Remsysteem sensoren, waar zitten deze?

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
Ferry

Remsysteem sensoren, waar zitten deze?

Berichtdoor Ferry » 04 okt 2019, 13:03

Ik had al een tijdje dat mijn cruisecontrol spontaan op pauze ging.

Nu reed ik vanochtend in het donker weg en merkte ik op dat mijn remlicht regelmatig staat te flikkeren.
Als ik het rempedaal ook maar aanraak (zelfs aan de zijkant) dan gaat het remlicht aan. Als de auto stilstaat lijkt alles echter normaal te werken en is hij niet zo enorm gevoelig.

Ik ben nu op het werk, dus het enige wat ik nu heb kunnen doen is de sensor van het pedaal er uit halen en die heb ik binnenin schoongemaakt, ook al was deze brandschoon zo op het oog.

Het viel me op, toen ik wat aan het pielen was dat deze sensor niet de enige is die het remlicht triggert. Als ik de sensor tegenvasthoud en de rem indruk gaat het licht alsnog branden. Uiteraard geeft de auto wel een foutmelding, want 1 van de 2 sensoren werkt dan niet.

Nu vraag ik mij af, waar zit die 2e sensor? Ik vermoed namelijk dat het probleem elders zit dan die boven het rempedaal.

Alvast bedankt!

Ivro

Re: Remsysteem sensoren, waar zitten deze?

Berichtdoor Ivro » 04 okt 2019, 17:43

Wat voor auto? Weet dat er andere type sensoren zijn met een modificatie kabeltje.
www.go-eco-harderwijk.nl
Chiptuning van auto's voor meer souplesse, kracht en een schonere verbranding.

jerilo

Berichtdoor jerilo » 04 okt 2019, 18:33

Het is trouwens geen sensor maar het heet gewoon een rempedaalschakelaar.
En schoonmaken helpt niet, gewoon vervangen. Deze gaan veel kapot.
En het is een dubbele sckakelaar, dus 2 in 1.

Ferry

Berichtdoor Ferry » 04 okt 2019, 23:01

Heb 'm al uit elkaar gehad en hij lijkt inderdaad kapot ondanks dat er niets aan te zien is. Op een of andere manier maakt hij geen juist contact in de beginpositie waardoor het remlicht gaat branden als je de rem loslaat.

Ik heb bij de garage een nieuwe besteld.

Het is trouwens een Peugeot 2008, maar ik ging er van uit dat dit bekend was aangezien ik het in dit specifieke forum vroeg :lol:

Terug naar “Technisch (2008)”