Energie spaarstand

Aanwezig in de 207, 308, 3008, 407, 5008, 807 (Allen 2008 - 2012)
Doornekamp33

Re: Energie spaarstand

Berichtdoor Doornekamp33 » 20 nov 2018, 20:10

Banden achter hadden ze al vernieuwd, voor zat genoeg profiel op, maar 1 energy saver en 1 primacy 3 geeft raar weg gedrag, zeker met remmen, dus kreeg ik daar ook twee nieuwe voor, dus heb ik 4 nieuwe banden, nieuwe accu en nieuwe remmerij, de schijven waren ook te dun, en 1 nieuwe velg, die was aardig beschadigd, ligt nu in de koffer als reserve wiel.
Mijn dealer is gelukkig niet van zeuren of ontwijken, maar oplossen, kom er graag.
Groet Peter

Paul333

Berichtdoor Paul333 » 20 nov 2018, 21:10

Inderdaad, zeer netjes van de dealer. Gezien je woonplaats zal het waarschijnlijk niet de mijne zijn :( Dit is voor het eerst dat ik bij Janssen-Kerres in Nuenen kom en tot nu toe ben ik niet ontevreden. Kan me voorstellen dat ze voor een afleverbeurt de accu niet gaan doormeten als de startmotor nog vlot rond gaat dus daar kan ik (nog) niet over klagen. Ik heb het elders al een stuk slechter meegemaakt. Alleen jammer dat deze Janssen-Kerres vestiging geen Peugeot dealer is. Ze voeren Renault en Dacia. Voor garantie kan ik ook in andere vestigingen van Janssen-Kerres terecht. 15 km verderop zit een Janssen-Kerres vestiging die wel Peugeot dealer is. Alleen jammer dat ik van die vestiging wat mindere ervaringen heb vernomen van mijn zus. Die kwam daar met haar 108. Klungelige dingen zoals het vervangen van een voorruit en die vervolgens zelfs na meerdere pogingen niet waterdicht kunnen krijgen waarbij ze ook maar gelijk de dakbekleding beschadigen. Een aantal controle lampjes branden op haar dashboard en ze hebben geen idee waar het aan ligt. Doen alleen maar telkens een reset via de OBD. Denk dat ik die maar oversla, ook voor de firmware update. Nu ik er aan denk; over die lampjes kan ik een draadje openen op het 108 forum. ;)
Peugeot 309 1.9D
Peugeot 106 XN 1.4D
Peugeot 106 Accent Select 1.5D
Peugeot 307 1.6 aut
Peugeot 406 Break 1.8 aut
Peogeot 206 2.0 HDi
Peugeot 5008 1.6 THP Allure aut

Doornekamp33

Berichtdoor Doornekamp33 » 20 nov 2018, 21:34

Dat zijn mindere zaken met de 108, maar ja sommige peugeot dealers hebben geen kaas gegeten van Toyota techniek.

En mijn dealer is Visser in Nijkerk, sinds kort overgenomen door PGA, maw Nefkens, dus hoe lang het nog goed gaat, de eerste wisseling van personeel is al geweest heb ik begrepen.
Groet Peter

Paul333

Berichtdoor Paul333 » 11 dec 2018, 16:31

De accu is bij mijn plaatselijke garage doorgemeten. Bij enige belasting stortte de spanning gelijk in elkaar dus vervangen. Er zit nu een 72Ah in, daar kom ik de winter wel mee door. Ik ga nu bij Janssen-Kerres eens kijken of ze me nog tegemoet willen komen. Een accu is een slijtage-onderdeel en discussies zijn altijd lastig als het starten nog gewoon goed gaat. Alleen door dit draadje over de energie spaarstand wist ik dat de accu niet zo best meer kon zijn. Proberen kan altijd en als het niet lukt dan weet ik ook gelijk waar ik de volgende keer niet meer kom. Garage's genoeg.

Heb al een akkefietje gehad omdat ik niet in het boekje kon vinden dat een afleverbeurt gedaan was. Daar heb ik anders wel een bak geld voor betaald. Gebeld en toen kreeg ik te horen dat ze altijd even terug keken wat de auto al aan onderhoud gedaan was. Het werd dus gezien als een aanvullende beurt ipv een volledige beurt. Maar ik hoefde me geen zorgen te maken; ik zou pas na 30000km of een jaar na aflevering terug hoeven komen. Zal me benieuwen of ze de service indicator gereset hebben. De vorige eigenaar heeft in maart een beurt laten geven dus dan weet ik dat ook in maart. Dat valt nog binnen de garantie periode :)

Gelukkig heeft mijn plaatselijke, ongebonden, garage veel verstand van Franse auto's. Hij kon me o.a. ook alles vertellen over motorreiniging van THP's. Daar ga ik na de garantie periode dus gewoon heen.
Peugeot 309 1.9D
Peugeot 106 XN 1.4D
Peugeot 307 1.6 aut
Peogeot 206 2.0 HDi

rick
Moderator

Berichtdoor rick » 11 dec 2018, 16:47

Eerst ergens iets laten vervangen en dan bij de leverende garage gaan vragen om compensatie vanwege garantie is vlgs mij niet helemaal de juiste volgorde.

Je snapt toch ook wel dat als de garage zelf de accu had vervangen een compensatie makkelijker had gelegen. Alleen al door de marge tussen inkoop en verkoopprijs van het onderdeel......
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Paul333

Berichtdoor Paul333 » 11 dec 2018, 17:51

Klopt, maar dan moet de garage zijn eigen waren keuren en dan is de accu altijd 'goed' en zit ik met de problemen als het echt gaat vriezen. Ik verwacht er dan ook niet al te veel van maar ik wil het wel melden. Niet geschoten is altijd mis.
Vermoedelijk valt een accu niet eens onder garantie. Slijtagedeel.
Peugeot 309 1.9D
Peugeot 106 XN 1.4D
Peugeot 307 1.6 aut
Peogeot 206 2.0 HDi

rick
Moderator

Berichtdoor rick » 11 dec 2018, 18:27

...en bij een garage die de accu kan laten vervangen op kosten van de klant, is de accu altijd slecht.

Met de resultaten van de test zou ik eerst eens zijn gaan informeren en daarna pas laten vervangen.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Paul333

Berichtdoor Paul333 » 11 dec 2018, 18:47

Ook daar heb je gelijk in. Echter, dit was de 'eigen' garage waar mijn vrouw en ik al jaren komen en daar heb ik alle vertrouwen in. Het dorp is ook zo klein dat ze zich ook niet al te veel streken kunnen veroorloven ;) Helaas verkopen ze geen auto's.....
Zoals gezegd had ik al wat aanmerkingen op Janssen-Kerres wat betreft de aflevering. Die aflevering mocht blijkbaar niet al te veel kosten. Logisch want dat gaat van de winst af. Bij navraag bleek er voor de afleverkosten geen complete beurt gedaan te zijn maar een zgn aanvullende beurt. Daar waren ze dan wel eerlijk in maar daar betaal ik wel voor. De afleverkosten zitten boven de 500 euro dus daar mag ook wel wat voor gedaan worden. Bv. een accu even testen als de auto 5 jaar is.
Maar goed, ik eis niets maar lever het wel als terugkoppeling. Wat ze er dan mee doen moeten ze zelf weten. Het is echt niet zo dat ik even met de vuist op tafel kom slaan en mijn centen kom terug eisen. Aangezien ik nog een tijd garantie heb wil ik de relatie met de garage niet op het spel zetten voor de prijs van een (dikke) accu. Ik voel me ook niet bedrogen, hooguit wat uitgeknepen.
Peugeot 309 1.9D
Peugeot 106 XN 1.4D
Peugeot 307 1.6 aut
Peogeot 206 2.0 HDi

ndr

Berichtdoor ndr » 22 okt 2019, 17:54

Het heeft toch nog even geduurd, maar anderhalve maand terug was de accu helemaal dood. Nu met een nieuwe erin is het een verademing! Kan rustig een tijdje muziek luisteren en/of met de navigatie klooien zonder dat overgeschakeld wordt op de spaarstand.
Nog een wonder dat de vorige het zo lang uitgehouden heeft en, behoudens het snelle overschakelen op de spaarstand, mij niet in de steek gelaten heeft bij temperaturen ver onder het vriespunt op een vakantieadres. Nu stond de auto gewoon voor de deur toen de accu het helemaal liet afweten.
Toont ook maar weer aan dat de dealer een l*lverhaal heeft lopen ophangen om maar geen nieuwe accu te hoeven leveren binnen de garantietermijn.

Jaaa wat fijn dat je het ook hebt laten weten toen je probleem was opgelost! Super tof en meteen duidelijk waar ik mijn oplossing moest zoeken. Mijn dank is groot :D

Naast het feit dat mijn 206 CC na nog geen 3 min. in ECO modus ging, hoorde ik ook regelmatig een elektronische waarschuwing/ pieptoon. Waarbij soms ook het oliekannetje ging flikkeren. Niet knipperen, maar flikkeren. Dacht aan een los contact of kapotte sensor, maar sinds ik de accu vervangen heb (72Ah :lol: ) geen waarschuwing meer gehoord! Vreemd want de accu stond niet in het boekje aangegeven als mogelijke oorzaak voor de pieptoon. Hoe dank ook, hartstikke blij en kan nu dik een half uur naar de radio luisteren in de accessoirestand!
Peugeot 206 CC 2.0 16V Roland Garros

Terug naar “Multimedia systeem (RNEG) met HERE navigatie (op SD Card, WipNav / MyWay) zonder touchscreen”