Panorama dak sluit niet meer

Voor alles wat aan de binnenkant zit
Roog

Panorama dak sluit niet meer

Berichtdoor Roog » 24 aug 2018, 08:01

:o

Hellup
Gisteren tijdens het terugrijden naar huis, met mijn hengelhoes in de auto, dacht ik, ik schuif het panorama dak eens open, het was al donker...
Ik heb niet door dat mijn hengelhoes tegen het plafond zit dus ik draai de knop om het open te zetten (eerste deel ging goed) hoor ik ineens " TakTak"... toen ik zag dat de hengels het panorama dak tegen hield, dus ik geef een ruk aan mn hengelhoes en het opendak schiet helemaal open, vanaf ongeveer 1/3 deel.. :shock:

Nu staat hij dus open en als ik aan de draaiknop draai hoor ik het systeem wel normaal (open/dicht), maar er komt geen dak te voorschijn :oops:

Iemand tips? Ik las iets over inlezen van het dak?!?

Roog

Re: Panorama dak sluit niet meer

Berichtdoor Roog » 24 aug 2018, 08:58

Net even gekeken,
klopt het dat het schuifdak van mijn panorama dak maar aan 1 kant word beheerd ? Er schuift iets open en dicht (voor/achter) door een railing, ik zie dat alleen aan de kant van de bestuurder.

Nu heb ik het schuifdak daar achter gehangen en nu gaat hij wel weer open en dicht, maar niet zoals ik gewend ben, aan de bijrijders kant hangt hij wat losser en krijg ik hem niet geheel dicht...hij gaat geheel dicht, maar eenmaal dicht gaat hij automatisch weer open naar standje 1...

PS, heb al geprobeert de resetten dmv van de knop in te drukken (3 sec) als hij dicht staat...maar dat helpt niet

Roog

Berichtdoor Roog » 11 okt 2018, 14:43

Omdat er zoveel reacties zijn, zal ik nog even reageren.

Blijkbaar moet er een hele nieuwe hoes in, er zijn dingen afgebroken.

Kan iemand mij vertellen wat dit zou moeten kosten?> Gaat dus om de zonnehemel zelf.
De garage (niet officieel Peugeot) gaf aan 650 a 700...ivm de uren werk dat erin zit.

Ik denk niet dat het storm zal lopen met reacties, maar wie weet... :lol:

rick

Berichtdoor rick » 11 okt 2018, 17:30

Waarom zou het storm moeten lopen met de reacties, 1 is toch voldoende ;)

je kan het doek(4) los vervangen tov het mechanisme(7)
1.jpg
doek kost iets meer dan 300,- en het mechanisme/koortjes 360,- + ochtend schroeven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Terug naar “Interieur (508-I)”