Nieuwe PEUGEOT PLUG-IN HYBRID motoren

Voor alles wat je elders niet kwijt kan.
Gebruikersavatar
nec99
Beheerder
Berichten: 2698
Lid geworden op: 09 feb 2014, 13:41
Locatie: Almere

Nieuwe PEUGEOT PLUG-IN HYBRID motoren

Berichtdoor nec99 » 24 sep 2018, 09:33

Persbericht van vandaag!!
dd.jpg

Nieuwe PEUGEOT PLUG-IN HYBRID motoren
Energizing!

PEUGEOT presenteert zijn nieuwe Plug-in Hybrid benzinemotoren.
Dit nieuwe aanbod vormt een aanvulling op de momenteel leverbare motoren voor de PEUGEOT 3008 SUV en de nieuwe PEUGEOT 508 en 508 SW. De HYBRID en de nieuwe HYBRID4 (4-wielaandrijving) motoren worden respectievelijk geleverd voor de nieuwe PEUGEOT 508 en PEUGEOT 3008 SUV vanaf najaar 2019.
De PEUGEOT rijbeleving wordt versterkt met twee nieuwe rijmodi voor nog meer rijplezier en nieuwe sensaties dankzij het effect van de ZEV 100% elektrisch-modus, het rendement van de 4-wielaandrijving-modus (HYBRID4), het vermogen in de Sport-modus en de veelzijdigheid in de Hybrid-modus.
De technologie is eenvoudig en intuïtief en biedt maximale vrijheid: vrijheid om te kiezen hoe je de auto's wil gebruiken aangezien ze allemaal geschikt zijn voor de snelweg, de stad of outdoor. Vrijheid om te kiezen wat je wilt, met 2- of 4-wielaandrijving, met 225 of 300 pk, een hatchback, break of SUV. Vrijheid om te kiezen uit vier rijmodi.
De twee nieuwe motoren zijn een fraai voorbeeld van de visie van PEUGEOT op spannende en steeds efficiëntere mobiliteit zonder beperkingen. #UnboringTheFuture.


“Onze PLUG-IN HYBRID motoren passen perfect bij onze merkwaarden: ze versterken onze belofte van groter zintuiglijk genot. Dit nieuwe aanbod maakt het heel gemakkelijk: klanten zullen nog steeds een PEUGEOT komen kopen en kunnen nu kiezen uit een motor die past bij het gebruik dat ze van de auto maken!"
Jean-Philippe IMPARATO, CEO PEUGEOT



Technologie PLUG-IN HYBRID
PEUGEOT presenteert haar PLUG-IN HYBRID gamma. Een HYBRID en HYBRID4 plug-in motoren gekoppeld aan een benzinemotor.
Er is gebruik gemaakt van een reeks geavanceerde technologieën die perfect naast en met elkaar en op een voor de gebruiker geheel transparante manier werken.

Verbrandingsmotor benzine
De 1.6l PureTech-motor is aangepast met als belangrijkste de toevoeging van een dynamo/alternator en ook een specifiek koelvlak. Hij ontwikkelt 180 pk in combinatie met de HYBRID en 200 pk met de HYBRID4.

Nieuwe elektrische automaat
De PureTech-motor wordt gekoppeld aan de nieuwe 8-traps automaat e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission - 8 versnellingen), specifiek voor PEUGEOT PLUG-IN HYBRID-motoren.
In combinatie met deze versnellingsbak laat de elektrische motor 110 pk/80 kW los op de voortrein.
Voor optimale en onmerkbare overgangen tussen elektrisch en thermisch maakt de koppelomvormer van de thermische versies plaats voor een natte multi-disc koppeling. Al deze modificaties hebben geleid tot een verhoging van het koppel met 60 Nm en daarmee meer reactievermogen.

Elektrisch gestuurde achteras
Op de HYBRID4 versie is de multi-link achteras voorzien van een inverter, een 110 pk/80 kW elektrische motor en een reducer die de 4-wielaandrijving regelt. De inbouw hiervan is niet ten koste gegaan van de ruimte in de auto.

Lithium-ion batterij
De lithium-ion hoogspanningsbatterij (300 Volt) is onder de stoelen van de 2e zitrij geplaatst bij zowel de HYBRID als bij de HYBRID4 versies.
De batterij heeft een capaciteit die varieert van 11,8 kWh (HYBRID) tot 13,2 kWh (HYBRID4), topniveau op de markt. Met dit vermogen kan er in de 100% elektrische modus tot 50 kilometer WLTP(2) (60 kilometer NEDC(1)) worden afgelegd.
Om maximaal te profiteren van 100% elektrisch rijden is de modus standaard ingesteld op Zero Emission, als de laadstatus van de batterij dit toelaat. Elektrisch kan tot 135 km/h worden gereden, daarboven neemt de verbrandingsmotor het over.

Doeltreffende functies voor nieuw rijplezier.

Nieuwe remfunctie Brake

De bestuurder heeft de mogelijkheid om de Brake functie te activeren waarmee de auto kan worden afgeremd zonder het rempedaal te bedienen. Als motorrem maakt deze het ook mogelijk om de batterij op te laden, bijvoorbeeld downhill. In de Drive-modus kan de Brake-functie worden ingeschakeld door heel simpel de hendel van de Shift and Park by wire automaat naar achteren te bewegen. Nogmaals dezelfde handeling zorgt voor uitschakeling.





Nieuw elektronisch gestuurde rembekrachtiger
Om het bereik tijdens 100% elektrisch rijden te vergroten vangt de rembekrachtiger i-Booster de energie tijdens het remmen of bij vertragen door het gas los te laten op (energie die bij thermische motoren gewoonlijk verloren gaat). De i-booster werkt met een elektropomp ter vervanging van de vacuümpomp bij verbrandingsmotoren.

Nieuwe e-SAVE functie
Elektrisch rijden wanneer jij dat wil, dat kan met de e-SAVE functie. Hiermee kan de bestuurder autonomie reserveren voor een rit in de toekomst (10 km, 20 km of een volledig opgeladen batterij). De functie is heel eenvoudig toegankelijk via het speciale e-SAVE-menu op het touchscreen. Eenmaal geprogrammeerd geeft deze functie ook het aantal gereserveerde kilometers weer op het display. Het is voldoende om de modus Zero Emission op de rijmodus-keuzeknop te selecteren om het 100% elektrische rijden op het gewenste moment te activeren.

Je batterij gemakkelijk en snel opladen

De batterij wordt volledig opgeladen:
 in 7 uur via een standaard aansluiting (oplader 3,3 kW, 8A)
 in 4 uur met een beveiligde, sterkere aansluiting van het type Green’up® (oplader 3,3 kW, 14A)
 en zelfs in minder dan 1 uur 45 min bij gebruik van een Wallbox (oplader van 6,6 kW en optioneel, 32A)
De stekker wordt omlijst door een lichtsysteem waardoor je snel en makkelijk kunt zien hoever de batterij is opgeladen. Zodra de stekker in het contact zit, geeft een kleursysteem de voortgang van het opladen aan.
Het discreet geplaatste luik voor de stekkeraansluiting zit op het linker achterpaneel (symmetrisch met het luikje voor de brandstoftank). De laadkabel wordt heel handig opgeborgen in een speciaal daarvoor bestemde ruimte onder de vloer in de bagageruimte.

Een rijbeleving met nieuwe sensaties

Het technologische erfgoed van het merk maakt het voor PEUGEOT mogelijk om zijn klanten dezelfde intense en instinctieve rijbeleving te geven, ongeacht voor wat voor motor ze kiezen.
De nieuwe PEUGEOT PLUG-IN HYBRID-motoren bieden weer een geheel nieuwe rijervaring. Een ervaring die een scala aan nieuwe sensaties biedt, met name door de nieuwe rijmodi.
Iedere rijmodus is exclusief en zorgt voor een andere beleving:
 Stilte in de 100% elektrische ZERO EMISSION-modus,
 Opwindende prestaties in de SPORT-modus die alle energie mobiliseert,
 Veelzijdigheid in de HYBRID modus,
 Verbeterde aandrijving in de 4WD-modus (PEUGEOT 3008 HYBRID4),
 CONFORT-modus die de HYBRID-modus combineert met het comfort van een controlled suspension (nieuwe PEUGEOT 508 HYBRID).
In al deze modi kan 100% elektrisch worden gereden, afhankelijk van de laadstatus van de batterij.



Met zoveel technologie in de HYBRID en HYBRID4 motoren mag duidelijk zijn dat de rijbeleving prettig wordt. De ergonomie en het rijgedrag zijn gemakkelijk en intuïtief.

Spannend rijden met de PEUGEOT i-Cockpit®

Een baanbrekend product van het merk met de leeuw is de PEUGEOT i-Cockpit® die een stimulerende en intuïtieve rijervaring in het dagelijks leven biedt. Het touchscreen en het digitale instrumentenpaneel zijn aangepast om ze handiger te maken.

Digitaal instrumentenpaneel
De speciale PEUGEOT i-Cockpit® voor de hybride versies geeft ook rij-informatie binnen het gezichtsveld van de bestuurder (rijmodus, laadniveau en beschikbare autonomie bij elektrisch rijden…). Het is nog steeds geheel instelbaar en personaliseerbaar.
Een powermeter in het rechter gedeelte van het digitale instrumentenpaneel vervangt de toerenteller. Hij bestaat uit 3 gemakkelijk herkenbare zones:
 De ECO-zone die energiebesparend rijden weergeeft,
 De POWER-zone die sportiever rijgedrag weergeeft, dat sportievere prestaties biedt,
 De CHARGE-zone die de bestuurder aangeeft wanneer energie kan worden teruggewonnen waardoor de batterij weer oplaadt, met name door geen gas te geven.

Twee meters aan weerszijden van het instrumentenpaneel geven respectievelijk het brandstof- en het laadniveau weer. Bovendien wordt onder iedere teller het beschikbare bereik weergegeven in km.
De actieve rijmodus wordt permanent weergegeven zodat deze indien nodig snel en zonder aarzelen kan worden aangepast.
Op elk moment, tijdens het opladen, geeft het display het volgende weer: teruggewonnen elektrisch bereik (in km), de hoeveelheid teruggewonnen stroom (in %), de laadsnelheid (in elektrische km) alsook de resterende laadtijd om de batterij geheel op te laden (in uren en/of minuten).

Touchscreen

Ook het touchscreen heeft een speciaal hybride-menu. Bij de toggles switches komt een knop die rechtstreeks toegang biedt tot het menu:
- Een pagina met de energiestromen dat de bedrijfsstatus van het hybridesysteem weergeeft,
- Een pagina met verbruiksstatistieken, waar een onderscheid wordt gemaakt tussen stroomverbruik en brandstofverbruik,
- De navigatie-pagina die is aangevuld met specifieke informatie:
 behalve tankstations worden ook de laadstations weergegeven bij de POI,
 het bereik in de 100% elektrisch-modus,
 het totale bereik elektrisch + thermisch.

Tenslotte zien we op de airco-pagina de functie elektrisch voorverwarmen interieur waarmee afhankelijk van de buitentemperatuur het interieur voorverwarmd dan wel gekoeld kan worden.






My Peugeot connectiviteit

Om maximaal gemak te bieden is de inhoud van de mobiele app MyPeugeot geëvolueerd. Vanaf nu kan opladen ook op afstand worden geactiveerd, kunnen de voortgang en de status van het laden van de batterij worden bekeken, kan de verwarming al worden geactiveerd en kunnen ook altijd en overal gegevens omtrent het brandstof- of het stroomverbruik worden bekeken.

In het najaar van 2019 zullen de HYBRID4 en HYBRID motoren worden aangeboden voor de PEUGEOT 3008 en de nieuwe PEUGEOT 508 en 508 SW.


“De PEUGEOT PLUG-IN HYBRID-motoren zijn een unieke kans voor het merk om het sterke motoraanbod van de PEUGEOT 3008 en van de nieuwe PEUGEOT 508 en 508SW te vervolledigen! Onze klanten kunnen nu een 3008 AWD met veel vermogen vermogen of een efficiënte 508 (hatchback of break) kiezen die nog meer rijplezier biedt. "
Laurent Blanchet, Directeur Product PEUGEOT


PEUGEOT 3008 GT HYBRID4: Overal en altijd

Met een voor een seriegeproduceerde PEUGEOT nog nooit bereikt vermogen, krijgt het karakter van de PEUGEOT 3008 SUV een nieuwe dimensie met de krachtige HYBRID4 versie. Deze high-end versie heeft 4 aangedreven wielen en ontwikkelt maar liefst 300 pk/220 kW.
Dit is het resultaat van de combinatie van een PureTech-motor met 200 pk/147 kW en twee elektromotoren (één voorin en een tweede achterin) die elk 110 pk/80 kW ontwikkelen.
Hij trekt van 0 naar 100 km/uur in 6,5 seconden. De batterij heeft een capaciteit van 13,2 kWh die een 100% elektrisch bereik biedt van 50 kilometer WLTP(2) (60 kilometer NEDC(1)).
De 4WD modus zorgt voor meer tractie op de weg of ruw terrein. Het resultaat is dan ook een perfecte grip: op natte, modderige, besneeuwde of bochtige wegen wordt het vermogen gelijkmatig verdeeld over de vier wielen.
De PEUGEOT 3008 HYBRID4 biedt hiermee power en 4-wielaandrijving bij een CO2-uitstoot die tot de laagste van de markt behoort: minder dan 49 g CO2 per kilometer WLTP(2).
De nieuwe multi-link achtertrein biedt veel comfort voor de passagiers op de 2e zitrij. Het gebruik van een dergelijke achteras is niet ten koste van de ruimte in de auto gegaan en heeft de bagageruimte boven de vloer geheel in tact gelaten.
De HYBRID4-motor is alleen verkrijgbaar in de GT-versie met exclusieve Gris Gréval Alcantara® bekleding en echt eikenhouten decoraties in de kleur Grey Oak. Nieuwe rijhulpsystemen uit de nieuwe PEUGEOT 508 verschijnen ook op deze versie: de adaptive Cruise Control met Stop & Go functie en Lane Keeping Assist.
Enkele maanden na de lancering van de HYBRID4 versie wordt het gamma uitgebreid met een 2-wielaangedreven HYBRID met 225 pk (165kW), die een PureTech-motor met 180 pk/132 kW combineert met een elektromotor met 110 pk/80 kW.




PEUGEOT 508 en 508 SW HYBRID: extreem efficiënt
De nieuwe, voorwielaangedreven PEUGEOT 508 HYBRID en 508 SW HYBRID combineren de PureTech 180 pk/132 kW met een elektromotor met 110 pk/80 kW, dus een gecombineerd maximaal vermogen van 225 pk/165 kW.
De HYBRID-motor die wordt aangeboden voor de nieuwe PEUGEOT 508 en 508 SW is zo ontwikkeld dat hij nog meer sensaties biedt. De kilometerkostprijs is gunstiger door de efficiency van de motor en een CO2-uitstoot van minder dan 49g per kilometer WLTP(2).
De batterij met een capaciteit van 11,8 kWh biedt een 100% elektrisch bereik van 40 kilometer WLTP(2) (50 kilometer NEDC(1)).
Bij de inbouw van de aandrijflijn zijn geen compromissen gedaan. De ruimte is behouden en de bagageruimtes zijn even groot als die van de versies met verbrandingsmotor (487 l in de PEUGEOT 508 en 530 l in de PEUGEOT 508 SW).
Het aanbod is verkrijgbaar in maar liefst 3 afwerkingen:
- de Allure (en de Allure Business): rijk uitgerust middengamma,
- de GT Line, de sportieve versie,
- de GT, de exclusieve premium versie met standaard de unieke Alcantara® bekleding in de kleur Gris Gréval.
(1) Schattingen die als richtlijn worden gecommuniceerd, maar nog bevestigd moeten worden na homologatie
(2) De genoemde waarden zijn conform de WLTP procedure. Vanaf 1 september 2018 worden nieuwe voertuigen gecontroleerd op basis van de Globally Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP), een nieuwe, meer realistische testprocedure voor het meten van het brandstofverbruik, CO2-emissies en het bereik van plug-in hybride voertuigen. Deze WLTP-procedure, uitgevoerd met meer realistische testomstandigheden, vervangt volledig de nieuwe Europese rijcyclus (NEDC), de eerder gebruikte testprocedure. Het gemeten bereik voor oplaadbare hybride voertuigen met behulp van de WLTP-procedure is in veel gevallen lager dan gemeten met de NEDC-procedure. De weergegeven bereikwaarden komen overeen met de gemiddelde waarden van de voertuigen uit het gamma. Alle weergegeven waarden kunnen variëren afhankelijk van specifieke uitrusting, opties en soorten banden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Peugeot 208 1.2 E-THP GT-line, opties; lederen bekleding, korte antenne, glazen dak, navigatie, parkeersensoren voor en achter, automatisch inparkeren, armsteun, audio upgrade.
Kleur Rouge Rubis, 5 deurs
Bouwjaar 07-2018
Eigenaar www.facebook.com/Peugeot-Meeting-827440380608156/

Gebruikersavatar
B767-300ER
Beheerder
Berichten: 4010
Lid geworden op: 25 mar 2015, 21:31

Re: Nieuwe PEUGEOT PLUG-IN HYBRID motoren

Berichtdoor B767-300ER » 24 sep 2018, 18:37

Goede ontwikkeling.
Jammer dat hij niet op de 5008 beschikbaar komt.
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Gebruikersavatar
rick
Berichten: 4025
Lid geworden op: 15 feb 2014, 09:40

Re: Nieuwe PEUGEOT PLUG-IN HYBRID motoren

Berichtdoor rick » 24 sep 2018, 18:41

Enkele maanden na de lancering van de 3008 HYBRID4 versie wordt het gamma uitgebreid met een 2-wielaangedreven HYBRID met 225 pk (165kW), die een PureTech-motor met 180 pk/132 kW combineert met een elektromotor met 110 pk/80 kW

grote kans dat die versie ook op de 5008 komt.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Gebruikersavatar
B767-300ER
Beheerder
Berichten: 4010
Lid geworden op: 25 mar 2015, 21:31

Re: Nieuwe PEUGEOT PLUG-IN HYBRID motoren

Berichtdoor B767-300ER » 24 sep 2018, 18:43

We zullen zien. ;)
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Gebruikersavatar
frantic
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 mar 2014, 14:35

Re: Nieuwe PEUGEOT PLUG-IN HYBRID motoren

Berichtdoor frantic » 24 sep 2018, 19:21

Ik geloof niet dat plug-in de toekomst is. Alleen al omdat het (nu) onpraktisch is. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om een 'stopcontact' naast de voordeur te plaatsen dat ook nog eens dichtbij genoeg voor de auto is. En wie gaat er nou om te laden zijn auto een straat verderop zetten? Ik niet.

Los daarvan zijn de Peugeots waar het op beschikbaar is of op korte termijn komt toch modellen die mij niet kunnen bekoren dus ik ben er snel uit.

Beter maken ze zich eens wat drukker om waterstof als brandstof te gebruiken.
If you don't recognize sarcasm don't respond!

Gebruikersavatar
B767-300ER
Beheerder
Berichten: 4010
Lid geworden op: 25 mar 2015, 21:31

Re: Nieuwe PEUGEOT PLUG-IN HYBRID motoren

Berichtdoor B767-300ER » 24 sep 2018, 19:43

Is het niet zo dat je bij de gemeente een stopcontact kan aanvragen op de eerste de beste openbare parkeerplek voor/naast je deur?
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Gebruikersavatar
frantic
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 mar 2014, 14:35

Re: Nieuwe PEUGEOT PLUG-IN HYBRID motoren

Berichtdoor frantic » 24 sep 2018, 20:11

Geen idee, maar is dat dan meteen een garantie dat die parkeerplek niet gebruikt wordt door niet-plugins?

Ik geloof gewoon niet in het concept plugin.
If you don't recognize sarcasm don't respond!

Gebruikersavatar
The Sarge
Moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: 05 aug 2015, 15:50

Re: Nieuwe PEUGEOT PLUG-IN HYBRID motoren

Berichtdoor The Sarge » 24 sep 2018, 20:18

Zeker een goede ontwikkeling. Ik denk alleen dat in veel steden laden onmogelijk wordt. Met de parkeernota’s in veel gemeenten is het al een drama om te kunnen parkeren. Ze zitten niet te wachten op het “opofferen” van weer een plek of misschien wel 2

Gebruikersavatar
B767-300ER
Beheerder
Berichten: 4010
Lid geworden op: 25 mar 2015, 21:31

Re: Nieuwe PEUGEOT PLUG-IN HYBRID motoren

Berichtdoor B767-300ER » 24 sep 2018, 20:21

Yip. Je mag daar als “gewone “ wagen niet parkeren. Staat netjes een verkeersbord bij en in sommige gemeenten zelfs met kenteken eronder.

Zolang waterstof of andere vormen van biofuel nog een hee lang ontwikkeltraject hebben, is dit wel steeds meer opkomend. Ik vind het geen slechte tussenoplossing voor zeg de komende 10/15 jaar. Gewone brandstoffen raken een keer op namelijk...

Rij voor de gein eens rond lunchtijd een parkeerterrein van Valk Hotels en Restaurants op. Laatst was ik in Apeldoorn Cantharel en telde bijna 40 voertuigen aan de stekker (of wachtend erop) van de circa 200 die er geparkeerd stonden.

Het wachten is eigenlijk op dat de fastned stations ook echt fast worden.

Daarbij wordt hierboven gesproken over hybride voortuigeb. Deze laden zichzelf op als je rijd op normale brandstof. Niet per definitie een stekker nodig.
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Gebruikersavatar
frantic
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 mar 2014, 14:35

Re: Nieuwe PEUGEOT PLUG-IN HYBRID motoren

Berichtdoor frantic » 24 sep 2018, 20:33

Er is straks een gigantisch dieseloverschot.

En ik denk ook niet dat wij het nog mee gaan maken dat de olie op is. En grof gezegd, zolang er olie is is er benzine.
Bangmakerij om weer meer geld bij de burger los te kloppen en naar mijn mening niks anders.
If you don't recognize sarcasm don't respond!

Gebruikersavatar
B767-300ER
Beheerder
Berichten: 4010
Lid geworden op: 25 mar 2015, 21:31

Re: Nieuwe PEUGEOT PLUG-IN HYBRID motoren

Berichtdoor B767-300ER » 24 sep 2018, 21:03

Dat wij het niet gaan meemaken zal best kunnen, maar ik denk graag ook aan het nageslacht, het leven houdt niet op nadat wij overleden zijn, maar dat terzijde.

Ik ben een andere mening toegedaan. Niet banggemaakt overigens. Zal wel komen omdat ik in een stad woon die alternatieve energievormen enorm promoot.

Terug naar het topic!
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel


Terug naar “Offtopic”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast