Terugroepacties in PSA Service Box?

Voor alles wat je elders niet kwijt kan.
Masimo

Terugroepacties in PSA Service Box?

Berichtdoor Masimo » 13 aug 2019, 00:15

Staan (alle) terugroepacties van Peugeot of Citroën ook ergens in PSA Service Box? Ik heb gezocht maar kan bijvoorbeeld de terugroepactie voor controle van de distributieriem van mijn C3 niet vinden.
(Ik vraag dat hier, omdat in het Citroën-forum vrijwel niemand van Service Box heeft gehoord.)
3008 GT-Line Puretech 130 S&S EAT8
Noir Perla Nera

rick

Re: Terugroepacties in PSA Service Box?

Berichtdoor rick » 13 aug 2019, 09:21

Op het moment dat je het chassisnummer invoert in de servicebox van zowel Peugeot, DS als citroen komt en rechts bovenin een uitroepteken als er op deze auto een actie van toepassing is.

Klik je op het uitroepteken dan krijg je deze melding:
10_LI.jpg
Wat het daadwerkelijk inhoud of hoeveel het er zijn wordt hier niet vermeld, dat moet je even bij de dealer informeren.
(of misschien is het zichtbaar achter het betaalde gedeelte, maar dat heb ik nooit uitgeprobeerd)

De 3 merken van PSA zijn sinds dat de onderdelen levering aan bedrijven is weggehaald bij de dealers samengevoegd in 1 service box, benaderbaar onder 1 account.
bij Citroen was de benaming volgens mij iets anders, maar wel volledig gelijk aan Peugeot.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Masimo

Berichtdoor Masimo » 13 aug 2019, 09:56

Ik bén aangemeld in Service Box en kwam zodoende te weten dat er een terugroepactie was. Precies zoals je laat zien, zijn er geen details vermeld, alleen een knipperend alarm-teken. Van de dealer had ik tot op dat moment niks gehoord, terwijl het in mijn ogen om een serieus probleem gaat.
N.a.v. de melding in Service Box heb ik dus contact opgenomen met de dealer toen kwam dit verhaal naar boven. Maar als ik het goed begrijp zijn er, behalve een algemene omschrijving, geen details beschikbaar in Service Box.
3008 GT-Line Puretech 130 S&S EAT8
Noir Perla Nera

rick

Berichtdoor rick » 13 aug 2019, 10:18

klopt. voor verdere info moet je bij de dealer zijn.

De reactie/houding van je dealer is gelijk aan andere dealers in het land.
2 auto's van mijn broer mogen even terug en ook die van mijn schoonzus, waarvan beide dealers aangaven: "komt wel bij de eerste beurt, we hebben toh bij alle controles die we gedaan hebben geen afwijkingen geconstateerd……."

raar verhaal vind ik het zelf ook...
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Terug naar “Offtopic”