E-208

Welke uitvoering past het beste bij jou
Gebruikersavatar
Chris_Gti
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:27

E-208

Berichtdoor Chris_Gti » 13 mei 2019, 10:00

Eerste details E-208

Ik heb wat ontvangen van een dealer betreft misschien een zakelijke aanschaf voor de e-208 dan gaat mijn huidige VW UP! eruit 308 blijft.
Zie hier wat er op de Allure en GT zit en welke kleuren ect.

File van peugeot:
http://s000.tinyupload.com/?file_id=065 ... 1155488375

Mijn ideale config zou zijn:
Peugeot e-208 GT
Glazen panoramadak OK01
Noir of toch blauw

Alles is afhankelijk van levertijd (2020 laatste jaar 4% bijtelling en 27% mia aftrek) prijs en hoe die rijd. (ouderwets maar ik wil eerst een keertje rijden)
Als je naar onderstaande lease bedragen kijkt zou die tussen de 35/40K moeten zitten.

• Maandtarief operational lease (indicatief)
± € 540 ex BTW
obv 48 maanden/10.000km
• Maandtarief private lease (indicatief)
± €600
obv 48 maanden/10.000km
• Verwachte maandelijkse bijtelling
Hooguit €10,= meer voor een full options e-208 GT in vergelijking met een e-208 Allure (€50,=) zonder opties
Laatst gewijzigd door Chris_Gti op 13 mei 2019, 22:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Current car 308 GT-Line S&S 130PK
Before: 208 GTi 2017 208PK, 208 GTi 2015 200PK

Gebruikersavatar
Gilletti
Berichten: 498
Lid geworden op: 23 feb 2014, 11:49
Locatie: Mijdrecht

Re: E-208

Berichtdoor Gilletti » 13 mei 2019, 21:04

Wauw, dat zijn forse tarieven zeg. :o :?
Zeker met dat kilometrage.
403 berline 1961 en 404 automatique 1969

Voorheen:
6x 106 - 205 CTI - 3x 206 - 2x 207 - 207CC - 3x 306 cabrio - 307 - 308SW - 2x 308-II - 3008-II - 3x 406 break - 3x 406 coupe - 607

Gebruikersavatar
Chris_Gti
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:27

Re: E-208

Berichtdoor Chris_Gti » 13 mei 2019, 22:29

Is wel een vertekend beeld. Het is namelijk 48 maanden lease als het 60maanden zou zijn mag de lease maatschappij de mia regeling gebruiken waardoor ze ook zo weer 2500/2600e terugkrijgen en gaat het Lease bedrag ook een stukje omlaag.
Current car 308 GT-Line S&S 130PK
Before: 208 GTi 2017 208PK, 208 GTi 2015 200PK

Gebruikersavatar
rick
Berichten: 5068
Lid geworden op: 15 feb 2014, 09:40

Re: E-208

Berichtdoor rick » 13 mei 2019, 22:37

daarnaast zijn de "brandstofkosten" per maand natuurlijk aanzienlijk lager dan bij een diesel of benzine versie.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Gebruikersavatar
Chris_Gti
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:27

Re: E-208

Berichtdoor Chris_Gti » 14 mei 2019, 09:38

Yes en helemaal als je zelf een rits zonnepanelen heb als ik overstap is het wel een zo dat de range zo moet zijn dat ik 99% van de keren thuis kan laden.
Goedkoper kan je dan niet rijden. (tesla MS met gratis laden daargelaten)

Ik ben wel benieuwd of die de opgegeven range een beetje haalt dat is nogal een dingetje.
ik heb 3 dagen lang met een Nissan leaf 2 gereden (NEDC 350km/WLTP 270km) ik haalde net 210/220km op mijn traject rekening houden met degradatie van de accu zou die na 4/5 jaar misschien net te krap zijn.
Nu gooi ik de zakelijke VW Up! vol en rij ik ongeveer ~650km op 35 liter dus die stress heb ik niet.
Current car 308 GT-Line S&S 130PK
Before: 208 GTi 2017 208PK, 208 GTi 2015 200PK

Gebruikersavatar
Gilletti
Berichten: 498
Lid geworden op: 23 feb 2014, 11:49
Locatie: Mijdrecht

Re: E-208

Berichtdoor Gilletti » 15 mei 2019, 08:44

Ik blijf het veel geld vinden voor een relatief kleine auto.
Stroom is ook niet gratis en zonnepanelen liggen er ook niet voor niks.

Zijn dergelijke fact-sheets trouwens ook al beschikbaar voor de reguliere versies van de nieuwe 208?
403 berline 1961 en 404 automatique 1969

Voorheen:
6x 106 - 205 CTI - 3x 206 - 2x 207 - 207CC - 3x 306 cabrio - 307 - 308SW - 2x 308-II - 3008-II - 3x 406 break - 3x 406 coupe - 607

Gebruikersavatar
Chris_Gti
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:27

Re: E-208

Berichtdoor Chris_Gti » 15 mei 2019, 11:03

Klopt het is ook veel geld,

Maar het is zelfs goedkoper als doorrijden met mijn VW UP! zakelijk. Er zijn namelijk zoveel regelingen waar ik aanspraak op kan maken. En dan nekt de bijtelling, wegenbelasting, benzine, onderhoud de UP!

Misschien zijn die sheets er al maar ik heb alleen die van de E-208 opgevraagd.
Current car 308 GT-Line S&S 130PK
Before: 208 GTi 2017 208PK, 208 GTi 2015 200PK

Gebruikersavatar
Doornekamp33
Berichten: 2980
Lid geworden op: 12 feb 2014, 21:04
Locatie: Hoevelaken

Re: E-208

Berichtdoor Doornekamp33 » 15 mei 2019, 12:38

Ach ja, 1 keer rijden en dan 2 dagen opladen aan die zonnepanelen, schiet ook niet op.
Groet Peter

Gebruikersavatar
Chris_Gti
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:27

Re: E-208

Berichtdoor Chris_Gti » 15 mei 2019, 13:45

Waar baseer jij dat op? In werkelijkheid blijf je tussen de 20-80% meestal zitten dan heb je het over 60% laden oftewel 3 uur laden bij thuiskomt. (0-100% is 5 uur met fatsoenlijke wallbox 11kw)
Laatst gewijzigd door Chris_Gti op 15 mei 2019, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Current car 308 GT-Line S&S 130PK
Before: 208 GTi 2017 208PK, 208 GTi 2015 200PK

Gebruikersavatar
B767-300ER
Beheerder
Berichten: 6062
Lid geworden op: 25 mar 2015, 21:31

Re: E-208

Berichtdoor B767-300ER » 15 mei 2019, 13:48

Aan een gewoon stopcontact?
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Gebruikersavatar
Chris_Gti
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:27

Re: E-208

Berichtdoor Chris_Gti » 15 mei 2019, 13:50

Ja maar goed, als je investeer in een elektrische auto dan neem je ook een laadpaal mee als je thuis niet kan laden moet je serieus overwegen om niet voor een normale te gaan. prive voor een e-208 gaan zou ik dan ook niet snel doen.
Current car 308 GT-Line S&S 130PK
Before: 208 GTi 2017 208PK, 208 GTi 2015 200PK

Gebruikersavatar
B767-300ER
Beheerder
Berichten: 6062
Lid geworden op: 25 mar 2015, 21:31

Re: E-208

Berichtdoor B767-300ER » 15 mei 2019, 14:37

Kan me niet voorstellen dat je met een gewoon stopcontact binnen 3 uur weer opgeladen bent.
Een laadpaal wil ik wel geloven.
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Gebruikersavatar
Doornekamp33
Berichten: 2980
Lid geworden op: 12 feb 2014, 21:04
Locatie: Hoevelaken

Re: E-208

Berichtdoor Doornekamp33 » 15 mei 2019, 14:39

Dat bedoel ik dus, prive is zo'n laadpaal ook een hele prijzige optie, dus gaat het niet zo hard met laden of het kost een aardige duit meer.

En als er veel van die electriche wagens komen word het stroomnet snel over belast, zal dan snel wat moeten gebeuren op dat vlak.

In Amsterdam moet het vermogen ongeveer verdubbelt worden, zal in de rest van het land ook wel zo ongeveer zijn als alles op stroom moet, en dan gaan we kolen centrales sluiten, dus lekker invoeren uit smerige centrales dan die wij hadden, alles onder het mom van schoon.
Groet Peter

Gebruikersavatar
Chris_Gti
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:27

Re: E-208

Berichtdoor Chris_Gti » 15 mei 2019, 22:03

Kan me niet voorstellen dat je met een gewoon stopcontact binnen 3 uur weer opgeladen bent.
Een laadpaal wil ik wel geloven.
Ik noemde hierboven al dat ik in dat geval van aanschaf een 11KW Wallbox|(laadpaal) ga laten monteren hierdoor is het laden van 50Kw los van een klein beetje verlies wel te doen in 5/5.5 uur. ook ligt er al een kabel vanuit mijn verzwaarde stroomaansluiting afgedopt naar mijn parkeerplaatsen. Ik weet zeker dat ik een keer over ga naar elektrisch gezien het zakelijk veel goedkoper rijden is als benzine. en zelfs met aanschaf van een nieuwe auto nog steeds voordeliger is. De vraag is alleen is dat met de nieuwe e-208 of een andere auto twijfel nog ben gewoon heel erg benieuwd hoe die rijd.
Dat bedoel ik dus, prive is zo'n laadpaal ook een hele prijzige optie, dus gaat het niet zo hard met laden of het kost een aardige duit meer.

En als er veel van die electriche wagens komen word het stroomnet snel over belast, zal dan snel wat moeten gebeuren op dat vlak.
In Amsterdam moet het vermogen ongeveer verdubbelt worden, zal in de rest van het land ook wel zo ongeveer zijn als alles op stroom moet, en dan gaan we kolen centrales sluiten, dus lekker invoeren uit smerige centrales dan die wij hadden, alles onder het mom van schoon.AfbeeldingAfbeelding
laadpaal kan je met dezelfde subsidie aanschaffen als je auto effectief zou die rond de 800/1000 zijn.

Belasting van het net zit ik niet over in hier zijn mooie artikelen over maar de werkelijkheid is het als we met 7 miljoen huishoudens 7 miljoen elektrische auto's hebben het stroomverbruik maar 18% omhoog gaat over misschien wel 10/20 jaar zat tijd dus. de industrie blijft nog veel meer verbruiken. grotere zorg is de zonnepaneel parken die uit de grond worden gestampt. grote steden blijven idd wel een moeilijk punt omdat het lastig uit te breiden is maar met load balancing komt je al een eind en word nu al getest. als er te veel stress op het net is kan die langzamer gaan laden bij publieke palen.

Even terug naar de 208 ipv van een discussie over elektrisch rijden.
Ik kan helaas niet bij die meeting zijn om te gaan kijken dus moet wachten wanneer de demo's komen.
Current car 308 GT-Line S&S 130PK
Before: 208 GTi 2017 208PK, 208 GTi 2015 200PK

Gebruikersavatar
B767-300ER
Beheerder
Berichten: 6062
Lid geworden op: 25 mar 2015, 21:31

Re: E-208

Berichtdoor B767-300ER » 15 mei 2019, 22:53



Even terug naar de 208 ipv van een discussie over elektrisch rijden.
Persoonlijk vind ik de discussie omtrent het wel /niet elektrisch rijden en de eventuele gevolgen daarvan wel een interessante.

Met de komst van de e208 wel degelijk actueel nu ook voor Peugeot en zeker hier voor het forum. Je zal namelijk niet de enige zijn die zoiets overweegt, en dan is het juist wél handig dat de voors en tegens benoemd worden. Juist ook hier.
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Gebruikersavatar
Chris_Gti
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:27

Re: E-208

Berichtdoor Chris_Gti » 15 mei 2019, 23:33

Ja daar heb je ook een punt.

Ik ben wel van mening dat mensen niet prive snel een elektrische auto gaan kopen.

Zakelijk is het een groot voordeel maar prive rij je ook goedkoper hierbij een standaard vergelijking van e-208 32.5K en een volle 208 28K 20.000km even los van subsidies en zonnepanelen waardoor je opgebrachte kwh avonds weer in je auto kan proppen kan de kosten pj ook weer 800.- doen zakken.
Onderhoud is gemiddeld over 8 jaar maar vindt ik wel hoog maar ook al zou je dat verschil weghalen dan zit er nog steeds veel voordeel.

Afbeelding
Current car 308 GT-Line S&S 130PK
Before: 208 GTi 2017 208PK, 208 GTi 2015 200PK

Gebruikersavatar
B767-300ER
Beheerder
Berichten: 6062
Lid geworden op: 25 mar 2015, 21:31

Re: E-208

Berichtdoor B767-300ER » 16 mei 2019, 08:27

Bron van dit staatje?
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Gebruikersavatar
Gilletti
Berichten: 498
Lid geworden op: 23 feb 2014, 11:49
Locatie: Mijdrecht

Re: E-208

Berichtdoor Gilletti » 16 mei 2019, 10:44

Als het zo goedkoop is, waarom is er dan een indicatie van 600 Euro voor private lease o.b.v. 48 maanden/10.000km p.j.?
Voor dat bedrag rijdt je ook een hele dikke 3008 met een veel hogere aanschafwaarde.
403 berline 1961 en 404 automatique 1969

Voorheen:
6x 106 - 205 CTI - 3x 206 - 2x 207 - 207CC - 3x 306 cabrio - 307 - 308SW - 2x 308-II - 3008-II - 3x 406 break - 3x 406 coupe - 607

Gebruikersavatar
Chris_Gti
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:27

Re: E-208

Berichtdoor Chris_Gti » 16 mei 2019, 12:44

Als het zo goedkoop is, waarom is er dan een indicatie van 600 Euro voor private lease o.b.v. 48 maanden/10.000km p.j.?
Voor dat bedrag rijdt je ook een hele dikke 3008 met een veel hogere aanschafwaarde.
Die indicatie van het lease bedrag slaat nergens op maar goed niemand weet nog de echte prijs dus het is nog gissen.
BMW i3 is vanaf 40.000 euro verkrijgbaar en lease je op basis van 10k en 48 maanden (ANWB) voor 489.- dat zou betekenen dat de E-208 49k zou kosten.

Ergens anders staat al dit:
Prijs:€ 32.500,-
Leaseprijs:€ 478 pm
Bijtelling bij Schijf 2 IB:€ 40.01 pm

prijzen komen in Juni zei de dealer.
Maar goed de echte winst zit bij zakelijke koop en geen lease ivm MIA, BTW aftrek en over 5 jaar 80% afschrijven vanaf je winst.

Berekening van vorig jaar betreft een zakelijke aankoop van een NISSAN Leaf 40kwh
Indicatie die wel verouderd is want de MIA is omlaag gegaan (36 naar 27%) maar zo zie je wel dat als ik vorige jaar een Nissan leaf had gekocht van 40.000 euro en door slim af te schrijven/subsidies en weer verkoop van de auto na 5 jaar een auto van 40k euro kan rijden voor 15K. Dan kan ik ook nog eens kilometers rekenen stel dat ik totaal in 5 jaar een ton rij dan heb ik de aanschaf er totaal uit.

Afbeelding


Bron van dit staatje?
https://www.mountox.com/elektrische-aut ... e-208.html
Current car 308 GT-Line S&S 130PK
Before: 208 GTi 2017 208PK, 208 GTi 2015 200PK

Gebruikersavatar
The Sarge
Moderator
Berichten: 3915
Lid geworden op: 05 aug 2015, 15:50

Re: E-208

Berichtdoor The Sarge » 18 jun 2019, 09:59

De nieuwe Renault Zoë komt eerder op de markt dan de E-208. En een groter bereik op de accu

Renault presenteert opvolger van elektrische Zoe
https://www.nu.nl/auto/5939799/renault- ... e-zoe.html


Terug naar “Aanschaftips (208-II)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast