kofferbakmat

Voor alles wat aan de binnenkant zit
smet

kofferbakmat

Berichtdoor smet » 04 okt 2018, 10:44

Vroeg me af of er iemand ervaring heeft met een kofferbakmat die ook handig in gebruik is wanneer je de derde zitrij gebruikt. Heb wel enkele handige matten gezien, maar die moet je er allemaal uithalen en in de garage leggen als je de derde rij gebruikt.

Gr Smet

Frac

Re: kofferbakmat

Berichtdoor Frac » 04 okt 2018, 12:13

Ik heb een hele simpele van nylon en klittenband gekocht. Het ding zit aan de achterkant vast met linten aan de hoofdsteunen. Verder zitten er wat tasjes in aan de zijkanten, maar die gebruik ik niet. Er is ook nog een lap die over de bumper kan hangen. Met de klittenbandbevestiging kan de mat op maat worden gemaakt en die zorgt er ook voor dat het geheel niet kan schuiven. Als ik de derde zitrij nodig heb, vouw ik de mat op en stop die in het bijgeleverde tasje dat zelfs onder een stoel past. Ik ben wel blij met de mat, want echt dicht is de kofferbakvloer niet.Afbeelding
Peugeot 5008 SUV 1.6 E-THP 165PK automaat

The Sarge
Moderator

Berichtdoor The Sarge » 04 okt 2018, 21:28

Misschien een linkje waar je deze mat hebt gekocht?

Ziet er goed uit trouwens en mooi op maat

Frac

Berichtdoor Frac » 04 okt 2018, 22:51

De mat is gemakkelijk op maat te maken omdat je zelf kan bepalen hoe hoog de zijkanten worden. Bij mijn 5008 zijn ze dus minder hoog dan op de foto. Ik heb deze mat bijna een jaar geleden gekocht via internet en ik zou niet meer weten waar. Maar met een beetje Googlen op autokoffermat of variaties daarop, moet je toch iets kunnen vinden. Zo ben ik er aangekomen en er waren meer leveranciers. Ik had overigens niet opgezocht waar ik de mat had gekocht omdat ik dacht dat een vermelding als verboden reclame gezien zou worden.
Peugeot 5008 SUV 1.6 E-THP 165PK automaat

The Sarge
Moderator

Berichtdoor The Sarge » 04 okt 2018, 23:42

Alleen illegale links zijn verboden. Elkaar helpen met linkjes naar webshops is geen probleem

P-Jorre

Berichtdoor P-Jorre » 05 okt 2018, 10:13

op een engels volvo forum zag ik deze maar er zullen uiteraard ook andere leveranciers te vinden zijn

https://www.hatchbag.co.uk/
https://www.boot-buddy.com/
5008 GT Line

smet

Berichtdoor smet » 11 okt 2018, 12:57

Dit is wel een mooie oplossing ja, ik vind dat ze echt wel steken hebben laten vallen wat betreft het creëren van een vlakke kofferbak. Onze S-max is vlak tot aan de stoelen, zelfs als je ze helemaal naar voren schuift.

Is deze dan snel en eenvoudig los te maken, of moet je de kofferbak inkruipen?

Terug naar “Interieur (5008-II)”