Discussie over voorstellen, inclusief de aanleiding

Voor alle forum-technische vragen en antwoorden. Niet over auto's.
frantic

Re: Discussie over voorstellen, inclusief de aanleiding

Berichtdoor frantic » 23 sep 2018, 18:32

Ik wil dit topic toch weer eens een schop geven. Waarom? Omdat ik het als oudgediende toch wel behoorlijk storend begin te vinden dat men iedere keer nieuwkomers er op moet wijzen/er op wijst dat ze zich voor moeten stellen. Ik vind het in ieder geval niet bevorderlijk voor de sfeer alhier.

Ja, ik weet dat dat een forumregel is, maar het werkt niet zoals het nu gaat. Doe een spotcheck op nieuwe users die er op gewezen zijn en je zult zien dat de meeste niet eens wederkeren nadat ze op deze voorstelregel gewezen zijn.

Ergo, je kunt dus net zo goed die nieuwe user zijn/haar post én account deleten zodat hij/zij het nog eens op de juiste manier kan proberen.
Dergelijke manier heb ik in het verleden op een ander forum gezien dus dat zou hier ook kunnen. Al is het wel een manuele actie.

Ik kaart het nu opnieuw aan, maar het zal me ook niks verbazen als er andere oudgediende users zijn die zich er ook aan storen en daardoor besluiten om hier minder of zelfs helemaal niet meer te posten. Dan streef je dus ook je doel voorbij.

Los van bovenstaande, waarom moet iemand die zich voorstelt een nieuw topic aanmaken? Dat kan toch gewoon in 1 generiek voorsteltopic?
Nee, nu heb je dus als eenieder aan de regels voldoet zo'n 4500 voorsteltopics van een post of 5.

Ik denk zelfs dat een generiek topic nog meer voordelen kan bieden ook. Waarom niet na ok drukken bij de forumregels niet automatisch doorverwijzen naar dat voorsteltopic en daar alles blokkeren totdat er een bericht is getypt? Als zoiets tenminste in phpbb wel kan.
If you don't recognize sarcasm don't respond!

The Sarge
Moderator

Berichtdoor The Sarge » 23 sep 2018, 19:02

Op zich een logische discussie en daarom dank voor je inbreng.

Wij hebben hier als moderators een tijd geleden ook over gesproken en een beslissing in genomen. Het kost ons veel tijd om dit forum te houden zoals deze is.

De opties die je aangeeft zijn ook besproken, maar niet haalbaar tenzij het manueel gedaan wordt en die tijd gaan wij er niet insteken.

Wij verwachten dat iedereen simpel de welkomstmail leest en volgt. We zijn Google niet en verwachten er iets simpels voor terug. Mochten ze door het wijzen op de regels niet meer terugkeren “than so be it” het houdt ons forum zuiver en houden geen campinggangers. Soms is 2 keer erop wijzen nog niet voldoende en dan worden ze verwijderd. Zonder pardon.
Leden kunnen veel waardevolle informatie krijgen op het forum wat hun (veel) geld kan besparen...dan is een kleine voorstelronde toch niet zoveel gevraagd? Sterker nog: als ze veel informatie over hun auto geven krijgen ze beter, sneller en gerichter antwoorden.

De politie blijft toch ook bekeuren als er mensen door rood rijden en denken toch ook niet “als iedereen dit blijft doen dan zal het wel goed zijn en laten we het maar”?

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 23 sep 2018, 19:29

Ik wil dit topic toch weer eens een schop geven. Waarom? Omdat ik het als oudgediende toch wel behoorlijk storend begin te vinden dat men iedere keer nieuwkomers er op moet wijzen/er op wijst dat ze zich voor moeten stellen. Ik vind het in ieder geval niet bevorderlijk voor de sfeer alhier.
Zoals the Sarge opmerkt bedankt voor je inbreng.
Vervelend dat je je eraan stoort, wij (als team) vinden het nog veel vervelender dat men de regels niet volgt. De eigenaar wil pertinent niet dat het een google wordt hier. (Alleen informatie halen en niet brengen) Vandaar deze regel die al meerdere malen is uitgelegd.

Ja, ik weet dat dat een forumregel is, maar het werkt niet zoals het nu gaat. Doe een spotcheck op nieuwe users die er op gewezen zijn en je zult zien dat de meeste niet eens wederkeren nadat ze op deze voorstelregel gewezen zijn.
Dat valt naar mijn idee reuze mee. Ik heb geen harde cijfers (en ook geen zin om uit te zoeken) maar veelal resulteert een aanwijzing in een daadwerkelijke voorstelronde.
Mochten er mensen wegblijven, dan zijn dat dus de mensen die alleen maar info komen halen en weigeren info te komen brengen. En dat gaat tegen het principe van dit forum in, waarbij we vinden dat mensen informatie kunnen halen, maar ook informatie komen brengen. En iedereen kan op zijn of haar manier informatie brengen, ook de grootste autoleek. De mensen die dus hier komen om echt alleen maar te halen, en daarmee alleen tijd vragen van de mensen hier en niet bereid te zijn om te brengen (wat tijd kost) zijn we spreekwoordelijk “liever kwijt dan rijk”
Liever 100 actieve leden die elkaar helpen dan 10.000 leden die alleen maar komen halen. Kwaliteit boven kwantiteit in deze.

Ergo, je kunt dus net zo goed die nieuwe user zijn/haar post én account deleten zodat hij/zij het nog eens op de juiste manier kan proberen.
Dergelijke manier heb ik in het verleden op een ander forum gezien dus dat zou hier ook kunnen. Al is het wel een manuele actie.
1 strike out is naar ons idee redelijk kort door de bocht, zeker als men niet weet waarom we iets verwijderen. (Een verwijderd account kan bij de accoutnjouder vraagtekens oproepen die onbeantwoord blijven) Je kan maar beter open en transparant erin zijn en de opmerking op Het forum zelf maken, zodat je zelf, maar ook potentiele nieuwe leden die veelal in het begin alleen meelezen, weten wat de regels zijn.
We hebben als team de policy om mensen 1 kans te geven om alsnog de regels te volgen. Gebeurd dit niet pas dan volgt verwijdering. Oftewel 2 strike out. Iets coulanter :mrgreen:

Ik kaart het nu opnieuw aan, maar het zal me ook niks verbazen als er andere oudgediende users zijn die zich er ook aan storen en daardoor besluiten om hier minder of zelfs helemaal niet meer te posten. Dan streef je dus ook je doel voorbij.
Dat is een aanname van jouw zijde en zien wij nog niet als dusdanig gevolg.

Los van bovenstaande, waarom moet iemand die zich voorstelt een nieuw topic aanmaken? Dat kan toch gewoon in 1 generiek voorsteltopic?
Nee, nu heb je dus als eenieder aan de regels voldoet zo'n 4500 voorsteltopics van een post of 5.
Leuk idee, maar dit gaan we niet doen. Ik zal proberen uit te leggen waarom. Je hebt dan namelijk niet meer de mogelijkheid om updates te plaatsen als je bv een andere auto koopt oid. Je kan ze wel plaatsen, maar zijn dan lastiger terug te vinden op de persoon. Als men antwoord wil geven op een persoon, is het makkelijker zoeken in een topic per persoon over wat voor voertuig/motorisatie de betreffende persoon op dat moment heeft (en niet tijdens introductie op het forum) als dat je het hele topic moet doorworstelen. Nu kijk je naar de eerste post van de betreffende persoon (onder gebruiksprofiel/berichten gebruiker) en krijg je in 1 topic de informatie te zien die je soms
nodig hebt. Daarbij zijn alle “even voorstel” topics gecentraliseerd en kan men ze simpel overslaan als men ze niet wil lezen. Of je dan 1 of 5 topics overslaat maakt dan verder niet uit.
Ik denk zelfs dat een generiek topic nog meer voordelen kan bieden ook. Waarom niet na ok drukken bij de forumregels niet automatisch doorverwijzen naar dat voorsteltopic en daar alles blokkeren totdat er een bericht is getypt? Als zoiets tenminste in phpbb wel kan.
Niet mogelijk in de huidige forumversie van phpbb.
Het deblokkeren Kan namelijk alleen met een handmatige aktie en dat is, wat The Sarge terecht opmerkt, teveel werk om bij te houden.

Nogmaals bedankt voor je inbreng en het delen van je “irritatie”. Ik hoop dat ik met mijn antwoorden een en ander heb toe kunnen lichten en wellicht wat irritatie kan wegnemen.

Het staat een ieder vrij er iets van te vinden, maar feit blijft wel dat deze regel er is en deze niet wordt aangepast.
Het opnieuw aanzwengelen van deze discussie zal daar niets aan veranderen.
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

rick

Berichtdoor rick » 23 sep 2018, 20:14

er zijn forums waar je niet gemachtigd bent bij de eerste post om ergens anders dan in 1 rubriek je eerste post te plaatsen.

Zal wel aan het platform liggen waar het forum op draait, en hier misschien niet kunnen, maar dat zou een hoop werk voor de moderators schelen denk ik.

of dit eerder is geopperd weet ik niet, heb geen zin om de hele discussie weer te lezen :mrgreen:
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 23 sep 2018, 20:55

Het kan wel degelijk op phpbb, maar dat vergt een handmatige handeling na die eerste post. Dat is de reden dat we ervoor hebben gekozen dit niet te doen.
We hebben onderzocht of dit automatisch kan, helaas niet mogelijk.
Groeten Niels

Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

rick

Berichtdoor rick » 23 sep 2018, 21:13

dan is het inderdaad afwegen of die ene noodzakelijk handmatige handeling meer of minder moeite kost dan 1 of soms twee keer een standaard tekstje tikken na de eerste post van de nieuwe aanmelder ;)

de eerste levert in ieder geval minder vervuiling van het forum op :mrgreen:
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 23 sep 2018, 21:17

En het tweede een stuk minder werk...
Aangezien de meeste nieuwelingen zich namelijk wel netjes aannde regels houden.. :mrgreen:

Aan iedereen:
Zoals gezegd. We hebben de voors en tegens tegen elkaar afgewogen en besloten het zo te doen. Daar gaat niets in veranderen, hoeveel argumenten er ook worden aangevoerd om het toch anders te doen...

Voor de rest verwijs ik simpelweg naar de inhoud van de berichten welke in dit topic geplaatst zijn, waarin alles al eens is gezegd.
Groeten Niels

frantic

Berichtdoor frantic » 23 sep 2018, 21:23

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat men zich gewoon aan de forumregels moet houden.
En zo'n drama is het voorstellen niet, er wordt nergens om je echte naam, adres en bankrekeningnummer gevraagd.

En de politie blijft ook bekeuren, maar die zetten niet in de krant of op een billboard langs de weg iets als "Frantic is net door rood gereden en krijgt daarvoor een boete.". In plaats daarvan krijgt Frantic bij een dergelijk voorval voor de buitenwereld redelijk onopvallend een brief van het CJIB in de bus met een vordering van bedrag x vanwege overtreding y.

Kan die herinnering aan de forumregels dan niet via PM ofzo?
If you don't recognize sarcasm don't respond!

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 23 sep 2018, 21:33

Kan die herinnering aan de forumregels dan niet via PM ofzo?
Kan wel maar is niet wenselijk.

Vaak worden leden pas lid nadat ze al een tijdje meegelezen hebben. (Staat ook vaak in hun voorstelronde) Dan hebben ze in ieder geval ook gezien dan een voorstelronde gewenst is en niet wordt geaccepteerd als het niet gebeurd. Door het openbaar llaatsen van deze berichten gaat er dus ook een preventieve werking vanuit en die mis je in een PM.

Vergelijk het met een bericht in de plaatselijke krant over een snelheidscontrole die is geweest. Daar gaat ook een preventieve werking vanuit voor een volgende keer.
Groeten Niels

nec99
Beheerder

Berichtdoor nec99 » 24 sep 2018, 07:17

Wat ik nog wil aanvullen is dat je geen lid hoeft te zijn om het forum te lezen.
Neem je de keus om lid te worden van ons forum dan zijn er regels

Wij willen een goed kwalitatief forum zijn.
En ook nog onafhankelijk!

Ik heb erg veel respect voor onze moderators het zijn kanjers !
Ze steken uren in het forum om het netjes te houden. Alles uit passie voor het merk Peugeot.

Peugeot 208 1.2 E-THP GT-line, opties; lederen bekleding, korte antenne, glazen dak, navigatie, parkeersensoren voor en achter, automatisch inparkeren, armsteun, audio upgrade.
Kleur Rouge Rubis, 5 deurs
Bouwjaar 07-2018
Eigenaar www.facebook.com/Peugeot-Meeting-827440380608156/

Terug naar “Forum”