108 Alure neerklapbare achterbank

Voor alles wat aan de binnenkant
vdlieuw

108 Alure neerklapbare achterbank

Berichtdoor vdlieuw » 14 feb 2019, 21:23

Mijn 108 Alure van 2018 heeft een vaste achterbank met 2 neerklapbare rugleuningen (zoals alle 108 meen ik).
Door die vaste achterbank kunnen de leuningen dus niet geheel vlak komen te liggen.
Is er iemand als eens aan de slag gegaan met het opklapbaar maken van de achterbank
zodat je een iets grotere en iets vlakkere "laad" ruimte krijgt ?

whitehorse

Re: 108 Alure neerklapbare achterbank

Berichtdoor whitehorse » 23 sep 2019, 21:16

De rugleuning en het zit gedeelte kunnen worden verwijderd.
Haal in de achterbak de vloerbedekking weg, je ziet dan op de hoeken totaal 4 bouten moeren zitten.

Ga eerst voor de zitting staan in de auto je kunt op de hoeken onder de rugleuning de zitting lostrekken staat enig spanning op maar dat kan geen kwaad.
Dan aan voorkant van de zitting op de hoeken een stevige ruk naar boven trekken en dan schiet deze in zijn geheel los, het kan zijn dat je 2 witte klik doppen mee trekt kan geen kwaad en deze weer terug plaatsen in de carrosserie.

Je ziet nu waar de gordelspanners aan vast zit in het midden deze schroef je los en verwijder deze.

Dan ga je naar de achterbak terug nu kun je het restant aan bouten en moeren los maken verwijderen in de hoeken.

Zelf heb vervolgens een MDF plaat 30mm genomen en op maat gezaagd en via de bestaande bevestigingspunten en waar de zitting vast zat een balkje geplaatst en ter hoogte van de witte klik doppen in de carrosserie ook nog een balkje met daar aan ijzerplaatje gemonteerd dat deze in de witte klik doppen valt.
MDF 30mm plaat er boven op en een stukje vloerbedekking en klaar is de 2-zits Peugeot 108 ontstaan!

Dit concept heb ik in mijn Peugeot 107 toegepast en bij de aanschaf van mijn huidige Peugeot 108 het zelfde toegepast met een kleine aanpassing van mijn MDF 30mm plaat.

Veel succes hiermee!
- Peugeot 108 Allure -

rick
Moderator

Re: 108 Alure neerklapbare achterbank

Berichtdoor rick » 23 sep 2019, 21:45

"vroeger" werd dat iets professioneler bij firma's Snoeks of Terberg gedaan en kreeg je er ook een grijs kenteken bij :mrgreen:
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Terug naar “Interieur (108)”