Ja hoor! Hij is er!

Plaats hier je mooiste foto's van je Peugeot 5008-II
Yabdakoto

Ja hoor! Hij is er!

Berichtdoor Yabdakoto » 18 jul 2019, 12:45

17-07 de auto opgehaald bij de dealer, kon m'n ogen haast niet geloven maar het was 'm echt.
Wat een schitterende auto is dit zeg en wat een mooie kleur.
Het instellen van alle mogelijkheden is nu nog een behoorlijke klus maar zoonlief is niet bij de auto vandaan te krijgen, dus dat komt zeker goed :lol:
De Focal installatie valt in ieder geval niet tegen, echt een lekker diepe bas, dit was ook 1 van de redenen dat ik hiervoor heb gekozen.

Omdat het nogal omslachtig is hier Hi-Res foto's te publiceren heb ik ze gedeeld vanaf mijn NAS thuis.
Het kan zijn dat je de melding krijgt dat er een onveilige verbinding is, dit gewoon negeren en doorgaan.
Dit is een probleempje met het certificate dat niet overeenkomt met je browser (https, IP-adres i.p.v. domeinnaam).
In "Chrome" en "Internet Explorer" zal het weinig problemen opleveren.
In "Edge" druk je op "details" en daarna op "ga verder.."

Indien er om een wachtwoord wordt gevraagd om de foto's te kunnen bekijken: Peugeot.

https://213.93.158.131/photo/share/DqVCUKK8
Laatst gewijzigd door Yabdakoto op 18 jul 2019, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Peugeot 5008 GT-Line 130PK, kleur Noir Perla, Nappa Mistral stoelen met massage, Peugeot Connect NAV incl. DAB+, draadloze inductieoplader., 230v aansluiting, HIFI Premium Focal audio, Handsfree achterklep, Keyless Entry, Pack city 2, zonwering, parfumoptie, reservewiel etc..

rick
Moderator

Re: Ja hoor! Hij is er!

Berichtdoor rick » 18 jul 2019, 14:06

veel plezier ermee, laat het verleden los en ga genieten van je 5008 :mrgreen:
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 18 jul 2019, 15:33

Fotos zijn op mijn iphone in ieder geval niet te zien.

Overigens: voor het plaatsen van foto’s
viewtopic.php?f=31&t=354
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 18 jul 2019, 16:21

Fotos zijn op mijn iphone in ieder geval niet te zien.

Overigens: voor het plaatsen van foto’s
viewtopic.php?f=31&t=354
Heb je al op de TinyPic site gekeken recentelijk? Die houden er mee op dit jaar....
Met een Windows PC of Android gaat het prima (Apple weet ik niet), ben geen Apple believer :lol:
Zal vermoedelijk aan de instelling van mijn NAS liggen denk ik zo...
Peugeot 5008 GT-Line 130PK, kleur Noir Perla, Nappa Mistral stoelen met massage, Peugeot Connect NAV incl. DAB+, draadloze inductieoplader., 230v aansluiting, HIFI Premium Focal audio, Handsfree achterklep, Keyless Entry, Pack city 2, zonwering, parfumoptie, reservewiel etc..

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 18 jul 2019, 18:37

Er staat tinypic als voorbeeld, kan ook met photobucket, imageshack en noem ze allemaal maar op. De werking is precies hetzelfde. Is niet zo lastig als dat het lijkt. ;)

Zowel op mijn laptop zal op mijn iphone zie ik ze in ieder geval niet. De oorzaak heeft niets met Apple te maken overigens, de oorzaak ligt aan de andere kant zoals je zelf al aangeeft. Bij mijn laptop blokkert mijn virusscanner de toegang ivm een ongeldig veiligheidscertificaat. Doe er je voordeel mee ;)
Groeten Niels

Doornekamp33

Berichtdoor Doornekamp33 » 18 jul 2019, 19:23

Ik zag ze wel, de moeite waard hoor, mooi plaatje, nu genieten en de ellende vergeten.
Groet Peter

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 18 jul 2019, 19:39

Photobucket is niet gratis, en vergelijkbare hosts zijn ook niet gratis (meer) en ondersteunen geen Hi-Res (4032x2268) foto's zoals ik ze gemaakt heb. Ik heb deze services lang gebruikt totdat ik een Synology NAS kocht en dit was echt een verademing.
Aangezien het gros van de mensen niet-Apple gebruikers zijn heb ik deze ondersteuning niet aangezet.
En certificaat technisch is alles in orde maar dan zul je i.p.v. het ip-adres de DNS naam moeten gebruiken en die zet ik hier om prive redenen niet neer, vandaar de certificaat error.
Je kan namelijk bij een (gratis) SSL certificaat provider geen ip-adress gebruiken, alleen een valide domeinnaam.
Het kan wel maar tegen flinke betaling en dat is niet nodig voor mij.

UPDATE: zojuist getest op de Iphone van mijn zoon, je kunt gewoon kiezen om door te gaan en uiteindelijk kun je dan toch de foto's bekijken.
Laatst gewijzigd door Yabdakoto op 18 jul 2019, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 18 jul 2019, 20:08

Ik vind het allemaal prima over het hoe en waarom. Ik zie de foto’s dus echter niet om genoemde redenen. En nogmaals, dat heeft niets met Apple te maken, mn laptop is gewoon een HP ;)
Geniet evengoed lekker van je wagen. Het is een prachtig
model en de kleur staat hem goed! Fijne vakantie alvast.

BTW. Nu wel zichtbaar op mijn iPhone. Vanmiddag niet.
Groeten Niels

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 18 jul 2019, 20:15

Ik vind het allemaal prima over het hoe en waarom. Ik zie de foto’s dus echter niet om genoemde redenen. En nogmaals, dat heeft niets met Apple te maken, mn laptop is gewoon een HP ;)
Geniet evengoed lekker van je wagen. Het is een prachtig
model en de kleur staat hem goed! Fijne vakantie alvast.

BTW. Nu wel zichtbaar op mijn iPhone. Vanmiddag niet.
Je hebt gelijk ook.....Bedankt en ook fijne vakantie!

Bart-Peugeot
Moderator

Berichtdoor Bart-Peugeot » 19 jul 2019, 00:29

Foto's hier nu ook zichtbaar. Vanmiddag op zelfde apparaat niet (Android).

High res, geen idee, kijk op een telefoon. Ik zie gewoon een Peugeot.

Mooie auto hoor.
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 19 jul 2019, 06:24

Bart,

1024 is genoeg voor het forum om een en ander zichtbaar te maken ;). Ik hoef de foto niet op een badlaken af te drukken ;)
Groeten Niels

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 19 jul 2019, 13:00

Ja snap ik, maar zoom maar eens in op detail bij een willekeurige foto op dit forum........dat bedoel ik :lol:
Heb nu 200km gereden, de auto bevalt uitstekend, moet alleen wennen aan de instellingen, is niet heel erg intuïtief vergeleken bij
bijv. Opel maar zal wel een kwestie van wennen zijn. Verder viel me redelijk snel op dat er soms een hele irritante fluittoon wordt geproduceerd door de auto wanneer je in een bepaalde versnelling met bijbehorend toerental rijdt maar hier heb ik al diverse mensen over gehoord op dit forum.
Ik heb niet het idee dat dit afkomstig is van de turbo, ik vermoed dat dit met de transmissie te maken heeft, misschien is het na de inloopperiode van de auto weg.
Ik ga dit zeker in de gaten houden de komende tijd.

Nadere gebruikservaringen zal ik binnenkort posten op dit forum wanneer ik terug ben van de vakantie naar Spanje met de auto. (3500km heen/terug)Allen nogmaals dank voor de steun/support/kritische puntjes.

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 19 jul 2019, 14:07

Dacht dat Opel momenteel hetzelfde systeem levert als Peugeot?

Fijne vakantie nogmaals en geniet er lekker van!
Groeten Niels

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 09 okt 2019, 12:43

Voor diegenen die de foto's niet konden bekijken, hieronder wat foto's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 28 okt 2019, 09:59

Inmiddels een heel stuk minder enthousiast over deze auto maar ook de service van de Peugeot dealer

rick
Moderator

Berichtdoor rick » 28 okt 2019, 11:23

dat was toch al zo voor dat je de auto kreeg?

Dat je überhaupt enthousiast zou gaan worden had ik al niet meer op gerekend.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 28 okt 2019, 12:45

dat was toch al zo voor dat je de auto kreeg?

Dat je überhaupt enthousiast zou gaan worden had ik al niet meer op gerekend.
Klopt Rick, ik kan er een boek over schrijven.
Om een heel lang verhaal kort te maken.....
Ik kwam er (bij het drogen na het wassen) 2 maanden na de aflevering achter dat de auto aan de onderzijde voorzijde flink beschadigd was en zo is afgeleverd aan mij als klant.
Ik dacht dat ik dit zelf had gedaan ware het niet dat ik van de voorzijde op afstand enkele foto's gemaakt heb op de dag van aflevering, toen had ik de sleutels nog niet eens in handen, ik begreep het alsmaar niet omdat als je hard een verkeersdrempel o.i.d. raakt je dit moet horen.
Uiteindelijk ben ik de foto's gaan bekijken en merkte op dat de schade al zichtbaar was op de afleverdag.

Ik heb hier werk van gemaakt en de auto wordt volgende week hersteld, de Directeur van Automotions zelf heeft dit geregeld, ook bood hij zijn excuus aan, ook voor alle andere perikelen die ik had (communicatie omtrent de aflevering/missen van het reservewiel etc.)
Uiteraard ben ik zeer content mee, maar ik had de auto zo nooit geaccepteerd wanneer ik dit op de afleverdag had geconstateerd.
Dan zou je kunnen zeggen achteraf "oh wat netjes is dit zeg" maar eigenlijk is het toch een schande dat een auto zo beschadigd wordt afgeleverd aan een klant.
Weliswaar is de auto niet door Automotions in Goes of Roosendaal aan mij afgeleverd maar in Middelharnis (door die inmiddels Opel garage).
De schade is ontstaan voor zover ik het zie bij (inmiddels) Opel van Mossel, voorheen Peugeot Automotions te Middelharnis.
Ik ga toch bij aflevering van een spiksplinternieuwe auto niet vragen of deze op de brug mag zodat ik deze kan inspecteren of wel?
Ik vermoed dat de auto bij het uitladen in Middelharnis bij het afrijden van de trailer de beschadiging heeft opgelopen.
Aan de schade en richting van het gescheurde kunststof onder de auto is te zien dat dit is gebeurd tijdens het achteruitrijden.
Hieronder foto's van de auto zoals ik deze aantrof op de dag van aflevering en de schade, gemaakt vanaf de voorzijde bijrijderskant onder de grijze kunststof strip.

Foto 1: Originele foto
Foto 2: Ingezoomd
Foto 3: Onderzijde zwart kunststof gescheurd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

rick
Moderator

Berichtdoor rick » 28 okt 2019, 12:56

We waren het er al over eens dat je 'dealer' er een klerezooi van gemaakt heeft/had en dit bevestigd het alleen maar.

Ik had ontploft, maar ook al ietsjes eerder ben ik bang 8-)

Schade ziet eruit als vooraf ergens over heen en dan weer terug.
Van de trailer afrijdend deze schade veroorzaken, zonder minstens de zilveren plaat eraf te rukken, lukt niet.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Yabdakoto

Berichtdoor Yabdakoto » 28 okt 2019, 13:10

We waren het er al over eens dat je 'dealer' er een klerezooi van gemaakt heeft/had en dit bevestigd het alleen maar.

Ik had ontploft, maar ook al ietsjes eerder ben ik bang 8-)

Schade ziet eruit als vooraf ergens over heen en dan weer terug.
Van de trailer afrijdend deze schade veroorzaken, zonder minstens de zilveren plaat eraf te rukken, lukt niet.
Ja, dat is ook mogelijk natuurlijk.
Maar, beste Rick, ik ga stoppen met dit forum want ik krijg zo langzamerhand het idee dat jullie als moderators mij een zuurpruim beginnen te vinden.
Ik bedoel het alleen maar goed en hoopte anderen een dienst te bewijzen met mijn opmerkingen, tenslotte: ik weet wel degelijk dat er Peugeot dealers zijn die dit forum bezoeken.

Groeten...

rick
Moderator

Berichtdoor rick » 28 okt 2019, 13:29

Gezien wat je in de aanloop naar de aflevering hebt meegemaakt is het meer dan logisch dat je meer dan kritisch bent en dus ook zo begint aan het rijden met de Peugeot. Dat maakt je nog geen zuurpruim.

Zoals ik al zei had, welke dealer het ook is, aan mij een verkeerde gehad in jouw situatie.
Of ze nu meelezen of niet doet niets af aan het feit dat jouw aflevering verre van fraai was en dat er nu ook nog schade aan blijkt te zitten geeft alleen maar aan dat de personen die jou de auto in je handen hebben geduwd de zaakjes niet op orde hebben.
Dat mag met naam en toenaam gewoon gepost worden.

Overige ervaringen met de auto, dat is persoonlijk, en mag je hier gerust melden. Waar mogelijk is er een oplossing voorhanden die we kunnen aangeven.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Terug naar “Foto's van je Peugeot (5008-II)”