Volume radio schiet ineens naar maximaal

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
jwillemse

Volume radio schiet ineens naar maximaal

Berichtdoor jwillemse » 14 feb 2020, 11:55

In mijn Peugeot 3008 (2019) heb ik nu al een keer of vijf gehad dat het volume van de radio ineens naar maximaal schiet, waardoor ik me de pl##ris schrik.
Dit gebeurt iedere keer wanneer ik aan kom rijden, vlak langs een paal rij (op het werk de paal met de paslezer om de slagboom te openen, of thuis om de parkeergarage te openen).
De radio staat op dat moment op een normaal volume, ik kom aanrijden bij de paal met de kaartlezer, de piepjes van de sensoren beginnen een beetje te piepen omdat er een obstakel dichterbij komt en dan ineens schiet het volume van de radio naar maximaal!

Dit gebeurt niet iedere keer. Maar ik heb het al wel een keer of 5 gehad in de afgelopen twee maanden.
Ik heb mijn firmware al twee keer bijgewerkt naar de meest recente versie, maar het probleem blijft zich af en toe voordoen.
Laatste firmware update is afgelopen week geweest, maar vanmorgen gebeurde het toch weer....

Iemand anders bekend met dit probleem?

marco508

Re: Volume radio schiet ineens naar maximaal

Berichtdoor marco508 » 14 feb 2020, 16:10

Heb je focal of standaard radio?
Heb je city pack 1 of 2?
Ik zie in je voorstel dat je dus focal en city pack 2 hebt.
En is dit altijd nadat de parkeersensoren actief waren?
Privé : GT-line 1.6 e-THP 165 EAT6 noir perla
Pack Drive Assist , HiFi Premium FOCAL, Pack Premium , Lederen bekleding 'Nappa Mistral'
Panoramisch schuif/kanteldak
Verwarmbare voorruitrand
108 active noir - Pack Premium - extra getinte achterste zijruiten en achterruit

marcvdw

Berichtdoor marcvdw » 14 feb 2020, 19:44

Het is mij nu al drie maal in een paar weken overkomen, dat het geluid van de radio plotseling spontaan op maximaal vermogen staat (Focal geluid). De systeem software is van december 2017, en is dus laatste officiële versie. Het volgende vindt gelijktijdig plaats:
- radio aan
- navigatie meldt dat bestemming is bereikt
- parkeersensoren vóór op de auto constateren naderend obstakel tijdens parkeren.

Heeft iemand soortgelijke ervaring? En nog belangrijker: hoe op te lossen, want je schrikt telkens als geluid plotseling op 30 staat.
Ja, ik ben ermee bekend; zie mijn bovenstaande bericht van 30 juni 2018. Voorlopige oplossing: zorgen dat bovenstaande combinatie zich niet voordoet.
3008 1.6 THP Allure Metallic Copper

jwillemse

Berichtdoor jwillemse » 21 feb 2020, 19:59

@marcvdw: Exact zo inderdaad. Wel slecht dat dat nu nog steeds niet is opgelost, nadat dit in de software van december 2017 door jou al is opgemerkt.

Terug naar “Technisch (3008-II)”