Geluid voorkant en piepende remmen

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
rengervanesveld

Geluid voorkant en piepende remmen

Berichtdoor rengervanesveld » 15 apr 2019, 09:58

Goedendag,

Ik heb sinds kort een 208 uit 2016 met 70.000km op de teller. Heel blij met deze mooie en fijne auto, maar na twee weken toch een paar puntjes.
Wellicht dat er hier meer mensen zijn met dezelfde "problemen".

1. Piepende remmen.
Bij lichtjes remmen piepen deze behoorlijk. De dealer zegt dat dit aan de nieuwe soort remblokken ligt.
Enige wat zij kunnen doen is de blokken een beetje schuin schuren zodat het contact minder gevoelig is tussen de schijf en de klauw.
Is dit iets wat logisch klinkt?

2. Krakend geluid.
Wanneer ik aan het rijden ben (snelweg uitzondering) hoor ik constant een "krakend" geluid aan de voorkant.
De dealer heeft dit gecheckt en zegt dat er geen slijtage is aan de onderdelen. Zij hebben nu de rubbers ingevet en hopen dat het minder wordt.
Ook geven zij aan dat dit ook kan liggen aan het weer. Kou en warmte verschil. Dat de rubbers met kou stugger zijn en daardoor dit geluid kunnen veroorzaken.

Hopelijk zijn hier experts die mij meer kunnen helpen! De auto is aangeschaft bij Stam dealer.
Die zijn natuurlijk iets minder bekend met Peugeot ;).

The Sarge
Moderator

Re: Geluid voorkant en piepende remmen

Berichtdoor The Sarge » 15 apr 2019, 13:52

Welkom. Zou je even een voorstelronde willen doen in het daarvoor bestelde topic. Check even je welkomstmail. Daarin staat ook het 1 en ander uitgelegd.

Richardw

Re: Geluid voorkant en piepende remmen

Berichtdoor Richardw » 05 jun 2019, 22:50

SOmmige remblokken zorgen voor piepen, vooral Bosch heeft hier last van.

Terug naar “Technisch (208)”