Parktronic / parkeersensor is stil na vervanging ECU

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
Aleks

Parktronic / parkeersensor is stil na vervanging ECU

Berichtdoor Aleks » 20 dec 2019, 15:24

L.S.,

na het vervangen van de ECU deze zomer heb ik alle functies hersteld, behalve de parkeersensoren achter (voor heb ik niet).

Met behulp van PP2000 heb ik haar uiteindelijk zover gekregen dat ik een piepje hoor als de achteruitversnelling ingeschakeld wordt, en zie ik de afbeelding van een auto'tje met groen en geel streepjes eronder op mijn RT3 scherm als ik achteruit dicht bij een obstakel kom. Maar alles in stilte, zonder geluid, wat niet echt praktisch is bij achteruit rijden.

Weet iemand raad hiermee?

Alvast dank!

BertP

Re: Parktronic / parkeersensor is stil na vervanging ECU

Berichtdoor BertP » 21 dec 2019, 13:49

Dat is een instelling. Je kan het geluid aan- en uitzetten. Ik ben het een keer met een beetje rondkijken in Diagbox (de opvolger van PP2000) tegengekomen.

Volgens de Franse logica kan deze optie heel ergens anders in het programma zitten dan waar je deze zou verwachten. Zo zijn er wel meer opties die je op 2 verschillende plekken moet activeren voor ze (volledig) functioneel zijn.
PEUGEOT 407 | XS Pack | 2.0 16v 136pk | bj. 2005
+ personalisatie: Rouge profond (metaallak), 17” Cosmos velgen, RT3, privacyglas, leder Claudia, PDC, TPMS
+ accessoires: afneembare trekhaak, chromen grillstrips en dorpellijsten, anti-diefstal wielbouten & bagagenet

Terug naar “Technisch (407)”