Vragen van een beginnende detailer

Alles over interieur en exterieur verzorging. En het verwijderen van bijvoorbeeld krassen.
zrobb

Vragen van een beginnende detailer

Berichtdoor zrobb » 05 sep 2019, 21:06

Hallo iedereen,

Sindskort ben ik me gaan verdiepen in de wereld van detailing en ik ben begonnen door mijn auto zelf veilig te wassen. Nou is mijn huidige manier niet erg efficient omdat ik in een flat woon en geen toegang tot water heb beneden waar de auto staat. Ik heb dan de 2-bucket methode ondertussen onder de knie maar het afspoelen van de auto is een drama als je geen kraan in de buurt hebt.
Hierdoor heb ik bij verschillende waslocaties in Leeuwarden gekeken naar mogelijkheden voor zelf auto wassen maar overal geven ze aan dat je niet je eigen producten kunt gebruiken.
Mijn vraag is hoe daarmee om te gaan? Het beste zou zijn als ik ergens een locatie kan hebben waar ik hun hogedrukreiniger kan gebruiken en verder zelf bezig kan en het liefst niet aan zo'n apparaat met een timer. Kennen jullie zoiets of bestaat zelfs zo'n plek? Dat zou het detailen een stuk makkelijker maken.
Peugeot 106 1.1
Peugeot 207 1.6 VTi XS (5 deur)

RoyR

Re: Vragen van een beginnende detailer

Berichtdoor RoyR » 06 sep 2019, 00:03

Geen eigen producten gebruiken bij een wasbox? Wat is dat voor bagger tent dan...
Ik neem altijd al mijn spullen mee naar de wasbox hierzo in Zwolle.
T liefst was ik thuis voor de deur. Werkt zoveel fijner.

The Sarge
Moderator

Berichtdoor The Sarge » 07 sep 2019, 10:13

Ik was ook in een wasbox met eigen spullen. Nog nooit een probleem gehad. Ik ga wel op tijden wanneer het rustig is en er niemand last heeft van mijn langere aanwezigheid

208GTI208

Berichtdoor 208GTI208 » 21 sep 2019, 01:43

Neem altijd een emmer met warm water mee van thuis dan in de wasbox sop erbij en gaan! Eerst goed afspuiten daarna van boven naar beneden wassen met als laatste de velgen. Daarna al het sop eraf spuiten en vervolgens droog je je auto met een droogdoek af.

Terug naar “Poetsen”