Lange levertijd

Welke uitvoering past het beste bij jou
SennSterr

Lange levertijd

Berichtdoor SennSterr » 16 apr 2019, 07:45

Zojuist van mijn Peugeot dealer te horen gekregen dat er problemen zijn met het leveren van de eat8 automaat. Levertijd veranderd van medio juni naar eind september! :shock: Levertijd van meer dan 6 maanden. :o Peugeot 5008 1.2 allure wit eat8. Dit kan alleen maar in de autobranche. En dan maar afvragen waarom de branche zo onder druk staat. Heeft nog iemand hier iets van gehoord? Bedankt!

B767-300ER
Beheerder

Re: Lange levertijd

Berichtdoor B767-300ER » 16 apr 2019, 07:47

Beste

Welkom op ons forum. Als je de zoekfunctie had gebruikt, had je naast de problemen met de levering van de EAT8, welke bekend zijn dat dit negatief effect heeft op de levertijd, ook onze forumregels tegen gekomen (waar je ook op gewezen bent bij inschrijving). Zou ke deze alsnog willen volgen en je netjes voor willen stellen in het daarvoor bestemde topic?

Dank je wel.
(PS. Wanneer is de wagen door de dealer daadwerkelijk bij de fabrikant besteld?)
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 16 apr 2019, 12:50

De lange levertijd van de automaat was ook 1 van de redenen dat ik de handgeschakelde heb besteld, de dealer gaf en geeft nog steeds aan dat deze voor mijn configuratie 12 weken is, wat ik eigenlijk al lang genoeg vond.
Peugeot 5008 GT-Line 130PK, kleur Noir Perla, Nappa Mistral stoelen met massage, Peugeot Connect NAV incl. DAB+, draadloze inductieoplader., 230v aansluiting, HIFI Premium Focal audio, Handsfree achterklep, Keyless Entry, Pack city 2, zonwering, parfumoptie, reservewiel etc..

SennSterr

Berichtdoor SennSterr » 17 apr 2019, 07:41

Goedemorgen,
Ik heb me zojuist voorgesteld. Mijn excuses!
De auto is besteld op 11 maart (volgens de dealer). Alhoewel ik niet weet wat ik ervan moet denken. Toen was de verwachte leverdatum 17 juni 2019.
Deze week een korte mail van de dealer dat het 30 september 2019 wordt.

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 17 apr 2019, 08:56

Hopelijk valt het mee.
Geen achteraf leerinbouw oid?
Dat vertraagd ook met circa een maandje.
Groeten Niels

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 13 mei 2019, 10:26

Zojuist de Peugeot dealer gesproken (Automotions Middelharnis) en gevraagd of er al een productiedatum bekend is van mijn auto.
Verkoper geeft aan dat er nog geen datum in het systeem staat maar nadat hij contact had met de Peugeot verkoopafdeling er wel een datum bekend is dat de auto zal worden afgeleverd bij de dealer, en wel op 04-07-2019.
Nog even geduld dus.... :D
Hoop dat de auto er is voor mijn vakantie (eind Juli)
Laatst gewijzigd door Yabdakoto op 13 mei 2019, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Peugeot 5008 GT-Line 130PK, kleur Noir Perla, Nappa Mistral stoelen met massage, Peugeot Connect NAV incl. DAB+, draadloze inductieoplader., 230v aansluiting, HIFI Premium Focal audio, Handsfree achterklep, Keyless Entry, Pack city 2, zonwering, parfumoptie, reservewiel etc..

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 13 mei 2019, 10:39

Lekker dat je een richtdatum hebt. Succes met wachten.
De 12 weken van de dealer was toch wat voorbarig :mrgreen:
Groeten Niels

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 13 mei 2019, 11:37

Zekers, vind het alleen vreemd dat er geen productiedatum bekend is maar wel een afleverdatum bij de dealer.

rick

Berichtdoor rick » 13 mei 2019, 12:05

puur indicatie obv een globale prognose van de planning

zodra de order daadwerkelijk in de fabriek is ingevoerd / ingepland komt de datum terug in het systeem bij de dealer en wordt het concreter.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Berniefluppie

Berichtdoor Berniefluppie » 15 mei 2019, 07:53

puur indicatie obv een globale prognose van de planning

zodra de order daadwerkelijk in de fabriek is ingevoerd / ingepland komt de datum terug in het systeem bij de dealer en wordt het concreter.
en meestal is dit correct in Belgie toch.
Peugeot Quick Silver
107 red
2008 wit nacre
5008 allure artence grijs 1.2 pure tech s&s 130 pk Eat 6

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 20 mei 2019, 10:22

Tot op heden nog geen productiedatum gekregen van de Peugeot dealer, ik heb hier via e-mail om gevraagd bij de verkoper maar nog geen antwoord op ontvangen, ik neem aan dat de beste man dagelijks zijn e-mail een aantal keren checkt.

De (jofele) verkoper (Edwin) die mij de auto heeft verkocht is plots uit het bedrijf (Automotions) verdwenen.
De verkoper die zijn plaats inneemt is kort en formeel in zijn communicatie, het positieve beeld dat ik van Automotions had is hier toch wel enigszins door getemperd.
Ik heb aangegeven eind Juli op vakantie te gaan en dat prettig zou zijn dit met de nieuwe Peugeot te kunnen doen, lukt dit niet dan zal er een andere (huur) auto moeten worden ingezet, mijn leasewagen heb ik moeten inleveren na verandering van werkgever.
Ik rijd momenteel (woon/werk) in de Peugeot expert van mijn schoonvader.
De verkoper gaf aan bij het bestellen en heeft meerdere keren bevestigd dat de levertijd 12 weken was, dus gerekend vanaf de 3e week van Maart
zou dit de 3e week van Juni moeten zijn met evt. uitloop naar eind Juni, 1e week van Juli.
Dan zou er nu toch zeker wel een productiedatum bekend moeten zijn, wat denken jullie hiervan? of maak ik me misschien onnodig druk?
Ik zit toch een beetje met die onzekerheid van geen vervoer in de zomervakantie.

HJvL

Berichtdoor HJvL » 20 mei 2019, 12:56

Ik wacht al vijf maanden. (eind december besteld) En deze week ga ik weer eens bellen hoe het er voor staat want zonder leerinbouw zou hij deze week aan de dealer geleverd moeten worden.
Met een besteldatum van 3e week maart zou ik er persoonlijk niet op rekenen dat de auto voor de bouwvak binnen is.
Maar het kan uiteraard nog meevallen.
Er is gewoon niet echt een pijl op te trekken.
En wachten is goed om ons geduld te oefenen... :D

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 20 mei 2019, 13:53

Bij mij hoeft er achteraf niets meer te worden ingebouwd en geduld heb ik wel maar ik heb ook een praktisch probleem. (geen auto vd zomer).
Ook gezien het feit dat bij verkoop met klemtoon werd gezegd dat de auto in 12 weken geleverd kon worden anders had ik de auto zeker niet besteld en misschien een voorraadauto gekozen of een ander merk.
Hieronder een citaat van het antwoord, per e-mail (12-04) jl. van de verkoper:
Levertijden zijn de normale 12 weken, m.u.v. de EAT8 automaat die heeft nog steeds een vertraging wat men vanuit de fabriek overigens aan het inlopen is.

Ter info; een auto verkocht eind februari, zou er rond de 17e mei zijn, auto is j.l. woensdag hier gelost en wordt volgende week afgeleverd.
Er gaan veel spookverhalen rond, het is aan ieder om daar mee te doen wat men wil. Levertijden van 6 -8 maanden zijn bij ons niet bekend, momenteel op géén enkele Peugeot uit het huidige gamma extreme vertragingen.

Zoals gemeld bij verkoop weet ik ca 4 weken tot een maand na ordering een richtdatum van productie, als straks mede gedeeld staat deze nog niet in ons systeem vermeld, wat per dag verandert.

HJvL

Berichtdoor HJvL » 20 mei 2019, 14:20

Wel een hele optimistische reactie vanuit de dealer zeg. Dan moet je zulke woorden ook waar kunnen maken.
Anders bel je ze even? Kijken wat ze zeggen. Ze moeten kunnen inloggen in systeem Peugeot.

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 20 mei 2019, 14:50

Ik heb ze vanmiddag wederom een e-mail gestuurd (afgelopen Donderdag ook al, geen reactie), ik wacht nog even af of er reactie komt.
Woensdag as. ben ik in de buurt dus rij ik langs indien geen reactie voor die tijd.

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 20 mei 2019, 15:02

Ik zou inderdaad gewoon even bellen met de verkoper. Vandaag.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van mailen naar bedrijven. Ik zou altijd persoonlijk iets vragen en dan vragen of ze dat direct op de mail willen bevestigen. Zelfde resultaat, maar wel meer druk op de ketel voor hen...

Zoals aangeven en voor wat het waard is, ik vond de
12 weken al heel erg optimistisch. Spookverhaal of niet. Ik zou als ik jou was alvast een backup gaan (laten) regelen voor de vakantie.
Groeten Niels

Barteke

Berichtdoor Barteke » 20 mei 2019, 15:38

Mijn 5008 (1.2 benzine - handbak) is op 12 december besteld, en de dealer heeft pas afgelopen zaterdag (18 mei) het chassisnummer ontvangen. Nu dus nog wachten op transport en leerinbouw. Bij mij schijnt er tussendoor eea mis te zijn gegaan, maar de levertijden zijn helaas lang (volgens dealer te weinig capaciteit aan Nederland toegekend). Gelukkig nu wel zeer pro-actieve dealer die inbouw probeert te versnellen. Uit eigen ervaring vrees ik dat de 12wk dus te optimitisch is (was namelijk ook de eerste indicatie die ik ontving).

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 20 mei 2019, 17:20

Bedankt voor jullie reactes.

Ik wacht de reactie van Automotions nog even af.
Dan heeft de verkoper mij dus herhaaldelijk een te positief beeld geschetst zo constateer ik.
Dat is toch wel een slechte zaak en zal consequenties hebben bij de aanschaf van een volgende auto, of beter gezegd, een niet aanschaf.

Maar zoals ik begrijp maken behoorlijk wat dealers dit soort loze beloften.
De klant is geen klant meer, zo'n gevoel bekruipt me dan, erg jammer.
Zodra ik meer weet laat ik dit jullie weten via dit forum

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 20 mei 2019, 17:29

Geen idee of meer dealers dat doen. De mijne in ieder geval niet bij mij :mrgreen:
Groeten Niels

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 21 mei 2019, 10:17

Die dealer van jou is natuurlijk bang dat hij gefileert gaat worden in dit forum :lol: ;)
Ik heb al heel wat nieuwe auto's van diverse merken gereden (lease en prive), mijn ervaring is dat er bij elke dealer
wel wat aan de hand is, sowieso klagen ze altijd al dat er zo weinig wordt verdiend op nieuwe auto's (Meneer, de marges zijn al zo laag).
Terwijl de marges op het onderhoud dikwijls exorbitant hoog zijn.
Ik vindt dat wanneer je een auto koopt van dik € 45000 er na aankoop toch wel een hele goede aftercare tegenover mag staan.

Dit is mijn 1e Peugeot, hiervoor altijd Duitse merken gereden, ben zeer benieuwd dus.

Terug naar “Aanschaftips (5008-II)”