Touchscreen komplete crash

Aanwezig in de 208, 2008 en 308 (2017-heden) en in de 208-II, 3008-II, 5008-II en 508-II (Allen)
ArthurWeesie

Touchscreen komplete crash

Berichtdoor ArthurWeesie » 15 apr 2019, 16:09

Ik heb sinds 2 weken weer dat hele touchscreen crasht. Het begint met een knipperend groen lampje van de SOS knop. Dan valt binnen enkele minuten complete scherm uit. Uiteraard dan geen radio, of mirrorlinked Spotify, geen navigatie, geen verwarmingsbediening enz. enz.
Het system boot dan opnieuw op. Maar is dan de eerder gekozen route op navi helemaal kwijt. Moet je alles weer opnieuw invoeren. Dit gebeurd op een rit meerdere keren en is een aanslag op mijn humeur en Geduld. Dit is half jaar geleden ook gebeurd. Garage heft het toen Keurig uitgezogd. Lijkt in een beperkte serie 3008-en vaker voor te komen. Er was net een grote SW update beschikbaar, maar ze lieten me al lezen: "Het werkt in de meeste gevallen! Mocht dit niet het geval zijn moete hele telemterie system vervangen worden", einde quote! Nu, die update heft tot 2 weken geleden inderdaad geholpen. @ Weken terug heeft 3008 50k km beurt gehad en weer nieuwe SW update. Helaas nu alle problemen weer helemaal terug en erger nog, tijdens het accelereren sottert de motor ook nog een flink.
Ik word hier heel erg moe van. En ja dealer gaat dit vast komende donderdag en vrijdag oplossen. Maar zijn er meer onder jullie dit dit komplete fallen hebben meegemaakt?

B767-300ER
Beheerder

Re: Touchscreen komplete crash

Berichtdoor B767-300ER » 15 apr 2019, 17:32

Helaas niet.

Erg vervelend, maar de problemen zijn mij wel bekend. Het veervangen van de hele telematica unit is dan de enige oplossing.
Daarna zijn de problemen voorbij.

Het inhouden van de auto zal iets anders zijn en staat los van de telematicaunit, plaats die vraag even op de plek waar het hoort, dan is er vast wel iemand die kan helpen. Het helpt wel om even om je gegevens volledig te vermelden. Welke motor, welke uitvoering, hoe oud etc. (in hoeverre je dit nog niet hebt gedaan natuurlijk)

Groeten Niels
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

diederikhoekman

Berichtdoor diederikhoekman » 15 apr 2019, 18:01

Ik herken het probleem. Mijn huidige 3008 heeft het ook. Bij mij valt het systeem max 3x uit per rit. Ik zie een verband tussen de hoeveelheid contacten in mijn telefoon en het uitvallen van het systeem. Nadat ik hier flink in gesneden had viel het systeem een stuk minder vaak uit. Hopelijk heeft mijn nieuwe 3008 dit probleem niet
3008 GT-line
1.2 PureTech 130, Noire Perla Nera, HiFi Focal, Handsfree achterklep, Premium pakket, trekhaak af fabriek

rick

Berichtdoor rick » 15 apr 2019, 18:09

USB stick met corrupte bestanden is ook 1 vd de oorzaken van spontane crashes.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 15 apr 2019, 18:45

Ik herken het probleem. Mijn huidige 3008 heeft het ook. Bij mij valt het systeem max 3x uit per rit. Ik zie een verband tussen de hoeveelheid contacten in mijn telefoon en het uitvallen van het systeem. Nadat ik hier flink in gesneden had viel het systeem een stuk minder vaak uit. Hopelijk heeft mijn nieuwe 3008 dit probleem niet
Dat was toch enkel een probleem tijdens het opstarten?
Indien geheel opgestart en gesynchroniseerd was dat over.
Dan was vaak een symbool in de contacten. Bijvoorbeeld door automatisch synchroniseren met apps als whatsapp en LinkedIn of Facebook. Een smiley in de naam kon de NAC laten crashen. Het verwijderen van het enkele contact (en zorgen dat je er minder dan 3200 hebt) loste dat op (lwt op met Android, sommige contacten staan er dubbel in door de denkwijze van Android)

Begrijp ik nou goed dat je dit gedurende een rit ook nog steeds had? Dan kunnen de contacten het probleem niet meer zijn (eens gesynchroniseerd)
Groeten Niels

Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

ArthurWeesie

Berichtdoor ArthurWeesie » 16 apr 2019, 08:20

Helaas niet.

Erg vervelend, maar de problemen zijn mij wel bekend. Het veervangen van de hele telematica unit is dan de enige oplossing.
Daarna zijn de problemen voorbij.

Het inhouden van de auto zal iets anders zijn en staat los van de telematicaunit, plaats die vraag even op de plek waar het hoort, dan is er vast wel iemand die kan helpen. Het helpt wel om even om je gegevens volledig te vermelden. Welke motor, welke uitvoering, hoe oud etc. (in hoeverre je dit nog niet hebt gedaan natuurlijk)

Groeten Niels
Hoi Niels,
Bedankt. Belangrijkste van je boodschap is dat mijn dealer (Nefkens Best) het dus goed met me voor heeft. En zelf had ik ook al bedacht dat motor inhouden een los problem zou zijn.
Arthur

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 16 apr 2019, 08:22

Lees wel de opmerking over de contacten nog even.
Dit is een serieus probleem van met name Android toestellen welke contacten synchroniseren met apps.
Het systeem kan daar goed van over zijn nek gaan.
Zorg ook dat die mogelijkheid uitgesloten is.

Dit kan je simpel zelf. Gewoon een paar ritten maken waarbij je je mobiel thuis laat. Gebeurd het opstarten dan niet, dan is er iets met de telefoon die dat veroorzaakt.

Oplossing: zorgen dat je zichtbare (maar ook je onzichtbare!) contacten in je telefoon alleen uit platte tekst bestaan en het totale aantal van 3200 niet overschrijd. Bin Android kan je wel eens schrikken, aangezien die contacten samenvoege uit apps, maar dat wel als meerdere contacten wordt gezien door de unit.
Groeten Niels

ArthurWeesie

Berichtdoor ArthurWeesie » 16 apr 2019, 08:23

Dat mijn telefoon hier invloed op zou kunnen hebben had ik niet bedacht. Wel heb ik geprobeerd of er verschil was tussen Bluetooth of met kabel, maar dat is ook niet het geval. Ik heb iets van 1200 telefoon nummers. Valt ook binnen jouw genoemde aantal.
Dank Arthur

ArthurWeesie

Berichtdoor ArthurWeesie » 16 apr 2019, 08:25

Dank voor je reactive. Maar die is het ook niet. Ik heb wel een USB van 32 Gb op het juiste format met muziek, maar dat zorgt normaal alleen voor een vertraagd opstarten van het audio deel van de Focal.

Bedankt, Arthur

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 16 apr 2019, 08:26

Ik heb mijn post hierboven nog even aangevuld.
Groeten Niels

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 16 apr 2019, 08:27

Dank voor je reactive. Maar die is het ook niet. Ik heb wel een USB van 32 Gb op het juiste format met muziek, maar dat zorgt normaal alleen voor een vertraagd opstarten van het audio deel van de Focal.

Bedankt, Arthur
Probeer het ook eens zonder deze USB.
Zo elimineer je meerdere mogelijkheden tot uiteindelijk de unit zelf overblijft.
Groeten Niels

ArthurWeesie

Berichtdoor ArthurWeesie » 19 apr 2019, 15:11

Heren, heb de auto net terug van de werkplaats. Ik ga een nieuw telemetrie system krijgen, maar.... eerst moet ik een fault log file aanmaken. Dat is een registratie van events van de voorgaande 5 minute. Hoe doe je dat. Stel: system crasht. Start uit zichzelf weer op. Zodra het weer werkt moet je de piano toets met het autotje er op 5 seconden ingedrukt houden. Tot een een signaaltje klinkt. Iedere keer als de crash gebeurd, dit opnieuw doen. In de werkplaats kunnen ze die log uitlezen en verzamelen. Die worden naar Frankrijk gestuurd zodat een garantie vervanging van de telemetrie kan plaatsvinden. Moet ik nu zelf doen omdat tijdens testritten de crash uiteraard niet optrad.
Ook voor inhouden motor, ik weet het niet deze rubriek, moet hij 2 dagen terug. Cilinderkop moet er af. De inlaat kanalen worden niet door binnenstromende benzine gereinigd, omdat het een directe inspuiter is en nu zijn inlaatkanalen verstopt. Lekker dan! Gaat dus over ze;lfde kilometrage nog eens voorkomen, en nog eens, en nog eens. :(

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 19 apr 2019, 15:19

gelieve je motorproblemen in het daarvoor bestemde topoc plaatsen zoals hierboven reeds verzocht. Dan houden we het overzichtelijk.
Groeten Niels

avanzinderen

Berichtdoor avanzinderen » 23 mei 2019, 21:44

Hallo Niels, ik heb met mijn 2008 allure aut. van 2017 met connect nav al een aantal keren uitval van mijn scherm gehad. Nu gaf de garage fa. Hylkema in Drachten ook al aan dat Frankrijk steeds vraagt of er een USB stick in gebruik is wat inderdaad het geval is. Zou een oorzaak ev. kunnen zijn dat deze is geformatteerd in MS-DOS fat 32 op een MacBook Pro? En is er een andere instellings mogelijkheid om de stick te formatteren op mijn Mac? Groeten, Anne van Zinderen
Peugeot 2008 Alure Automaat 1.2 110 pk met panoramadak en Peugeot Connect.

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 24 mei 2019, 05:52

Yip. Dat kan er idd mee te maken hebben maar op een mac is er geen andere instelling.
De kans is echter groter dat je een (samsung) phone hebt waarbij er tussen de contacten mensen staan met speciale symbolen. Bijvoorbeeld door het koppelen van social media accounts. Is daar bij jou sprake van?
Groeten Niels

avanzinderen

Berichtdoor avanzinderen » 24 mei 2019, 09:37

Nee, mijn telefoon is een iPhone met maar 165 contacten dus daar zit het probleem niet. Dan de USB stick formatteren op een Windows computer?
Peugeot 2008 Alure Automaat 1.2 110 pk met panoramadak en Peugeot Connect.

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 24 mei 2019, 10:49

Ja
Groeten Niels

Terug naar “Multimedia systeem (NAC) met TomTom Navigatie en touchscreen”