Discussie over voorstellen, inclusief de aanleiding

Voor alle forum-technische vragen en antwoorden. Niet over auto's.
Danirijswijk

Berichtdoor Danirijswijk » 11 mar 2017, 23:09

Edit moderator: Onderwerp gekopieerd uit oosrponkelijke topic en titel aangepast. Doel is om reactie te geven op de opmerking over voorstellen. Inhoudelijk op vraag van TS reageren kan in het oospronkelijke topic.

Groeten Niels

Beste,
Ik ben sinds kort eigenaar van een peugeot 208 urban soul uit 2013.
Nu heb ik achteraf een originele armsteun laten plaatsen. De armsteun staat iets naar beneden ( omlaag tot hij niet verder kan ).
Het lukt mij niet om deze hoger te zetten en dan in vaste positie te houden.
Kan je bij de originele armsteun hem alleen omlaag doen of kan je de armsteun ook in hoogte verstellen en vast zetten? ( als ik hem nu omhoog zet en erop leun zakt hij tot zijn laagste punt )

Ik hoop dat u er uit kunt komen :lol:

Mvg,

Dani

B767-300ER
Beheerder

Re: Peugeot 208 armsteun stellen

Berichtdoor B767-300ER » 12 mar 2017, 07:38

Beste Dani,

We hebben je gister op onze forumregels gewezen. Wellicht dat deze post aan je aandacht is ontsnapt. Deze regels gelden voor iederen en dus ook voor jou. Zie hier:

http://www.peugeot-meeting.nl/forum/vie ... 465#p39849

Aan passanten hebben we hier niet zoveel.
En graag onderwerpen starten op de plaats waar ze horen. Dit onderwerp kan prima onder het kopje 208-interieur.

Groeten Niels
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

remon

Berichtdoor remon » 26 mar 2017, 10:24

Als mensen zich vergeten voor te stellen of ze posten in een 'verkeerd'topic, worden ze daar met een belerend toontje op gewezen.
Uiteraard is jezelf voorstellen wel zo netjes, maar de reactie die daar vaak op volgt is ook niet echt netjes.

'Passanten hebben we hier weinig aan',maar dat wordt zo wel in de hand gewerkt.
Dat zou voor mij een reden zijn om nooit meer te posten.

Just my 2 cents.

rick

Berichtdoor rick » 26 mar 2017, 10:49

Heb jij een voorstel voor een goede reactie die niet belerend is en toch de boodschap overbrengt ?
Dan kan de moderator die voortaan gebruiken.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

B767-300ER
Beheerder

Naleving forumregels

Berichtdoor B767-300ER » 26 mar 2017, 11:26

Als mensen zich vergeten voor te stellen of ze posten in een 'verkeerd'topic, worden ze daar met een belerend toontje op gewezen.
Uiteraard is jezelf voorstellen wel zo netjes, maar de reactie die daar vaak op volgt is ook niet echt netjes.

'Passanten hebben we hier weinig aan',maar dat wordt zo wel in de hand gewerkt.
Dat zou voor mij een reden zijn om nooit meer te posten.

Just my 2 cents.
Beste Remon,

Voorstellen is niet alleen netjes, voorstellen is verplicht op dit forum en wordt je in het registratieproces ook op gewezen, tevens zijn ze terug te vinden in de forumregels.

Als mensen zich niet aan de regels houden, is het de taak van het moderatie en beheerdersteam wat aan te doen. We doen dat niet belerend, in tegendeel zelfs. De eerste keer vragen we iets vriendelijk in de trend van:

"Welkom op ons forum/Leuk dat je ons forum hebt gevonden
We hebben hier een aantal regels en 1 daarvan is dat je je netjes voorstelt in het daarvoor bestemde topic. Je zult zien dat je dan sneller reactie krijgt"

Lijkt mij niets belerends aan. Je wijst een nieuw lid enkel op de regels die er hier gelden zonder te dreigen of te beledigen of iets anders

Als iemand daarna stug doorgaat met posten en zich niet voorstelt nadat hij daar een keer op gewezen is, zoals hierboven gebeurd, dan vragen we het nog een keer, maar dan op een iets andere manier. We verwijzen dan ook naar het eerdere verzoek van het moderatie team.

De eigenaren van het forum hebben een bepaald doel met hun forum. Dat doel is dat mensen die informatie hebben dit kunnen delen met wat andere mensen aan informatie zoeken. Maar uiteraard ook andersom. Anderen kunnen juist weer kennis hebben van andere zaken en dit weer delen. Enzovoorts. Elkaar helpen. Je brengt wat en je haalt wat. Alle forumleden doen dit, net als de eigenaren, allen vrijwillig. Het forum draait niet op sponsoren of betalende leden, alles wordt uit eigen zak betaald door de eigenaren. De eigenaren stellen daar 1 "eis" tegeonover. Dat je je netjes voorstelt. Dan weet men wie men voor zich heeft en kan je ook nog eens gerichter geholpen worden of zelfs anderen helpen. (Zoals hierboven beschreven je brengt wat en je haalt wat)

In die context hebben we aan (google)passanten niet veel. Deze komen alleen maar snel informatie halen en zijn dan weer heel snel foetsie. Dat is iets wat de eigenaren niet voor ogen hebben met het forum en daarom wordt er op bovenstaande manier "gehandhaafd" over het naleven van de regels alhier.

Als jij daarin een reden ziet om nooit meer iets te posten dan betreur ik (en het team) dat ten zeerste, maar het staat jezelf vrij zon beslissing te nemen.

Groeten Niels
Groeten Niels

Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

FOX

Berichtdoor FOX » 26 mar 2017, 11:28

Beste (naam), graag lezen we wie jij bent en wat voor een auto je rijd, je zal sneller een gericht antwoord krijgen op je vraag, dus stel je ff voor op de daarvoor bestemde plek, http://www.peugeot-meeting.nl/forum/viewforum.php?f=32 bedankt alvast voor je moeite ;)
Zoiets misschien :roll:
Peugeot 2008 SUV Allure 1.2 Pure Tech Rouge Ultimade

remon

Re: Discussie over voorstellen, inclusief de aanleiding

Berichtdoor remon » 26 mar 2017, 11:47

Persoonlijk zou ik eerst antwoord op de gestelde vraag geven en ts er daarna op wijzen dat voorstellen gewaardeerd wordt… uhh, verplicht is.
Moderators doen het vrijwillig en dat wordt ook gewaardeerd, maar soms lijkt het er op dat het belangrijker is om mensen terecht te wijzen dan te helpen.
Dat geldt overigens voor bijna alle fora.
Niet alleen moderators voelen zich geroepen op de voorstelplicht te wijzen(logisch), maar ook andere leden.
Het lijkt mij(geen feit overigens, alhoewel) dat mensen dan niks meer posten.

Zijn we tenslotte niet allemaal passanten? :)

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 26 mar 2017, 11:55

Tsja Remon

Ik weet als moderator ook niet het antwoord op alle vragen die gesteld worden, moet ik dan mijn moderatie plicht ook niet uitvoeren omdat ik het antwoord niet weet?

Is een beetje hetzelfde als dat een brandweerman een autobrand niet mag blussen omdat hij niet weet waarom de auto daar geparkeerd is door de eigenaar.

Het staat anderen uiteraard vrij om het antwoord te geven als ze dat willen, ongeacht voorgesteld of niet. Het is de taak van de moderators om de naleving van de regels te "handhaven"
En antwoord te geven op de vragen, mits ik het antwoord weet.
Iets wat ik vaak genoeg doe naar mijn idee.
Groeten Niels

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 26 mar 2017, 11:58

Het lijkt mij(geen feit overigens, alhoewel) dat mensen dan niks meer posten.

Getuige het aantal topics in "even voorstellen" valt dat reuze mee :)

Niet alleen moderators doen dingen vrijwillig. Dat geldt voor iedereen hier. De eigenaren betalen echter eigen geld voor het onderhoud en behoud van het forum. Daar mogen dan best enkele regels tegenover staan.

Het is dan de keuze van de (aspirant) leden om daarmee akkoord te gaan of zoals jij zegt weg te blijven, het is aan het team om te borgen dat de regels nageleefd worden
Groeten Niels

rick

Berichtdoor rick » 26 mar 2017, 13:16

Persoonlijk zou ik eerst antwoord op de gestelde vraag geven en ts er daarna op wijzen dat voorstellen gewaardeerd wordt… uhh, verplicht is.
......
Niet alleen moderators voelen zich geroepen op de voorstelplicht te wijzen(logisch), maar ook andere leden. .......
Ik hoop niet dat je mij door mijn "p.s.WELKOM" nadat ik een antwoord plaats op eerste vraag van een nieuwkomer, als lid beschouwd die zich "geroepen voelen om te wijzen op de voorstelplicht"
Als dat negatief overkomt dan laat ik het wel.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

remon

Berichtdoor remon » 26 mar 2017, 13:47

Niemand hoeft voor mij wat te laten hoor en iedereen mag zijn mening geven, dat doe ik tenslotte ook.
Het is alleen iets dat mij opviel na verschillende topics doorgelezen te hebben.
Hoe kan een nieuw lid bv weten dat hij in een verkeerd topic post?
Als je de reactie(s)daarop leest, zou ik dat anders formuleren.

Maar zoals al eerder gezegd: mischien zie ik het wel verkeerd.

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 26 mar 2017, 14:41

Het lijkt mij dat als je bv iets van een armsteun gaat posten, je niet verteld hoeft te worden dat dat "interieur" is en niet "motorisch". (Als voorbeeld overigens, ik zeg niet dat dat hier gebeurd is) We zijn echt niet zo heel kritisch, maar de forumomschrijvingen zijn naar mijn idee tocht redelijk duidelijk voor een ieder. Ik heb de laatste paar weken veel tijd gestoken in het verplaatsen van onderwerpen uit de hoofdfora naar de specifieke fora omdat daar makkelijk tussen kon en veel makkelijker zoekt. Nu het opgeruimd is, is het een kwestie van bijhouden...

Maar zoals al eerder gezegd: mischien zie ik het wel verkeerd.
Laten we 1 ding voorop stellen: Niemand ziet iets verkeerd. Een ieder ziet iets wellicht anders. :)

Ik ben met je eens dat mensen vriendelijk ergens op gewezen mogen worden, ik ben met je oneens dat dat nu niet gebeurd. De redenen waarom staan hierboven
Groeten Niels

The Sarge
Moderator

Berichtdoor The Sarge » 26 mar 2017, 14:52

Als mede moderator wil ik hier ook iets over posten: ik vind dat wij als moderators op een nette manier nieuwe leden wijzen op de regels die op ons forum gelden. Ook de 2de post van Niels is zeker niet belerend. Het is natuurlijk niet altijd leuk om dit te lezen. Dat snappen wij ook wel.

Aan de andere kant: lees gewoon het welkomstbericht in je mail en je weet wat wij verwachten en hoe het forum werkt etc.
Wij zijn blij met alle leden. Niet iedereen is superactief, maar dat verwachten we ook niet. Sommige leden worden opeens weer actief en dat is voor ons leuk om te zien. Om ons forum echter "schoon" te houden hanteren wij enkele simpele regels. Als leden zich daar niet aan (willen) houden prima hoor, maar dan wordt je verwijderd.
Overigens is het voor ons ook niet leuk om hier regelmatig over in discussie te gaan, maar we doen het toch. Dit omdat we geen concessies doen aan onze regels.

Wij hopen dat andere leden hier begrip voor hebben. Maar we willen wel duidelijk maken dat we met dergelijke berichten door blijven gaan om ons forum te houden zoals deze is.
Echter smeken om onze regels te volgen gaat ons te ver. Wij vinden onze verzoeken tot het doen van een voorstelronde heel vriendelijk en zullen deze ook blijven hanteren.

Marcel026

Berichtdoor Marcel026 » 26 mar 2017, 17:44

Goedenavond allemaal,
Is het mogenlijk om naar het aanmelden op dit forum alleen het vorstellen topic vrij te geven en daarna pas de rest van het forum ?
Peugeot 3008 GT 1.6 THP Automaat * Gris shark

The Sarge
Moderator

Berichtdoor The Sarge » 26 mar 2017, 17:57

Heel goed idee. Blijkt na meerdere testen van de afgelopen tijd helaas niet mogelijk.

Doornekamp33

Berichtdoor Doornekamp33 » 26 mar 2017, 18:52

Toch raar dat dat niet kan, er is een PH forum waar dat wel kan, daar worden de eerste 3 berichten van een lid pas geplaatst na tussenkomst van een moderator, en pas nadat er eerst word voorgesteld, hoe weet ik niet.
Groet Peter

The Sarge
Moderator

Berichtdoor The Sarge » 26 mar 2017, 20:19

Het verschil is dat wij dit zonder tussenkomst van een moderator willen doen. Kost ons anders te veel tijd om met de hand na te lopen. Misschien zit daar het verschil in

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 26 mar 2017, 20:25

Toch raar dat dat niet kan, er is een PH forum waar dat wel kan, daar worden de eerste 3 berichten van een lid pas geplaatst na tussenkomst van een moderator, en pas nadat er eerst word voorgesteld, hoe weet ik niet.
Hi Peter

Ik ben hiermee bezig geweest voor dit forum. Helaas is dat in phpbb niet mogelijk gebleken zonder handmatige tussenkomst van een moderator. (Ook in jouw voorbeeld (genoemd moderatiewachtrij) betreft het zoals je zelf aangeeft een handmatige aktie) Die moet dan bekijken of de nieuwe gebruiker zich heeft voorgesteld en kan dan het hele forum vrijgeven om te posten. Dit proces kan helaas niet automatisch ingesteld worden zoals TheSarge reeds opmerkt. Dus als je je hebt voorgesteld moet je wachten totdat een moderator dit goedkeurt.
Het team heeft er voor gekozen dat dat een te grote belasting is, daar 90 procent van de nieuwelingen zich wel meteen voorstelt.
Groeten Niels

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 26 mar 2017, 20:28

Goedenavond allemaal,
Is het mogenlijk om naar het aanmelden op dit forum alleen het vorstellen topic vrij te geven en daarna pas de rest van het forum ?
Zie hierboven.
Verder vinden we het belangrijk dat iedereen wel het forum kan lezen. Lid of geen lid.
Groeten Niels

nec99
Beheerder

Berichtdoor nec99 » 27 mar 2017, 18:26

Zo en nu zal ik ook mijn visie vertellen.
Ik en mijn vrouw zijn de eigenaar van dit mooie forum met zo'n 4500 leden.
Het is voor ons normaal dat je bij het aanmelden bij een nieuw forum je even voorstelt. Het is leuk om te lezen welk lid in welke Peugeot rijdt. Zodoende kunnen wij ook leuke activiteiten bedenken.

Ik heb veel respect voor onze moderators die dit geheel vrijblijvend voor ons doen.

Dus ik sta volledig achter onze moderators.

Als mensen zich bewust niet aan onze kleine regels willen houden dan vind ik dat bijzonder vreemd.
Het doel van dit forum is elkaar helpen en advies te geven.

Gr
Eric
Peugeot 208 1.2 E-THP GT-line, opties; lederen bekleding, korte antenne, glazen dak, navigatie, parkeersensoren voor en achter, automatisch inparkeren, armsteun, audio upgrade.
Kleur Rouge Rubis, 5 deurs
Bouwjaar 07-2018
Eigenaar www.facebook.com/Peugeot-Meeting-827440380608156/

Terug naar “Forum”