het grote dashcam topic

Voor alles wat je elders niet kwijt kan.
Chris_Gti

het grote dashcam topic

Berichtdoor Chris_Gti » 09 okt 2017, 11:08

Hoi Allen,

Waarom een grote algemene dashcam topic?

Gezien ik gister weer een gevalletje parkeerschade zonder briefje heb gezien in de familie (508 station) terwijl ik 3 uur ervoor een discussie had over dashcams met hem. Kortom kleine kans dat wij de gemeente beelden krijgen via aangifte en dus met lege handen staan en hij weer een paar jaar gaat zakken kwa schadevrij jaren (deur achterscherm bumper en velg)

Daarbij zelf een aantal weken bijna de vangrail ingeduwd door een invoegende auto die meteen over 4 banen heen ging bij gouda. In de slip geraakt en persoon is hierna vol gas weggereden. Toen twijfelde ik al over een dashcam stel je voor dat hij mij raakte en keihard weg rijd. Kenteken in zo n situatie onthoud je niet.

Kortom ik ben dus voor 2 personen op zoek naar een Dashcam.
Afweging voor + achter gemaakt en parkeer meestal achteruit in dus voor alleen is genoeg als de g-meter word getriggerd zie je als goed is de auto voorlangs rijden. Daarbij alles wat achterop rij is toch schuldig dus zie weinig reden voor een achtercamera.

Ik hoor graag of er al meer leden een dashcam hebben. En zo ja welk model en waarom.

Ik neig nu naar de volgende incl smartbox voor de parkeerstand.

https://www.videocamerashop.nl/product/ ... d-gps.html
https://www.videocamerashop.nl/product/ ... rtbox.html
208 GTi THP208 S&S 2017 Full options

Runn

Re: het grote dashcam topic

Berichtdoor Runn » 09 okt 2017, 14:07

Wij gebruiken de Thinkware F770 Dualcam. Zeer tevreden hierover. Kost iets meer, maar werkt naar volle tevredenheid. Opname is voor en achter in HD. Camera kan ook in parkeerstand opnemen, alsmede incidenten vastleggen.
Peugeot 3008 SUV GT-Line 1.6e-THP EAT6
Alarm, Panorama schuif/kanteldak, HIFI Focal, 19" Washington, City 2, Drive Assist & Pack Safety Plus, Verwarmde voorruit, Pack Premium, Keyless Entry, Kleur Gris Platunium, Coupe France. (Besteld 21-01 / Aflevering 27-06)

Chris_Gti

Berichtdoor Chris_Gti » 09 okt 2017, 15:55

Dat is inderdaad een mooie lijkt heel erg op de blackvue.
ook direct op de accu aangesloten?

Runn

Berichtdoor Runn » 09 okt 2017, 18:40

Idd direct aangesloten op de accu.
1 op geschakelde + en 1 op continue.
Peugeot 3008 SUV GT-Line 1.6e-THP EAT6
Alarm, Panorama schuif/kanteldak, HIFI Focal, 19" Washington, City 2, Drive Assist & Pack Safety Plus, Verwarmde voorruit, Pack Premium, Keyless Entry, Kleur Gris Platunium, Coupe France. (Besteld 21-01 / Aflevering 27-06)

frantic

Berichtdoor frantic » 11 okt 2017, 19:46

En dan tikken ze de ruit in om de dashcam te jatten.

Het zou voor mij enkel een overweging zijn als bewijs tegen wegpiraten en niet tegen vandalisme.

In Duitsland wordt het gebruik ook niet op prijs gesteld.

Chris_Gti

Berichtdoor Chris_Gti » 11 okt 2017, 22:50

Ja dat is de afweging.

Stel dat ik wel van de weg was geramd had ik liever zijn kenteken op film.
En dat van de 508 die staat op film alleen levert de gemeente geen beeld materiaal voor parkeerschade aan de politie.
Staan echt werkelijk 4 camera's :evil: :evil:

Inmiddels een Mio 751 1440P gekocht en met de plaatsing gespeeld maar je blijft hem goed zien zitten.
Zaterdag word hij ingebouwd op geschakeld + / constant + met smartbox een voltage beveiliging / en max parkeerstand in uren.

The Sarge
Moderator

Berichtdoor The Sarge » 12 okt 2017, 22:15

De politie kan via de officier van Justitie beeldmateriaal opeisen. Afhankelijk hoelang beelden bewaard worden moeten ze wellicht wel snel zijn.

Chris_Gti

Berichtdoor Chris_Gti » 15 okt 2017, 15:06

De politie kan via de officier van Justitie beeldmateriaal opeisen. Afhankelijk hoelang beelden bewaard worden moeten ze wellicht wel snel zijn.
Ik kan je vertellen dat ik inmiddels te horen heb gekregen dat ze voor autoschadezaken geen beelden opvragen.. :( .

RIBrunner

Berichtdoor RIBrunner » 16 okt 2017, 13:22

Balen en suf. Als een winkeldief voor 100 euro sigaretten meeneemt gaan ze door roeien en ruiten. Heb je 3K schade aan je auto vragen ze niks op. Schandalig.
RIB Yamaha and more....

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 16 okt 2017, 20:10

Balen en suf. Als een winkeldief voor 100 euro sigaretten meeneemt gaan ze door roeien en ruiten. Heb je 3K schade aan je auto vragen ze niks op. Schandalig.
Verkeerd vergelijk.

Helaas gaat het bij een beetje sigaretten diefstal bij inbraak al om grotere bedragen als wat je hier roept. Tel daar de schade aan het meubilair en pand nog even mee en je zit al snel een behoorlijk stukje hoger als 3K.

Totale schade aan de laatste diefstal in mijn winkel 12K
Ben blij dat ik als ondernemer in dat geval dus inderdaad wel aanspraak kan maken op openbare camerabeelden.

En nee. Als ondernemer kan je je niet hiertegen verzekeren. Daar kan je gewoon weer een jaar sigaretten voor verkopen om dat terug te verdienen. En bij een winkeldiefstal van 100 euro krijg ik ook geen toegang tot de beelden hoor. Maar gelukkig bezit ik zelf een goed camerasysteem.

3K schade terwijl je auto geparkeerd staat is overigens wel fors.
Groeten Niels

Rijdt in: 3008 GT-Line 1.2 THP 130PK kleur Noir Perla Nera
Exterieur: Aluminum Dakrails, Panoramadak
Interieur: 230V (+draadloos), Leder Nappa Mistral, Pack Focal
Pack: Premium (Elektrische Kofferdeksel, DAB+, Keyless Entry)

rick

Berichtdoor rick » 16 okt 2017, 20:25

Met een aangifte van doorrijden na een ongeval, wat dus een misdrijf is zal de gemeente de beelden wel moeten geven.
Zeker als je zeker bent dat de bewuste camera de aanrijding moet hebben opgenomen.
Politie zal in dat geval de beelden moeten "vorderen"

Bij een normale aanrijding zal het anders zijn.
208 Allure 82 + 308cc Feline 156 + 308sw GT205 facelift

The Sarge
Moderator

Berichtdoor The Sarge » 16 okt 2017, 21:21

Ik kan je vertellen dat ik inmiddels te horen heb gekregen dat ze voor autoschadezaken geen beelden opvragen.. :( .
Dat vind ik echt heel vreemd, want ik ben regelmatig met een rechercheur camerabeelden van mijn parkeerterrein aan het bekijken en opslaan indien er weer iemand schade heeft. Indien ik geen zin/tijd heb krijg ik gewoon een brief van het OM waarin ze de beelden opeisen

rick

Berichtdoor rick » 16 okt 2017, 21:34

Omdat het een ' verlaten van plaats ongeval ' betreft zullen ze wel moeten.

Even terug naar de politie om dat duidelijk te maken. Niet laten afpoeieren
208 Allure 82 + 308cc Feline 156 + 308sw GT205 facelift

The Sarge
Moderator

Berichtdoor The Sarge » 16 okt 2017, 21:39

Omdat het een ' verlaten van plaats ongeval ' betreft zullen ze wel moeten.

Even terug naar de politie om dat duidelijk te maken. Niet laten afpoeieren
Precies. Is een strafbaar feit

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 16 okt 2017, 22:55

Dat vind ik echt heel vreemd, want ik ben regelmatig met een rechercheur camerabeelden van mijn parkeerterrein aan het bekijken en opslaan indien er weer iemand schade heeft. Indien ik geen zin/tijd heb krijg ik gewoon een brief van het OM waarin ze de beelden opeisen
Dat ken ik. Overigens geldt bij mij:
Kijken mag, meenemen alleen met vordering OM.
Kijken door burgers sta ik niet toe.
Groeten Niels

Rijdt in: 3008 GT-Line 1.2 THP 130PK kleur Noir Perla Nera
Exterieur: Aluminum Dakrails, Panoramadak
Interieur: 230V (+draadloos), Leder Nappa Mistral, Pack Focal
Pack: Premium (Elektrische Kofferdeksel, DAB+, Keyless Entry)

Chris_Gti

Berichtdoor Chris_Gti » 16 okt 2017, 23:11

Wij hebben in de plaatselijke facebook groep even een bericht neergezet of er nog andere ervaring mee hebben.
Hier blijken meer mensen tegen hetzelfde probleem aan te lopen mocht je doorvragen zeggen ze ja jammer week is voorbij dus de beelden zijn vernietigd aldus de Gemeente. Ander persoon heeft er al een zaak van gemaakt en wacht al 2 jaar op de beelden die ze nooit gaat krijgen want lijkt mij sterk dat ze er dan nog zijn. Lijkt wel dat ze alleen die palen neerzetten voor de winkels (overvallen en inbraken) heb ook het gevoel dat de politie er niet echt werk van maak de persoon blijft bellen en wij hopen nog steeds op het beste.

Terug naar “Offtopic”