Kerstboom

Alles wat onder de motorkap zit
Doornekamp33

Re: Kerstboom

Berichtdoor Doornekamp33 » 27 nov 2018, 09:36

Ja, maar niet gekocht bij een Peugeot vestiging, dus geen leeuwekeur garantie lijkt mij.
Groet Peter

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 27 nov 2018, 13:14

Check.
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Paul333

Berichtdoor Paul333 » 30 nov 2018, 07:19

De 5008 komt van Janssen-Kerres en die hebben heel wat merken onder hun hoede waaronder Peugeot. Mijn 5008 komt echter van een vestiging die Renault en Dacia voert dus ik heb geen Leeuwekeur. Gewoon een half jaar Bovag. Nu weet ik uit ervaring dat ik me van dat soort garanties ook niet zo veel moet voorstellen. Het staat of valt toch met de dealer. Als die niet mee werkt heb je ondanks garantie toch een probleem. Ik heb wel eens een nieuwe Corsa gehad waarmee ik voortdurend terug moest naar de garage met allerlei kuren. Telkens zou het gerepareerd zijn maar dat gebeurde nooit. Soort uitputtingsslag. Die hebben ze dus gewonnen want na een jaar heb ik het ding maar ingeruild voor een veel oudere 406. Nooit spijt van gehad. Veel geld op verloren maar ik was ook alle frustratie kwijt.

Mijn zus is begonnen om haar 108 droog te krijgen van binnen. Auto droog stallen en zoveel mogelijk vocht eruit krijgen met kattengrit. Daarna nog eens een reset van de kerstboom en dan zien we weer. Ondertussen is ze hard op zoek naar iets anders. Ze heeft een inruilbod gehad maar dat was op het niveau van 'wijkopenuwauto.nl'. Opkoopprijs dus bij een dealer waar ze wil inruilen op een auto van ca. 10k :( Die lampjes dragen duidelijk niet bij aan de inruilwaarde.
Peugeot 309 1.9D
Peugeot 106 XN 1.4D
Peugeot 106 Accent Select 1.5D
Peugeot 307 1.6 aut
Peugeot 406 Break 1.8 aut
Peogeot 206 2.0 HDi
Peugeot 5008 1.6 THP Allure aut

Paul333

Berichtdoor Paul333 » 07 dec 2018, 07:39

Na overal te zijn geweest voor inruilvoorstellen (en veel teleurstellingen omdat het inruilbod gelijk omlaag dook vanwege de lampjes) was ze weer bij haar eigen garage. Degene die de voorruit niet goed gemonteerd kregen (na 3 pogingen!) en die ook de toestand met die controlelampjes niet onder controle kreeg. Ze was daar weer voor die controlelampjes en kreeg een monteur te pakken die op het punt stond om naar huis te gaan. Zijn reactie toen ze over de lampjes begon: 'zeker door een flinke plas water gereden'. Hij heeft ze vervolgens weer gereset. Tijdens het wachten was ze door de showroom aan het struinen en kwam de verkoper tegen. Volgens hem waren die lampjes een teken dat het tijd was om de auto in te ruilen :roll: Haar reactie: doe maar een bod!

Dit bod bleek dus 1500 euro hoger dan bij elke andere garage en een excuus voor de lampjes hadden ze ook niet. Daar zijn ze zelf voor verantwoordelijk. Enfin, het gaat dus een roomwitte C1 worden die in januari op kenteken gezet wordt. Het vertrouwen in de auto zelf is ze in ieder geval niet kwijt. Ze heeft een 107 en een 108 gehad en nu dus de C1. Daarvoor trouwens een Cuore met dezelfde motor. Jammer van die dealer! Maar goed, met fabrieksgarantie kan ze overal heen. Bovendien heeft ze er, ondanks het gedoe met de ruit en lampjes, toch vertrouwen in. Ze brengt de Bipper van haar werk er ook altijd heen. Tja... zou mijn keuze niet zijn.

Nog even over die lampjes; het is zeer waarschijnlijk dus toch gerelateerd aan vocht dus ook aan de voorruit. De bak van zo'n vochtvreter is in no-time vol. Na een reset zijn de lampjes de volgende dag altijd weer aan. Heb een beetje medelijden met de volgende eigenaar maar de garage is in ieder geval op de hoogte.

Enfin; ik kan weer voor haar op jacht naar goodies. Ben al bij Ali aan het kijken voor instaplijsten, armsteum etc. :)
Peugeot 309 1.9D
Peugeot 106 XN 1.4D
Peugeot 307 1.6 aut
Peogeot 206 2.0 HDi

jerilo

Berichtdoor jerilo » 07 dec 2018, 08:02

Fijn voor je zus.

Maar ik vind het nog steeds bijzonder dat de desbetreffende garage geen actie onderneemt om de boel op te lossen.
Dit duid zeker naar vocht problemen en als dat gekomen is na een ruitvervanging dan ga je toch opzoek waar het vandaan komt en of er nu elektrische componenten vochtig zijn? of zie ik dat verkeerd.

Zo'n auto gaat waarschijnlijk gelijk de handel in. En dan wens ik de nieuwe eigenaar veel succes met deze problemen, want die zullen waarschijnlijk pas na een garantieperiode pas naar boven komen.

Maar goed je zus is weer blij met haar nieuwe auto.

Paul333

Berichtdoor Paul333 » 07 dec 2018, 08:49

Gezien de 'kundigheid' die ze nu getoond hebben zullen ze niet in staat zijn om het op te lossen voor de volgende eigenaar. Helaas voor hun en gelukkig voor de volgende eigenaar gaan de lampjes binnen een dag weer aan na een reset. Het is dus zeer wel mogelijk dat de auto de handel in gaat of dat er een vieze truk uitgehaald wordt om de lampjes uit te krijgen. Zit te denken aan iets met het openen van het dashboard..... :evil:

Ik heb zelf al genoeg mee gemaakt bij aankoop van een auto dus ik kijk niet meer op van de smerigste truukjes. Als je dan voor garantie komt wordt je aan het lijntje gehouden tot afloop van de garantie periode. Zijn ze wel een klant kwijt maar sukkels zijn er toch genoeg. Ben zelf ook zo'n sukkel als je kijkt naar mijn auto en motor verleden. Liefde maakt blind.
Peugeot 309 1.9D
Peugeot 106 XN 1.4D
Peugeot 307 1.6 aut
Peogeot 206 2.0 HDi

Terug naar “Motorisch (108)”