Stelmotor achteruit defect ? semiautom bak

Voor alles wat onder de motorkap zit
508hybrid-personal

Stelmotor achteruit defect ? semiautom bak

Berichtdoor 508hybrid-personal » 15 mei 2019, 20:04

Goedendag allemaal

Ik heb verleden jaar september een mooie Hybrid4 gekocht met 160000 km (2012) en er tot op heden 34000 bijgezet zonder noemenswaardige problemen....tot nu. 3 weken geleden reed ik weg bij mijn werk en dat gebeurde in eerste instantie elektrisch. Dat ging wel vreemder dan normaal. Het voelde alsof de auto niet echt wilde...soort afremmend gevoel...ik hoorde ook wat klak geluiden uit de bak komen. Toen de auto na een paar minuten ( ik reed 40 km/u) overging op de diesel, kreeg ik een knal naar voren. De bak sprong namelijk in zijn 1e versnelling en schakelde niet door. Meteen daarna de rode storingslamp ( motorstoring ) aan, maar auto bleef rijden in de 1e versnelling. Tijdens dit gebeuren op manueel gezet en geprobeerd met de flippers op te laten schakelen. Dit werkte niet. Op ZEV gezet en dat werkte gewoon. Hiermee kon ik bij een tankstation komen en daar heb ik de auto neergezet. Ik merkte toen ook dat de achteruit het ook niet deed. Wegenwacht constateerde een aantal storingen in de bak met de codes P0925 ( stelmotor achteruit) ,P0919 ( controle fouten versnellingspositie) en P0896 ( Schakeltijd te lang) . Geprobeerd te resetten. Toen ging de auto wel weer in zijn achteruit. Klein proefrondje en de storing sprong er bijna onmiddellijk weer in. Nu staat de auto bijna 2 weken bij de garage waar ik hem gekocht hebt en die komen er niet echt uit. Bak is meerdere keren opnieuw ingelezen en ingeleerd, maar storing blijft terugkomen. Ze dachten aan de koppeling, maar dat kan m.i. niet het probleem zijn. Hij slipte niet, ook niet bij vol vermogen (auto is getuned en heeft gecombineerd 230 PK ) . Ik denk eigenlijk zelf aan de dynamo.... ik weet van een vorige auto dat een niet goed functioneerde dynamo de vreemdste storingen kan geven zoals aan een versnellingsbak ( dat was toen bij mijn Jaguar). De genoemde stelmotor ….gene idee wat voor ding dat is en waar die zit, zou daar de schakelrobot mee bedoeld worden ?.... afijn, giswerk en daarom wil ik graag jullie reacties..... Alvast hartelijk dank....

Ernst

Re: Stelmotor achteruit defect ? semiautom bak

Berichtdoor Ernst » 15 mei 2019, 21:40

Lekker leesbare tekst :cry:
508GT - Blanc - 19" - JBL - Leder

The Sarge
Moderator

Berichtdoor The Sarge » 16 mei 2019, 10:27

Jammer van dit vervelende euvel. Zelf heb ik eenzelfde versie gehad uit 2013. Zonder problemen mee gereden.

Gebruik even de zoekfunctie. Volgens is hier al eens iets over geschreven nav klachten.

508hybrid-personal

Berichtdoor 508hybrid-personal » 18 mei 2019, 17:09

Het is keurig opgelost door de garage waar ik de auto heb gekocht. Bleek een breuk in een draadboom naar de schakelrobot.
Draadboom en stekker zijn vervangen, ingeleerd en de auto rijdt weer nieuw.... Kostte de garage een hoop zoekuren, maar rekening was meer
dan redelijk ( 350 ) en gratis leenauto voor 14 dagen....

air-line

Berichtdoor air-line » 19 mei 2019, 09:48

Lekker leesbare tekst :cry:
Want? Ik kan hem prima lezen.
Ex Peugeot rijder. Na een 206 5 deurs, een 206 SW, en een 307 SW nu een Ford C-MAX Titanium uit 2017 met navigatie, automatisch inparkeren, keyless entry en achteruitrijcamera.

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 19 mei 2019, 10:25

Graag dit soort opmerkingen en reacties even achterwege laten. Voegt niets toe aan het onderwerp.
Ondanks dat ik het eens ben met het feit dat het een behoorlijke lap tekst is en een paar extra "enters" geen overbodige luxe zou zijn in deze, kan je hiervoor beter even de meldknop gebruiken dan in het topic de leesbaarheid te gaan aangeven en bediscussiëren. Dan kan het team zonnodig een aanpassing doen of vragen of TS een aanpassing wil doen.

Voor nu: terug naar het onderwerp!
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Terug naar “Motorisch (508-I)”