Update incompatibel met hardware bij updaten

Alles over de radio en eventuele navigatie
PeterjmTim

Update incompatibel met hardware bij updaten

Berichtdoor PeterjmTim » 04 okt 2017, 12:42

Hallo,

ik heb een Peugeot 2008 met connected 3D navigation via smartphone, nog maar gisteren geleverd. Wel vastgesteld dat noch de systeemsoftware noch de gebruikte wegenkaarten up-to-date zijn.

Daarom dan de instructies gevolgd in de topic over de 2008, de updates van de Franse website gedownload (samen met licentiebestand) en getracht te updaten volgens de instructies op dit forum in het deel over de 3008 (https://www.peugeot-meeting.nl/forum/vi ... 174&t=5310). Dit lukt niet, ik krijg de melding "update incompatibel met hardware".

Zoals de instructies in de topic suggereren, nogmaals gedownload met licentiebestand, uitgepakt en licentiebestand in "license" map geplaatst. Nog steeds "update incompatibel met hardware".

Elders hier werd gezegd dat je systeem eerst met internet (of was het TMC, via internet?) moest verbonden geweest zijn. Dat is ondertussen gebeurd, nogmaals update trachten uit te voeren nadat "TMC" verscheen op navigatie, maar nog steeds "update incompatibel met hardware".

Twee vragen:

1/ Heeft er iemand suggesties waar het aan zou kunnen liggen?
2/ De twee .TAR bestanden (systeemsoftware en kaartgegevens) worden uitgepakt, en plaatsen bestanden in de SWL directory. Maar beiden bevatten ze een updateinfo.xml bestand. Als je eerst het ene uitpakt, en daarna het andere wordt de updateinfo.xml overschreven. Is dit van belang? Ik heb immers gezien dat de inhoud van beide bestanden niet hetzelfde is.

Thx!

Peter

rick

Re: Update incompatibel met hardware bij updaten

Berichtdoor rick » 04 okt 2017, 12:44

tmc is een teken dat de auto nog geen connectie heeft.

Je moet TomTom onderin hebben , dan pas is de connected services toestand actief

Je hebt het over de franse website. Alleen op de site mypeugeot.fr krijg je het licencebestand wat voor jouw auto geschikt is, als er geen webverbinding gemaakt wordt door de auto.
Niet via het franse forum wat ook is genoemd.

Gebruik je een PC of MAC?
208 Allure 82 + 308cc Feline 156 + 308sw GT205 facelift

PeterjmTim

Berichtdoor PeterjmTim » 04 okt 2017, 13:05

Dag Rick,

Bedankt voor het antwoord

1/ Enig idee wanneer die Tomtom services actief worden? Nog enkele dagen wachten?
2/ De USB stick is vrij lang blijven zitten. Eerst inderdaad melding dat er geen muziekbestanden op de stick staan o.i.d. inderdaad, en als ik dat wegklik blijft ie nog enige tijd zitten, en dan krijg ik de melding dat de update incompatibel is met de hardware.

Mvg

Peter

PeterjmTim

Berichtdoor PeterjmTim » 04 okt 2017, 13:06

Oh, en ik gebruik een PC, en om de instructies van de topic volledig te volgen heb ik zelfs Peazip ingeruild voor 7zip ;-)

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 04 okt 2017, 15:15

De vraag van Rick over het waar je het hebt gedownload ja ook nog even van belang,..

Verder gaat er 3 dagen verwerkingstijd overheen via mypeugeot.fr
Groeten Niels

Rijdt in: 3008 GT-Line 1.2 THP 130PK kleur Noir Perla Nera
Exterieur: Aluminum Dakrails, Panoramadak
Interieur: 230V (+draadloos), Leder Nappa Mistral, Pack Focal
Pack: Premium (Elektrische Kofferdeksel, DAB+, Keyless Entry)

rick

Berichtdoor rick » 04 okt 2017, 18:04

:?
ik blijf er steeds vanuit gaan dat de auto zelf verbinding maakt, maar jij heb er 1 die dit niet doet, alleen via je GSM.

Je moet je GSM verbinden met de auto en internet, dan pas krijg je TomTom services.

Zonder de GSM moet je de juiste licence gebruiken. alleen verkrijgbaar zoals gezegd via My Peugeot.fr

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 04 okt 2017, 19:50

Moet je ook niet tethering activeren?
Groeten Niels

rick

Berichtdoor rick » 04 okt 2017, 22:03

yep

PeterjmTim

Berichtdoor PeterjmTim » 04 okt 2017, 22:23

Dank aan beiden voor de antwoorden.

Voor de duidelijkheid en in antwoord op de vraag: de updates zijn wel degelijk afkomstig van de officiële peugeot.fr website, klantenzone.

Ik ben vandaag wat dieper gaan neuzen in de instellingen van Bluetooth. Blijkt inderdaad dat "telefoon" en "streaming audio" wel aangevinkt staan in de eigenschappen van de Bluetooth verbinding, maar niet "Internet" (pro memorie, het zou kunnen dat het er lichtjes anders vermeld staat). Ik vermoed dat dat laatste is wat jullie bedoelen met tethering.

Dus heb ik vier vijf keer getracht dit te activeren, maar telkens krijg ik melding dat de telefoon niet reageert. Ook geprobeerd profiel van deze verbinding geheel te verwijderen uit zowel de installatie in de wagen als op de telefoon en met een blanke lei te beginnen, maar dat is net hetzelfde: telefoon en streaming audio geen probleem, maar voor internet telkens melding dat de telefoon niet reageert.

Enig idee? Telefoon is Samsung Galaxy S7 edge voorzien van de laatste updates.

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 05 okt 2017, 00:08

Tethering moet je op je telefoon aanzetten.
Daarmee gebruik je je telefoon als hotspot en zent het een soort van wifi signaal uit waarmee andere apparaten (in dit geval je NAC) kunnen connecten.
Groeten Niels

PeterjmTim

Berichtdoor PeterjmTim » 05 okt 2017, 10:38

Hoi Niels,

ondertussen heb ik tethering op mijn GSM aangezet. (Ik weet hoe dat werkt, want ik gebruikt dat soms om mijn tablet zonder SIM-kaart verbinding te laten maken met het internet via de 4G van mijn GSM als er geen Wifi in de buurt is).

Maar hoe in godsnaam stel ik de navigatie in de auto in zodat hij zich hiermee verbindt? Heb me suf liggen zoeken in de menu's, maar ik kan nergens een manier vinden om me met de hotspot (GSM) te verbinden...

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 05 okt 2017, 10:56

Poeh. Goede vraag.
Belgisch is iets anders als Nederland. Ik zal vanavond in mn eigen auto te kijken
Groeten Niels

PeterjmTim

Berichtdoor PeterjmTim » 05 okt 2017, 16:13

Kleine update. Ben bij de dealer langs geweest en ondertussen werken de Tomtom services. Wat er scheelde:

1/ De Tomtom services waren niet geactiveerd. Dat heeft ie meteen in orde gebracht.
2/ In de instellingen van mijn telefoon (Samsung Galaxy S7 edge met Android 7) moest je gaan naar verbindingen -> mobiele hotspot en tethering -> aldaar "bluetooth tethering" en "USB tethering" aanvinken.
3/ De eerste verbinding moest verplicht via usb-kabel lopen, pas dan kan je trouwens ook "usb tethering" aanvinken
4/ Nadien probleemloos bluetooth internet verbonden, geen melding meer dat het toestel niet reageerde.

Nu zie ik dus de Tomtom verkeersinformatie.

Heb dan bij thuiskomst nog maar eens geprobeerd de updates uit te voeren, maar ik kreeg andermaal de melding dat de updates incompatibel zijn met de hardware. Ik ga het een weekje laten rusten en dan probeer ik het opnieuw. Ik heb immers gemerkt dat ook de Peugeot Appstore (of hoe dat ook heet) nog niet klaar lijkt te zijn. Ik vermoed dat er "achter de schermen" misschien nog zaken moeten gebeuren na het activeren van het contract voor de Tomtom services.

Ik probeer binnenkort opnieuw en hou jullie op de hoogte.

Mvg

Peter

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 05 okt 2017, 16:49

Klopt. Daar kan een (werk) dag of 3 overheen gaan.
Overigens gaat in Belgie neemt even anders als in Nederland
Groeten Niels

PeterjmTim

Berichtdoor PeterjmTim » 06 okt 2017, 16:45

Uit ongeduld gisterenavond (dag van activatie Tomtom services) nogmaals geprobeerd, ditmaal met succes.

Eerst software update, geen probleem.

Daarna kaarten. Ging goed, tot ongeveer 3/4de. Toen hield ie het voor bekeken en zei dat het mislukt was. Zat ik lekker met een GPS zonder één weg er op en vreesde ik dat ik met hangende pootjes tot bij de concessiehouder moest gaan om mijn zonden op te biechten :-). Toch maar een tweede keer geprobeerd, en dit keer lukte het wel...

Thanks iedereen die me heeft trachten helpen!

Terug naar “Radio/navigatie (2008)”