"Motorstoring! Laat je motor repareren!"

Voor alles wat onder de motorkap zit
KatleenS

"Motorstoring! Laat je motor repareren!"

Berichtdoor KatleenS » 09 jul 2019, 11:08

Sinds deze ochtend krijg ik elke keer ik mijn wagen start (net 2j oud) de melding dat er een motorstoring is en ik de motor moet laten repareren. Ik nam contact op met de garage en zij zeggen dat ik gerust mag verder rijden en pas maandag 15/7 langsbkan komen voor nazicht.
Is dit oke? Of zoek ik een andere garage waar ik sneller terecht kan?

Daarnet nog eens wagen gestart en kreeg ik de melding "probleem met oliedruk! Begeef u naar de dichtsbijzijnde garage!"

Olie is in januari nog bijgevuld in de garage, omdat erntoen 'plots' de boodschap verscheen om het oliepijl na te kijken.

Iemand hier ervaring mee??

Wij vertrekken 16/7 met de wagen naar Kroatie en zouden daar niet graag voor verrassingen komen te staan :/

rick
Moderator

Re: "Motorstoring! Laat je motor repareren!"

Berichtdoor rick » 09 jul 2019, 11:55

Naar de dealer rijden en direct laten kijken, dat wordt toch aangegeven.
Hoe langer je wacht hoe groter het risico van gevolgschade waar jij de rekening van krijgt.

p.s. welkom!
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

The Sarge
Moderator

Berichtdoor The Sarge » 09 jul 2019, 12:03

Welkom op ons forum.

Zoals Rick al aangeeft zou ik ook niet wachten. Als je wel wacht en er ontstaat grote schade welke voorkomen had kunnen worden kan het antwoord zijn: tja u heeft nog een week doorgereden met deze storing terwijl wordt aangeven direct een dealer op te zoeken. Dat je dan een garage gebeld hebt doet niet ter zake. Je hebt als consument nog altijd zelf ook een plicht. Garantie vervalt, omdat je dan wellicht verwijtbaar wordt geacht.

Afgezien hiervan: lees even de regels van ons forum alvorens verder vragen te stellen.

tcnh

Berichtdoor tcnh » 29 jul 2019, 11:55

Dit weekend 's nachts op de autobahn dezelfde melding. Nu in Polen naar een dealer. Uitlezen geeft P15A1 (21) Dealer in Nederland geeft aan dat er sinds 23/7 een vervangingsinstructie voor deze code is ivm slijtage distributieriem die zorgt voor rubber deeltjes in de olie en een defecte oliepomp. Auto was net de 17e voor 75K beurt geweest :(

Goed begin van de vakantie!
5008 1.2PT Allure in Bleu Bourrasque met full led koplampen, pack premium, inductielader en comfortstoelen.

tcnh

Berichtdoor tcnh » 01 aug 2019, 13:52

Update: het lijkt niet het distributie verhaal te zijn, maar een defect magmeetventiel (waar ik me afvraag hie dat stuk gaat, anders dan dat het membraan verstopt raakt?) Iemand daar ideeën bij?

Al eens eerder een ervaring met een buitenlandse dealer die vrolijk onderdelen vervangt die symptomen oplossen, maar de oorzaak compleet miste.
5008 1.2PT Allure in Bleu Bourrasque met full led koplampen, pack premium, inductielader en comfortstoelen.

Doornekamp33

Berichtdoor Doornekamp33 » 01 aug 2019, 14:54

Als dat membraam verstopt raakt zal daar een deel van de distributieriem inzitten.
Er is niet voor niets de instructie om die te vervangen, ze brokkelen af.
Groet Peter

tcnh

Berichtdoor tcnh » 13 aug 2019, 13:27

Daar zijn ze inmiddels in Tsjechië ook achter. Helaas hadden ze de afgelopen 2 weken de onderdelen niet en gaat de reparatie nu niet meer lukken voor onze terugreis :(

Hopen dat de leasemaatschappij een goede vervanger kan ritselen.

Terug naar “Motorisch (5008-II)”