Voorstellen met 3008 GT Line

Jezelf even voorstellen als je nieuw bent, maar ook voor updates op een later tijdstip.
jwillemse

Voorstellen met 3008 GT Line

Berichtdoor jwillemse » 14 feb 2020, 09:55

Hallo Peugeot Meeting forum!

Na een aantal Volkswagens gereden te hebben, mocht ik vanwege een nieuwe baan ook een nieuwe auto uitzoeken.
In het voorjaar van 2019 een short list gemaakt: VW T-Roc, Jeep Compass, Nissan Qashqai en X-Trail, Opel Grandland en Peugeot 3008.
Heel eerlijk gezegd stonden op dat moment de T-Roc en de Jeep bovenaan mijn lijst en de Opel en Peugeot onderaan.
Totdat ik de testritten had gemaakt. De T-Roc viel erg tegen, de Jeep was ontzettend plastic en juist de Peugeot sprong er met vlag en wimpel bovenuit. Wat reed die lekker zeg!
Ik ben zelf boven de 2 meter lang, dus ik was echt op zoek naar een auto waar ik goed kan instappen en goed kan zitten. Dit was allemaal prima bij de Peugeot en dat is zeker niet bij alle andere gelijkwaardige modellen het geval.

Aangezien het een leaseauto zou worden een offerte opgevraagd (Stern en Arval) en uiteindelijk bij Arval de auto besteld in Mei 2019.
Het is een Amazonite grey GT-Line PureTech 180, EAT8 automaat, geworden, benzine, met Focal audio pakket, Connect NAV, City pack 2 en Drive Assist pack. Andere opties zouden buiten mijn budget vallen of wilde ik niet. (Keyless entry wil ik niet bijvoorbeeld, net als elektrisch verstelbare stoelen want dat neemt voor mij als lang persoon, te veel kostbare ruimte in beslag)

Ik heb de auto nu 3/4 jaar en ben er nog iedere dag blij mee. Hij rijdt fijn, er zitten veel leuke opties op en er zit een flinke kracht in de motor.
En het is natuurlijk ook leuk om af en toe eens de complimenten over de auto in ontvangst te nemen van mensen :D
In het begin vond ik de FOCAL audio heel erg tegenvallen, maar na enkele weken (week of 6) begon het geluid steeds beter te worden. Het lijkt er op alsof de speakers even wat losser moeten worden, voordat ze echt tot hun recht komen.
Ook heb ik een 3-jarig abonnement voor TomTom Connect afgesloten (€ 139) wat file informatie en flitsers doorgeeft aan het NAV systeem. Ook dat vind ik echt het geld waard, want het geeft een heleboel informatie aan het systeem waardoor je vanzelf de snelste weg wordt gedirigeerd. Zelfs met dagelijks woon-werk verkeer is dat heel erg handig.

Al met al een hele tevreden berijder.

rick
Moderator

Re: Voorstellen met 3008 GT Line

Berichtdoor rick » 14 feb 2020, 12:07

Welkom.
Mooi verhaal en de juiste keuze gemaakt ;)
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

zrobb

Berichtdoor zrobb » 14 feb 2020, 13:09

Welkom hier! Leuk om te lezen hoe je tot de keuze bent gekomen. Veel plezier met je 3008 en als je dat leuk vindt is er in de 3008 subforum een plek om wat foto's te posten ;)
106 Accent 1.1i (60 pk) 3 deurs in rood
207 XS 1.6 VTi (120 pk) 5 deurs in gris manitoba

nec99
Beheerder

Berichtdoor nec99 » 14 feb 2020, 15:46

Welkom op het forum
Peugeot 208 1.2 E-THP GT-line, opties; lederen bekleding, korte antenne, glazen dak, navigatie, parkeersensoren voor en achter, automatisch inparkeren, armsteun, audio upgrade.
Kleur Rouge Rubis, 5 deurs
Bouwjaar 07-2018
Eigenaar www.facebook.com/Peugeot-Meeting-827440380608156/

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 14 feb 2020, 21:16

Welkom hier op het forum en een leuke uitgebreide voorstelronde. Super!
Fijn dat je zo geniet van jouw wagen. Ook ik heb geen seconde spijt van de 3008, geniet er ook nog dagelijks van.

Klein detail. De file informatie zit bij de gratis (3 jaar) connected services, enkel de flitsers zijn betaald.
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

3008_Lion

Berichtdoor 3008_Lion » 17 feb 2020, 17:40

Hallo Peugeot Meeting forum!

In het begin vond ik de FOCAL audio heel erg tegenvallen, maar na enkele weken (week of 6) begon het geluid steeds beter te worden. Het lijkt er op alsof de speakers even wat losser moeten worden, voordat ze echt tot hun recht komen.

Ik herken het. Ik kwam uit een Audi met Bang&Olufsen en dat klonk toch heel wat strakker, maar inmiddels ben ik toch ook wel erg tevreden over het Focal systeem.
Als je Flac files gebruikt dan is de geluidskwaliteit prima.

Verder hebben we bijna dezelfde auto. Ik heb wel de elektrische stoelen, pano dak en toch keyless entry. Ik bewaar de sleutel thuis in een blikje. Als kers op de taart zit er ook nog een Webasto standkachel in voor als het nog een keertje winter wordt.Afbeelding

Rijden is zoals je al zegt heerlijk. Veel kracht, zalige bak en goede wegligging.

Jij ook veel veilige kilometers en rijplezier.

jwillemse

Berichtdoor jwillemse » 21 feb 2020, 20:12

De file informatie zit bij de gratis (3 jaar) connected services, enkel de flitsers zijn betaald.
Scherp! Dat klopt inderdaad - al heb ik ook geen spijt van de flits meldingen! :D

Terug naar “Even voorstellen”