ABS POMP

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
ehooghe

ABS POMP

Berichtdoor ehooghe » 01 feb 2019, 22:30

Hallo, mijn 3008 is bijna 9 jaar en 125000 km. Vorige week kreeg ik melding dat de elec rem stuk was en ook foutmelding van abs en esp. In de garage is de stoplichtschakelaar vervangen. Na 2 dagen zonder probleem rond te hebben gereden kreeg ik terug dezelfde melding. Nu zou het probleem aan de abs pomp liggen. ze gaan maandag alles doorspoelen en als dit niet helpt de pomp vervangen. Hij sprak direct van 1000€ voor de pomp zonder al het werk. Is hier geen andere oplossing voor. :( :(
Mvg

Ivro

Re: ABS POMP

Berichtdoor Ivro » 02 feb 2019, 07:27

Misschien is de pomp los van de electronische eenheid te vervangen. Dit is niet bij alle pompen het geval. Eventueel reparatie/revisie van de pomp/electronische eenheid. Probleem zit meestal in de ABS computer.
www.go-eco-harderwijk.nl
Chiptuning van auto's voor meer souplesse, kracht en een schonere verbranding.

BertP

Berichtdoor BertP » 02 feb 2019, 10:29

Gaf de originele uitleessoftware aan dat de schakelaar van het rempedaal kapot was? Wat voor garage was het?
PEUGEOT 407 | XS Pack | 2.0 16v 136pk | bj. 2005
+ personalisatie: Rouge profond (metaallak), 17” Cosmos velgen, RT3, privacyglas, leder Claudia, PDC, TPMS
+ accessoires: afneembare trekhaak, chromen grillstrips en dorpellijsten, anti-diefstal wielbouten & bagagenet

jerilo

Berichtdoor jerilo » 02 feb 2019, 10:36

Dus ze gaan er eerst weer tijd in stoppen wat toch geen zin heeft. En dan toch weer tot de conclusie komen dat de ABS unit kapot is.
Kunnen ze die tijd beter besteden aan een juiste diagnose, zodat je weet wat er wel kapot is zonder eerst weer onodig onderdelen te gaan vervangen.

Als de ABS unit kapot blijkt te zijn dan zijn er bedrijven die ze kunnen repareren voor een fractie van de nieuw prijs.
Weet u toevallig wat de foutcode is die ze hebben uitgelezen?

Jammer dat er tegenwoordig eerst een hoop onderdelen en tijd in een storing gaat zitten zonder eerst eens een juiste en goede diagnose te doen. Diagnose stellen is niet alleen de storing uitlezen en afgaan van die uitleescomputer. Een storing kan naar voren komen door een andere oorzaak, met andere woorden die storing die dan gegeven word kan een gevolg zijn van iets anders wat dus geen storingscode aangeeft. En dan word er dus het verkeerde onderdeel vervangen en niet het daadwerkelijke defecte onderdeel.

ehooghe

Berichtdoor ehooghe » 02 feb 2019, 16:02

Ik heb de eerste keer de foutcode niet gezien. Bij de tweede uitlezing heeft de garagist mij laten zien dat er een tijdsfout tussen het induwen van het rempedaal en de werking van de abs pomp. Hij denkt dat er vuil of iets dergelijks in de pomp zit en wil hij eerst alles spoelen. Een nieuwe pomp ga ik er niet inzetten maar denk aan revisie of 2e hands. :evil: :evil:

Terug naar “Technisch (3008-I)”