Foutcode : p0045 en p2178

Voor alles wat onder de motorkap zit
roy7676
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 apr 2019, 20:49

Foutcode : p0045 en p2178

Berichtdoor roy7676 » 29 mei 2019, 12:28

Heb tijdens koude start last van dat de motor niet stationair draait en tevens als ik dan gas geef dan hij dan erg inhoud. Als ik daarna door rij is het weg.
Heb de auto uitlatwn lezen en kwam de volgende 2 codes tegen.
Klopt het dat het de onderste lambdasensor aan vervanging toe is en daarmee het probleem opgelost is?

Downstream oxygen sensor ressistance fault resisistance too high. ( p0045)

Mixture regulation mixture too rich (p2178)

Peugeot 207 1.6 vti

roy7676
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 apr 2019, 20:49

Re: Foutcode : p0054 en p2178

Berichtdoor roy7676 » 31 mei 2019, 17:54

Heb tijdens koude start last van dat de motor niet stationair draait en tevens als ik dan gas geef dan hij dan erg inhoud. Als ik daarna door rij is het weg.
Heb de auto uitlatwn lezen en kwam de volgende 2 codes tegen.
Klopt het dat het de onderste lambdasensor aan vervanging toe is en daarmee het probleem opgelost is?

Downstream oxygen sensor ressistance fault resisistance too high. ( p0054)

Mixture regulation mixture too rich (p2178)

Peugeot 207 1.6 vti

roy7676
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 apr 2019, 20:49

Re: Foutcode : p0054 en p2178

Berichtdoor roy7676 » 31 mei 2019, 17:56

Moet zijn p0054 code.

Ik ga binnenkort de lambdasonde eerst vervangen.

jerilo
Berichten: 415
Lid geworden op: 26 jun 2014, 14:42
Locatie: Hoeksche-Waard

Re: Foutcode : p0045 en p2178

Berichtdoor jerilo » 31 mei 2019, 19:55

P0054 zou betrekking hebben op de verwarming van de lambda-sonde.

Ik zou eerst de weerstand meten van het verwarmingselement van de lambda-sonde, op pin 1 en 4, moet tussen de 4 en 30 Ohm zijn.

Dan de voeding van de lambda-sonde op pin 1 hierop zal de accuspanning moeten staan bij contact aan.

roy7676
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 apr 2019, 20:49

Re: Foutcode : p0045 en p2178

Berichtdoor roy7676 » 08 jun 2019, 21:57

Heb een nieuwe lambdasonde erin gedaan maar dit was dus niet het probleem.
Euvel blijft.
Nu op naar de luchtmassameter die mischien de boosdoener is.
Even uitvogelen waar die precies zit.

Gebruikersavatar
Bart-Peugeot
Beheerder
Berichten: 3191
Lid geworden op: 09 feb 2014, 23:38
Locatie: Rijnmond

Re: Foutcode : p0045 en p2178

Berichtdoor Bart-Peugeot » 08 jun 2019, 23:00

Prima dat je de lambdasonde vervangen hebt. Maar heb je ook gemeten of de verwarming vd lambdasonde spanning krijgt zoals Jerilo aangaf?
In bezit van een 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels).
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent Select (1997).

Met je klassieke Peugeot ben je van harte welkom op het forum: http://klassieke-peugeot.nl

roy7676
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 apr 2019, 20:49

Re: Foutcode : p0045 en p2178

Berichtdoor roy7676 » 08 jun 2019, 23:03

Nee niet gedaan en daar heb ik ook geen ervaring mee vandaar.

Gebruikersavatar
Bart-Peugeot
Beheerder
Berichten: 3191
Lid geworden op: 09 feb 2014, 23:38
Locatie: Rijnmond

Re: Foutcode : p0045 en p2178

Berichtdoor Bart-Peugeot » 08 jun 2019, 23:23

Ik zou daar toch ff moeite voor doen.

We hebben hier een expert die je erop wijst. Ik zou dat serieus nemen.
Wil niet zeggen dat dit het probleem is of oplost, maar om verder te kunnen diagnosticeren op afstand, zou ik dat toch even (laten) controleren.
Weet niet waar je woont, maar in Oud Beijerland ben je bij hem ook welkom. En je bent dan echt geen vermogen kwijt.
In bezit van een 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels).
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent Select (1997).

Met je klassieke Peugeot ben je van harte welkom op het forum: http://klassieke-peugeot.nl

jerilo
Berichten: 415
Lid geworden op: 26 jun 2014, 14:42
Locatie: Hoeksche-Waard

Re: Foutcode : p0045 en p2178

Berichtdoor jerilo » 08 jun 2019, 23:55

Nee niet gedaan en daar heb ik ook geen ervaring mee vandaar.
Tja, meten is weten. Gissen is missen. Wat een hoop geld kost en het probleem blijft.
1 voordeel nu, je kan met zekerheid zeggen dat het niet aan de lambdasonde ligt.

Maar waarom luchtmassameter vervangen? Je hoeft niet te gaan zoeken omdat een vti die niet heeft.

De foutcode wijst je in een duidelijke richting, er is iets met de verwarming van de lambdasonde. Zekering heel?
Dan word het toch meten of voeding en massa aanwezig is en dit met behulp van een schema.

En nog iets, imitatie lambdasondes zijn niet te vertrouwen.
Al genoeg auto's met storingen op lambasondes binnengekregen die dus al vervangen bleken te zijn door imitaties. Na nameten zetten wij er een OEM in en storingen verdwenen.
Maar nogmaals de juiste metingen kan een hoop geld schelen.

roy7676
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 apr 2019, 20:49

Re: Foutcode : p0045 en p2178

Berichtdoor roy7676 » 10 jun 2019, 23:42

Bedankt voor de reactie.
Tevens sta ik te kijken dat er geen lmm op zit dacht namelijk dat elke auto over 1 beschikt maar ok.
Vraag me af wat de kosten zijn van dat doormeten etc

jerilo
Berichten: 415
Lid geworden op: 26 jun 2014, 14:42
Locatie: Hoeksche-Waard

Re: Foutcode : p0045 en p2178

Berichtdoor jerilo » 11 jun 2019, 19:57

Dat ligt aan het systeem. Je hebt of een lmm (luchtmassameter) meestal net na het luchtfilter gemonteerd.
Of je hebt een MAP-sensor (inlaatluchtdruk sensor) meestal ergens in het inlaatspruitstuk gemonteerd.
In uw geval heeft een VTi een MAP-sensor. Deze is te controleren dmv diagnose apparatuur.
Wij rekenen €185,- incl btw. Hierin zit verwerk alle diagnoseapparatuur die wij ter beschikking hebben en standaard 2 uur arbeid. Over het algemeen hebben wij na 2 uur een diagnose waar het probleem zich bevind.
Dan is er de mogelijkheid dat wij de reparatie mogen doen, daarvan maken wij dan een offerte. Of de klant/eigenaar gaat het zelf repareren.
Meestal bij een bedradings probleem willen wij hetzelf repareren. Om achteraf niet voor verassingen te komen staan, en wij bedrading proffesioneel repareren.


Terug naar “Motorisch (207)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast