Spiegels bleven ingeklapt.

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
dadcyber

Spiegels bleven ingeklapt.

Berichtdoor dadcyber » 18 apr 2014, 20:38

Het hele gezin klaar om naar een visite bezoek te gaan.
Op naar de 407, ja klappen de spiegels niet uit!
ja zo kan je niet rijden en even een andere auto gepakt.
Er zit een bediening trucje in.
Ik wist niet van het bestaan af.
Bij de bestuurders kant zit de spiegel bediening links en rechts.
Duw de knop naar achteren wel in midden stand en de spiegels klappen in of uit naar eigen wens.
Werkt met draaiende motor of alleen contact aan.
Voor diegene die het nog niet weten.

Michel 3008 GT

Re: Spiegels bleven ingeklapt.

Berichtdoor Michel 3008 GT » 19 apr 2014, 11:47

Ja, dat is een bekende optie. Kan handig zijn indien je iets erg smals moet passeren (al is dat nooit verstandig). Bij afsluiten auto klappen vaak de spiegels al naar binnen, mocht je auto dit niet automatisch hebben, zou je het dus handmatig kunnen doen na het inparkeren.
Peugeot 3008 1.6 THP GT: feb 2011, specificaties & foto's
Mijn gehele Peugeot historie: historie

drukkert

Berichtdoor drukkert » 19 apr 2014, 17:43

Klopt,
Het was alleen mooier geweest als de spiegels pas naar buiten zouden klappen wanneer het portier wordt geopend. Elke keer dat ik iets uit de kofferruimte moet pakken klappen de spiegels nodeloos uit... Maar goed, het is wel handig dát het erop zit.

peli71

Berichtdoor peli71 » 25 aug 2014, 06:44

Wat ook mooi zou zijn is dat je zelf de mogelijkheid hebt om de spiegels niet in te laten klappen. Denk aan caravansiegels. In de garage kan alleen de optie on automatisch in/uitklappen uit te zetten worden geactiveerd.

groenteboer

Berichtdoor groenteboer » 25 aug 2014, 10:44

Ja daar kwam ik al rijdend eens achter,... wilde de spiegels bijstellen en zag ineens dat ze bij naar achter trekken vh knopje ze ingingen, tijdens het rijden! Hihi, wel lollig.
2014 Pug208 GTi wit (opties: panoramadak/armsteun)

rick

Berichtdoor rick » 25 aug 2014, 18:07

Klopt,
Het was alleen mooier geweest als de spiegels pas naar buiten zouden klappen wanneer het portier wordt geopend. Elke keer dat ik iets uit de kofferruimte moet pakken klappen de spiegels nodeloos uit... Maar goed, het is wel handig dát het erop zit.
Bij oudere peugeot's met klapspiegels gingen ze pas open bij het starten.
Waarom ze dit hebben veranderd is niet bekend.

Het is overigens wel makkelijk om van een afstand te kunnen zien of de auto open of dicht is ;)
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

paulvr

Berichtdoor paulvr » 11 okt 2018, 15:14

Hartelijk dank voor deze informatie! Ik maak de laatste tijd steeds vaker mee dat ik tijdens het rijden ineens de spiegels zie inklappen, levensgevaarlijk natuurlijk zo iets!
Nu is het wel zo dat datzelfde bedieningspaneel voor alle vier de ruiten al eerder problemen gaf: schokkend raam aan de bestuurderskant, in beide richtingen en soms zelfs helemaal niet meer naar boven. Onze reparateur heeft er tweemaal aan gewerkt, het gaat nu redelijk maar wel steeds schokkend.
Waarom vertel ik dat? Na het lezen van bovenstaand kwam ik erachter dat ik die spiegel-toets op het paneel helemaal niet meer daar achter kan duwen voor het inklappen tijdens de rit. Alles lijkt muurvast te zitten, ik zie ook geen reactie als ik naar links of rechts duw voor de beide spiegels.

Ik lichtte het paneeltje eruit en zag er van onderen maar twee stekkers aan zitten, een achterin ter hoogte van de kinderslot toets en de ander waar de vier ramen toetsen zitten. Ik naam aan dat dat normaal is omdat ik waar die spiegel bediening zit geen aansluit punt voor een stekker zie.
Maar nu de hamvraag: wat kan ik het beste doen? Ik ben allesbehalve handig dus demonteren, tja als het moet doe ik het maar liever niet als het ook anders kan. Zou het inspuiten van die spiegel-bediening met een of ander reinigingsmiddel zin hebben? Dus zo'n beetje ongezien wat het doet, van de zijkanten van die druktoets en het zwarte kastje eronder, of proberen van bovenaf tussen toetsje en chassis van het bedieningsdoosje? En wat zou ik moeten gebruiken??? Ik heb hier een spuitbus grafiet-sproeiolie liggen maar iets zegt me dat het woord olie geen goed nieuws is als er een elektrisch contact hapert. Dan denk ik eerder aan iets als spiritus?
Ik kan natuurlijk gaan lopen zoeken naar een vervangend onderdeel maar de wagen is intussen alweer 12 jaar oud dus dat zal van de sloop komen en wie weet is dat net zover heen als mijn exemplaar. Kan iemand me een tip geven wat te doen? Hier in Nijmegen heb ik eigenlijk maar een persoon aan wie ik op dat gebied raad kan vragen maar die is voor onbepaalde tijd weg i.v.m. mogelijk trieste familieomstandigheden.

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 11 okt 2018, 16:34

Beste

Welkom op ons forum. Los van bovenstaand verhaal zou ik je willen verzoeken on de forumregels te volgen. Onder andere het verplichte voorstelrondje in het topic “even voorstellen” is daar onderdeel van.

Groeten Niels
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Terug naar “Technisch (407)”