sport/eco knop, verlichting)

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
RTJC

Een paar 'technische' vragen (camera, sport/eco knop, verlichting)

Berichtdoor RTJC » 12 jun 2019, 09:26

Hoi allemaal,

ik ben sinds kort een hele trotse bezitter van een Peugeot 308 SW GT-Line. Onwijs gave auto met de volgende specs:

- Afneembare trekhaak
- Pioneer geluidsset (De auto was al geïmporteerd en daardoor kon geen Denon ingebouwd worden)
- Full leder bekleding (zwart met rode stiksels)

Ik heb geen Driver Sports Pack of Keyless Entry systeem, dat was voor mij niet zo heel erg nodig. Bovendien stond deze auto dus al bij de importeur op het 'schap'.

Nu heb ik wat vragen over de auto, welke ik niet in de handleiding kan vinden. Ik druk ze maar samen in 1 topic, ik weet niet of dat toegestaan is maar ik probeer het toch.

Sport / Eco knop
In mijn auto zit een Sport/Eco knop. Eigenlijk heb ik 3 standen: sport, eco en 'neutraal' (beide lampjes uit). Wat is nu eigenlijk de functie van deze knop? Ik heb geen driver sport pack.

Bij de sportstand merk ik een wat 'zenuwachtig' karakter. De auto blijft hoger in de toeren hangen bij het optrekken waardoor je iets sneller kun accelereren.

De ECO stand verschil m.i. niets ten opzichte van de uit/neutrale stand. Hoe zit dat precies?

Achteruit rijcamera
Ik vind de kwaliteit van de camera een beetje tegenvallen. Ik kom van Citroen af, daarbij was het camera beeld vloeiend en scherper dan bij de 308. Ik heb het idee dat het beeld meer gerendered moet worden, aangezien je ook een soort van camerabeeld van 'bovenaf' erbij hebt. Ik vind de beeldkwaliteit minder, het beeld schokt en is minder scherp.

Is dit bekend en 'normaal'?

Verlichting
Ik heb via Ali een paar rode w5w lampjes gekocht voor de voetverlichting. Ben benieuwd of dit net wat extra sfeer geeft tijdens het instappen ;-).

Daarnaast wil ik graag de kentekenverlichting mee pakken met led, plus de verlichting in de achterunits.

Welke lampjes heb ik hier voor nodig? De types kan ik wel achter komen, maar aangezien de kwaliteit bij Ali nogal eens verschilt, ben ik benieuwd of jullie goede ervaringen hebben met bepaalde lampjes.

Alvast bedankt voor jullie tips!
Laatst gewijzigd door RTJC op 12 jun 2019, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

B767-300ER
Beheerder

Re: Een paar 'technische' vragen

Berichtdoor B767-300ER » 12 jun 2019, 09:39

Vwb de camera. Dit is een bekend probleem en heeft inderdaad genoemde reden. Alhoewel ik het zelf niet als storend ervaar hebben anderen dat wel. Advies: meld het in ieder geval bij de dealer.
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

RTJC

Re: Een paar 'technische' vragen (camera, sport/eco knop, verlichting)

Berichtdoor RTJC » 12 jun 2019, 12:10

Hi Niels,

bedankt. Ja, het is inmiddels gemeld maar het wordt 'ter kennisname' aangenomen.

Groeten, Roy

The Sarge
Moderator

Berichtdoor The Sarge » 12 jun 2019, 15:59

Welkom Roy. Ziet er mooi uit als uitvoering.
Zou je nog wel even een separaat voorstelrondje willen doen in het daarvoor bestemde topic. Is één van de regels van ons forum

rick

Berichtdoor rick » 12 jun 2019, 16:58

Hi Niels,

bedankt. Ja, het is inmiddels gemeld maar het wordt 'ter kennisname' aangenomen.

Groeten, Roy
Omdat er geen oplossing tot verbetering is.
De beelden van de 180-graden camera zijn op het scherm minder van kwaliteit dan de eerdere camera's.
Hoogstwaarschijnlijk door bewerking van de beelden door het systeem.

de sport/eco knop heeft invloed op het schakelgedrag van de automaat, sportief of extra zuinig.

mbt de led verlichting is al eea gepost, zoek even met de zoekfunctie en je vind genoeg reacties.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

RTJC

Berichtdoor RTJC » 13 jun 2019, 11:43

Hoi Rick,

bedankt voor je antwoord.

Ik merk bij de Sport stand dat de toeren omhoog gaan, ook gaat de auto licht accelereren (wanneer ik bijv 80 rijd). Veranderd er verder nog iets aangaande instellingen? Vering, stuurbekrachtiging? Dat kan ik nergens vinden.

Qua ECO stand, merk ik helemaal niets t.o.v. de 'uit' stand.

rick

Berichtdoor rick » 13 jun 2019, 12:26

Hij schakelt bij inschakelen van de sport knop een verzetje terug waardoor de toeren omhoog gaat.

Zwaarder sturen is het geval bij het driver-sport-pack, maar die heb je niet.
Aanpasbare vering heeft de 308 niet.

de eco stand hoeft niet merkbaar te zijn, alleen blijft ie nog langer in de hogere versnellingen hangen of schakelt nog iets eerder op.
Laatst gewijzigd door rick op 13 jun 2019, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

RTJC

Berichtdoor RTJC » 13 jun 2019, 14:16

Hoi Rick,

iets is me nog niet helemaal duidelijk. Volgens het instructieboekje zou ik bij een EAT8 bak, met de sport/eco knop moeten beschikken over het sportspack.

Zie plaatje. Ik kan in het boekje namelijk NIET herleiden dat dit buiten het sport pack ook een functie is.

EDIT: bij de EAT6 bak wordt wél gesproken over een apart sport programma. Bij de EAT8 niet.

sport.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

rick

Berichtdoor rick » 13 jun 2019, 14:55

jij hebt zelf aangegeven dat je dat pakket niet had.

Worden je tellers rood wanneer je de knop indrukt, dan heb je ook het drivers sport pack.
Dan zal o.a het gasrespons iets veranderen, sturen wordt wat zwaarder en extra motorgeluid over de speakers.

zo niet dat is het enkel een iets aangepast schakelprogramma van de automaat.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

RTJC

Berichtdoor RTJC » 13 jun 2019, 15:16

Ja dat zou ik ook niet moeten hebben, maar omdat die 'knop' er dus wel in zit begon in te twijfelen of de dealer geen fout heeft gemaakt of dat er ergens een defect zou zijn.

Er gebeurt niets op de tellers, dat had ik al gezien. Gevalletje handleiding klopt niet dan ;-)

rick

Berichtdoor rick » 13 jun 2019, 15:36

In de handleiding worden meerdere uitvoeringen en alle opties beschreven.

in jouw geval is het driversportpack niet gekoppeld aan de knop en is het alleen een sportiever schakelprogramma
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

RTJC

Berichtdoor RTJC » 14 jun 2019, 14:29

Daar was ik inmiddels achter, dus er mag een slotje op dit topic!

MarcelE

Berichtdoor MarcelE » 14 jun 2019, 16:17

Ik heb op mijn leeuw ook het sportpack en de sport/eco knop. Ik gebruik het nooit eigenlijk. Vind die rode tellers niet fraai, en dat sportgeluid is echt een aanfluiting.
Gegroet, Marcel E

308SW Blue Lease Premium 1.2 PureT 130 eat8
Gris Artense + Lederen Premium zetels + stoelverwarming + Oris afneembare trekhaak + hulpveren + luxe kentekenplaten

Peugeot verleden:
308SW BlueHDI Premium 1.6 120pk, 11-2014/4-2018

Terug naar “Technisch (308-T9)”