Oplossing klapperende motorkap

Voor alles wat aan de buitenkant zit
Riconl
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jun 2018, 21:26

Re: Oplossing klapperende motorkap

Berichtdoor Riconl » 06 okt 2019, 17:59

Een nieuwe motorkap heeft dezelfde achterlijk gevormde haak en als ze daar niets aan veranderen....
Als de kap werkelijk zoals in je video al in het midden 1cm omhoog kan komen, valt dat echt niet binnen de norm
Het is geen trucage video helaas.....dit is bij mij de realiteit

Gebruikersavatar
rick
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 15 feb 2014, 09:40

Re: Oplossing klapperende motorkap

Berichtdoor rick » 06 okt 2019, 18:04

Dan blijf ik bij mijn eerdere reactie.
Haak verbuigen, zodat de speling daar uit is, en slot naar beneden.
Kijk dan maar eens wat er dan nog aan speling overblijft op de hoeken.

Moet gewoon kunnen worden opgelost.

Maak eens een foto van de vorm van jouw haak onder de motorkap,
grote kans dat die heel erg veel lijkt op het logo van de andere franse autofabrikant… En dat vind een peugeot niet leuk :mrgreen:
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Masimo
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2019, 22:11

Re: Oplossing klapperende motorkap

Berichtdoor Masimo » 07 okt 2019, 20:06

Ik zie nu dat Rico vaste stoppen onder de kap heeft. Dan snap ik ook waarom het zo moeilijk is de kap te stellen. Dat moet dus volledig via het klapmechanisme.
Als ik naar mijn kap kijk zitten er verstelbare (verlengbare) stoppen. Zie foto. Ik heb een plaatje uit het Duitse forum geleend.
Ik heb mijn auto nu even niet hier anders maakte ik een nog een overzichtsfoto.

Motorkapstop.JPG
Ik heb die stoppen nu tot het uiterste uitgedraaid, net zoals op de foto. Als ik de kap sluit, moet ik even er wat extra kracht op uit te oefenen of hem iets harder dan normaal dichtgooien. Door die instelling zijn de zijkanten veel beter gefixeerd en is (bij mij althans) het klapperen verdwenen.
In het ergste geval zou je de aanslagen waar de rubber stoppen tegen aan zitten nog ietsje kunnen ophogen, om de kap nog vaster te fixeren. Maar dan loop je wel kans dat de uitlijning met de bumper raar uit gaat zien. Het ophogen van de aanslagposities zou voor Rico mogelijk een oplossing kunnen zijn trouwens. Een indirecte verlenging van de vaste stoppen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Masimo op 07 okt 2019, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
3008 GT-Line Puretech 130 S&S EAT8
Noir Perla Nera

Gebruikersavatar
rick
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 15 feb 2014, 09:40

Re: Oplossing klapperende motorkap

Berichtdoor rick » 07 okt 2019, 20:14

Ik zie nu dat Rico vaste stoppen onder de kap heeft.
Ik weet niet zeker welke foto je bedoeld, maar die ik als voorbeeldfoto hebt gebruikt is van een frans forum van de eerste type motorkap.
De nieuwe kappen hebben de andere stoppen. Dus die zal Rico inmiddels ook wel hebben.

En aangezien de motorkap omhoog gaat tijdens het rijden, en ook in het midden 1cm boven de bumper uit komt, maakt het totaal geen verschil welke afstanddoppen de kap heeft op de hoeken ;)
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Masimo
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2019, 22:11

Re: Oplossing klapperende motorkap

Berichtdoor Masimo » 07 okt 2019, 20:27

Ik doelde op deze:

stoppen.JPG

Ik ben het met je eens dat als de kap al zover omhoog komt in "rust" en in het midden, dat er met de sluiting iets niet klopt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
3008 GT-Line Puretech 130 S&S EAT8
Noir Perla Nera

Riconl
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jun 2018, 21:26

Re: Oplossing klapperende motorkap

Berichtdoor Riconl » 09 okt 2019, 18:22

Ik heb de stelbare rubber stops aan de motorkap en deze zaten ook al aan motorkap nr1.
Was gisteren even bij de dealer(omdat al mijn koelvloeistof weg was) en Peugeot NL en de technische dienst weten niks van die rubbers op de koplampen die per 1 sept 2019 standaard erop zouden zitten.
Het lijken dezelfde rubbers die ze ook aan de motorkap monteren bij de modificatie. Het gaat om motorkap rubbers van de vorige 508.
Heb het bestelnummer gekregen 9809265380 en je krijgt dan 1 zo'n rubber. Je moet er dus 2 bestellen en dan met dubbelzijdige tape vastzetten.

Mijn motorkap haak ziet er zo uit:
Afbeelding

Nou zat ik te denken iets tussen die uiterste punten te doen om te testen of de kap dan in het midden niet meer omhoog komt.
Stuk hout ofzo.
Afbeelding

Als dat helpt dan eens een goed oplossing verzinnen en de rubber stops opnieuw afstellen.


Terug naar “Exterieur (3008-II)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast