Xenon verlichting

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
trance4ever

Xenon verlichting

Berichtdoor trance4ever » 01 aug 2017, 19:34

Ik heb een 307CC uit oktober 2005. De vorige (Duitse) eigenaar heeft een ongeluk(je) gehad en heeft halogeen koplampunits in de auto geplaatst en met een hele hoop gerotzooi de koplampen aan het werk gekregen (op de hoogte verstelling na).
Omdat zijn oplossing het gebruik van een zaag nodig had, heb ik nieuwe halogeen units besteld. Echter deze hebben zowel links als rechts 9-polige connectors.
In mijn auto zit aan de bestuurders kant een 15-polige connector. Volgens een onderdelen verkoper heb ik vernomen dat mijn auto eigenlijk Xenon koplamp units zou moeten hebben.
Kan iemand mij bevestigen of de Xenon lampen inderdaad links een 15-polige en rechts een 9-polige connector hebben?
Ik heb de auto inmiddels 3 maanden op naam, ben 2 garages verder en heb de auto inmiddels moeten schorsen...

BertP

Re: Xenon verlichting

Berichtdoor BertP » 05 aug 2017, 10:51

Kun je in de Servicebox niet terugvinden of je auto af fabriek Xenon had? Even zoeken op chassisnummer en dan op (auto)gegevens.
PEUGEOT 407 | XS Pack | 2.0 16v 136pk | bj. 2005
+ personalisatie: Rouge profond (metaallak), 17” Cosmos velgen, RT3, privacyglas, leder Claudia, PDC, TPMS
+ accessoires: trekhaak, grillstrips, dorpellijsten, anti-diefstal wielbouten & bagagenet

trance4ever

Berichtdoor trance4ever » 06 aug 2017, 14:45

Dank je BertP, ik heb de servicebox geinstalleerd en daaruit bleek inderdaad dat er Xenon verlichting in mijn auto zou moeten zitten. Ik heb de linker koplamp inmiddels in huis en deze heeft dan ook daadwerkelijk een 15 polige connector. Da's voor mij 1 zorg minder...

BertP

Berichtdoor BertP » 06 aug 2017, 15:02

Als de Servicebox dat aangeeft is je 307CC met xenon uit de fabriek gekomen.

Kun je via demontagebedrijven niet aan nieuwe xenon lampunits komen? Ook eBay zou ik even in de gaten houden.
PEUGEOT 407 | XS Pack | 2.0 16v 136pk | bj. 2005
+ personalisatie: Rouge profond (metaallak), 17” Cosmos velgen, RT3, privacyglas, leder Claudia, PDC, TPMS
+ accessoires: trekhaak, grillstrips, dorpellijsten, anti-diefstal wielbouten & bagagenet

Terug naar “Technisch (307)”