Wachtwoord wijzigen

Huishoudelijke en reglementaire informatie.
Plaats reactie
Peugeot-5008
Beheerder

Wachtwoord wijzigen

Bericht door Peugeot-5008 »

Aan alle forumleden,

Zoals jullie weten en kunnen lezen in de media neemt de criminaliteit toe. Daarbij groeit ook de internetcriminaliteit, waarbij hackers proberen persoonsgegevens te bemachtigen. Denk hierbij aan adres gegevens , BSN’s, creditcardgegevens en gebruikersnaam en wachtwoorden.

Veelal worden door gebruilkers dezelfde wachtwoorden op meerdere platforms gebruikt, en vervolgens nooit meer gewijzigd. Dit brengt een zeker risico met zich mee, als bijvorbeeld bij een hack op 1 van deze platforms jouw gebruikersnaam, mailadres en/of wachtwoord wordt gestolen, en hiermee op een ander platform ingelogd kan worden, bijvoorbeeld een webwinkel, waar ze bijvoorbeeld je creditcard gegevens kunnen buitmaken omdat jij die bij die webwinkel hebt opgeslagen. Hackers zijn in staat om van diverse platformen deze kleine puzzelstukjes vandaan te toveren en met deze puzzelstukjes de complete puzzel op te lossen, en dan namens jou criminele activiteiten uit te voeren op diverse platforms met jouw gegevens. Denk hierbij het doen van bankoverboekingen of bestellingen bij webwinkels op jouw naam en met jouw credit card, maar naar hun adres..

In verband met bovenstaande adviseren wij alle leden om vanaf heden minimaal 1x per 3 maanden hun forum wachtwoord te wijzigen. Gebruik een wachtwoord wat niet aktief is op andere platforms, en niet makkelijk te herleiden is. De gegevens van de gebruikers zijn versleuteld opgeslagen en praktisch onbereikbaar, maar door het regelmatig wijzigen van je wachtwoorden op diverse platformen maakt men het criminelen nog veel lastiger je gegevens te (mis)(ge)bruiken.

Je wachtwoord wijzig je in je gebruikerspaneel.
Ga naar je gebruikerspaneel
Vervolgens kies je onder het kopje “profiel” de keuze “accountinstellingen”
Volg vervolgens de stappen in het scherm en druk als einde op verstuur.

Wij als Peugeot-Meeting leggen dit wijzigen niet verplicht op, maar we geven enkel het advies dit voor je eigen (digitale) veiligheid wel te doen.

Namens Team Peugeot-Meeting
Niels
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
Doornekamp33

Re: Wachtwoord wijzigen

Bericht door Doornekamp33 »

Is voor mij niet nodig, gebruikersnaam gebruik ik alleen op de forums waar ik rondhang, ook het gebruikte e-mail adres is voor de forums, en het wachtwoord is uniek, gebruik ik nergens anders, ook niet iets wat er op lijkt.
Dus met mijn gegevens kunnen ze lekker op Peugeot Meeting rondhangen, en niks verder komen.
Groet Peter
Bart-Peugeot
Moderator

Bericht door Bart-Peugeot »

Heel goed Doornekamp33.

Maar voor iedereen die niet zover gaat als jij is bovenstaand bericht wel bedoeld.
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
Doornekamp33

Ik hoop eigenlijk dat iedereen dit zo doet, ik heb 9 e-mail adressen, en ongeveer 25 verschillende wachtwoorden, enige onveilige is dat ik er een hoop amper gebruik en ze dus heb opgeschreven.
Groet Peter
Berniefluppie

Bericht door Berniefluppie »

Doornekamp33 schreef: 27 sep 2018, 18:17 Ik hoop eigenlijk dat iedereen dit zo doet, ik heb 9 e-mail adressen, en ongeveer 25 verschillende wachtwoorden, enige onveilige is dat ik er een hoop amper gebruik en ze dus heb opgeschreven.Afbeelding
Ik heb een kladschrift vol, soms moet ik langer zoeken naar mijn kladschrift dan dat ik een nieuw paswoord aanmaak, en dan moet ik toch mijn boekje vinden om het te veranderen, maar veilig hoop ik wel te zijn, maar van die aanmelding met een figuur met je vinger, blijf ik af ,verleden week heb ik mijn phone zo mogen resetten via pc enz omdat ik de beweging niet meer wist en dan is dit dikke pech,
Peugeot Quick Silver
107 red
2008 wit nacre
5008 allure artence grijs 1.2 pure tech s&s 130 pk Eat 6
Doornekamp33

Tegenwoordig geen boekje meer nodig, wachtwoord manager werk prima via Firefox, hoef ze niet meer te onthouden, alleen het hoofd wachtwoord.
Groet Peter
MarcelE

Bericht door MarcelE »

Ik gebruik inderdaad 1Password op mijn iPhone. Staan ongeveer 145 inlog sites in. Alleen voor de app het unieke wachtwoord onthouden.

Met de app kun je unieke wachtwoorden creëren en een login venster maken van betreffende website. Volg de link en je wordt automatische naar de betreffende pagina geleid.
Gegroet, Marcel E

308SW Blue Lease Premium 1.2 PureT 130 eat8
Gris Artense + Lederen Premium zetels + stoelverwarming + Oris afneembare trekhaak + hulpveren + luxe kentekenplaten

Peugeot verleden:
308SW BlueHDI Premium 1.6 120pk, 11-2014/4-2018
Paulus19

Bericht door Paulus19 »

Ik heb, omdat ik mijn wachtwoord niet meer kon vinden, afgelopen 6á7 weken geprobeerd een nieuw wachtwoord aan te maken op peugeot meeting, en kreeg dus telkens een foutmelding. Pas gister is het mij gelukt een nieuw wachtwoord aan te maken. Nu wel een reminder gemaakt ;)
Als dat bij iedereen zo gaat, wordt het stilletjes hier.
van 3 naar 2 en blij ermee
rick
Moderator

Bericht door rick »

Er waren bugs op het forum die, na o.a uitzoeken waar het vandaan kwam, deze week allemaal zijn verholpen.
Nu moet het allemaal weer probleemloos werken.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Paulus19 schreef: 19 aug 2020, 11:05 Ik heb, omdat ik mijn wachtwoord niet meer kon vinden, afgelopen 6á7 weken geprobeerd een nieuw wachtwoord aan te maken op peugeot meeting, en kreeg dus telkens een foutmelding. Pas gister is het mij gelukt een nieuw wachtwoord aan te maken. Nu wel een reminder gemaakt ;)
Als dat bij iedereen zo gaat, wordt het stilletjes hier.
Klopt. Was ook genoemd hier. De mails werkten niet.
Via het beheerdersformulier kon je jouw probleem aangeven en dan werd het opgelost. Of een nieuw account aanmaken en daarmee een PM sturen naar een van de beheerders. Voor een paar leden ook gedaan. Nu werkt alles gelukkig weer. Fijn dat je er weer bent.

viewtopic.php?f=31&t=9659&p=87546#p87546
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
Cane

Bericht door Cane »

Peugeot 5008 ( Niels ) super bedankt voor je goede zorgen en het aanpassen van mijn inloggegevens.
Top! :D
Peugeot 308 SW I Allure I Noir Perla Nera I 17 inch Rubis
Peugeot 208 I Blue Lion I Noir Perla Nera
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”