Natte kofferbakmat

Voor alles wat aan de binnenkant zit
Frenkel

Natte kofferbakmat

Berichtdoor Frenkel » 13 mar 2019, 20:12

Onlangs ondekte ik dat mijn mat in de kofferbakruimte vochtig is. Toen ik de antislipmat aan de rechterzijde optilde zag ik witte vlekken in de originle mat daaronder. Onder de mat voelde het ook vochtig aan en naar mijn idee is het natter geweest. De wielkastbekleding aan de rechterzijde had ook lichte witte vlekken dus daar is ook water langsgegaan. Ik heb twee keer enorm veel last gehad van beslagen ramen en ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht dat dat gebeurde nadat ik mijn 208 bij een wasstraat met hogedruk heb afgespoten. Heeft iemand hier ervaring mee?

- heb ik tijdens het (zeer kort) met de hogedrukspuit schoonspuiten van de rechter wielkas toch iets fout gedaan?
- sluit de achterklep niet strak goed (hij klinkt een beetje ‘blikkerig’ bij het sluiten)?
- is de afdichting van de doorvoer tube komende uit het dak naar de achterklep lek?
- lekt de achterruitsproeier?

Tips en ervaringen zijn welkom!
Peugeot 208

B767-300ER
Beheerder

Re: Natte kofferbakmat

Berichtdoor B767-300ER » 13 mar 2019, 20:18

De achterruitsproeier verbinding tussen dak en kofferklep is wel een bekend probleem met de 208

Sluiten van de klep klinkt bij onze 208 ook wat blikkerig.
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Frenkel

Re: Natte kofferbakmat

Berichtdoor Frenkel » 15 mar 2019, 22:10

Ik ben vanochtend toch maar even bij de Peugeotdealer langsgegaan. Na een uurtje kon ik m’n 208 weer meenemen. Het volgende was er aan de hand: de rechter achterlichtunit was niet goed gemonteerd waardoor de afdichting van deze unit niet goed heeft aangesloten op de carrosserie. Omdat ik het idee had dat de auto iets schoner was dan daarvoor, heb ik het vermoeden dat men de oorsprong van de lekkage heeft opgespoord door de auto in een wasbox nat te spuiten. Volgens de dealer is de binnenbekleding aan rechterzijde verwijderd geweest.
Peugeot 208

Terug naar “Interieur (208)”