Fabrieksgarantie distributieriem

Voor alles wat onder de motorkap zit
PeugeotParkingOnly

Re: Fabrieksgarantie distributieriem

Bericht door PeugeotParkingOnly »

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, geldt zowel in positieve als negatieve zin. :lol:

De coulance-regeling van nu is okay, ookal wordt deze steeds beperkter...
Dat de interval voor de riem teruggeschoven wordt is vanuit PSA gezien begrijpelijk, echter kregen de consumenten jaren geleden bij aanschaf een andere "belofte", moeten zij dan wel opdraaien voor de eerdere en vaker voorkomenden kosten?

Ik ben het met je eens, en daar gaat het hier om, dat de terugroepactie ontoereikend is, zoals de verhalen hier bevestigen. Dat wordt in mijn ogen nog erger als de veiligheid in het geding kan komen. De RDW, en equivalente instanties in het buitenland, dragen PSA op om met een terugroepactie te komen. PSA geeft hier gehoor aan en de instanties zijn happy, terwijl ze niet weten dat de actie ontoereikend is.

Veel beter zou zijn om het kleppendeksel te verwijderen om de riem te inspecteren, zoals hier in het topic ook voorgesteld door de dealer. De kostprijs is dan natuurlijk wat hoger, en ook zal naar voren komen dat veel meer riemen vervangen moeten worden, wat PSA nog meer geld kost. Safety first, maar het moet niet teveel geld kosten :roll:
Peugeot 3008 Allure | 1.6 180 | 2019

+ Amazonite Grijs
+ Full-LED | Pack Drive Assist | Connect NAV + DAB | Visiopack 1
+ Keyless Entry & gemotoriseerde achterklep | Chrome spiegelkappen
+ Claudia Leder | Panoramadak | Comfort stoelen met verwarming & massage | Focal
Urbino18

Bericht door Urbino18 »

Eigenlijk zou de RDW dan moeten inzien dat de actie ontoereikend is, maarja met 4 verhalen van een Peugeot forum kom je nergens natuurlijk...
Peugeot 308 Style 1.2 PureTech 110
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

RDW geeft alleen maar door wat de importeur meld, verstrekt de eigenaren van de betreffende voertuigen van de info.
Dit kan de importeur niet zelf omdat de persoonsgegevens bij hen niet bekend zijn.

Ik betwijfel of een RDW of ADAC of oid PSA heeft verzocht tot deze terugroepactie. Vlgs mij is PSA gewoon zelf die dit bepaald.
Vervolgens gaat de RDW de importeur niet op zijn vingers tikken dat de terugroepactie niet werkt, tenzij iemand RDW de opdracht tot onderzoek er naar geeft
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Cloggy

Bericht door Cloggy »

Kortom, het probleem wordt alleen opgelost als de test met het malletje aangeeft dat de riem niet meer de juiste breedte heeft. Er wordt wel een sensor geïnstalleerd en een s/w update gedaan om een foutmelding te genereren als de vacuüm pomp niet meer juist functioneert hetgeen GEEN oplossing is. We worden gewoon de weg weer opgestuurd....totdat je met vakantie ergens halverwege Frankrijk met een foutmelding komt te zitten. De kosten van de reparatie(s) mogen dan wel door Peugeot vergoed worden maar het is geen prettig idee om naar Zuid Spanje te rijden met klamme handjes omdat er elk moment een paar nieuwe foutcodes gemeld gaan worden....door dit probleem is de Peugeot 308 een tikkende tijdbom geworden voor mij.

De 'oplossing' van dit probleem en de 'oplossing' van de krakende achteras in het verleden (vol spuiten met pur schuim...je gelooft het niet als je het leest) hebben mij doen besluiten om uiteindelijk afstand te doen van de Peugeot. Mijn vertrouwen in de Peugeot organisatie is tot ver onder het nulpunt gedaald...sorry...dit was mijn eerste Peugeot maar ook wel de laatste.

Oh..en dit is ook mijn laatste bezoek aan dit forum.
Peugeot 308 5-deurs Allure 1.2 PureTech 130pk S&S EAT6, afleverdatum 12 juni 2017
Kleur Blanc Nacre
Opties: Pack Reference, Pack Sécurité, achteruitrijcamera
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Vervelend dat ook het tweede franse merk je vertrouwen heeft verloren...

Waarom laat je de distributieriem dan niet zelf vervangen?
Afhankelijk van de gereden km's zouden deze kosten bij +/- 100.000 km gemaakt moeten worden.

Waarschijnlijk kost het eerder vervangen van de riem minder dan de aanschaf van een andere auto.

Succes met de zoektocht naar een auto die je 100% kunt blijven vertrouwen
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Ik heb al je posts eens doorgelezen hier op het forum maar volgens mij rij je al 4 jaar lang probleemloos in deze wagen op wat problemen met de app en het wennen aan het harde rempedaal na? (En de scheve motorkap bij aflevering) Of heb ik ergens een bericht gemist?

Succes met je zoektocht! Ben benieuwd bij welk (probleemloos) merk je uiteindelijk uitkomt.
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
marcel1982

Bericht door marcel1982 »

Ik snap Dicks teleurstelling wel. Hij schaft in 2017 zijn 308 (tweedehands) aan en heeft, ongetwijfeld, een andere verwachting m.b.t. kosten van onderhoud. Namelijk, een nieuw inzicht komt aan het licht dat een riem lopend in de olie :roll: eerder vervangen moet worden. Je staat als berijder m.i. dan weer voor de keus om honderden euro's uit te geven of er afstand van te nemen.

Uiteraard is het goedkoper om het onderhoud te laten uitvoeren t.o.v. een ander exemplaar zoeken. Dick heeft die keuze gemaakt. Ik zou zelf i.i.g. ook teleurgesteld zijn met een 1.2 als ik zou zijn geconfronteerd met granulaatbehandelingen en teruggeschroefde onderhoudsintervallen na een nieuw inzicht van de constructeur.

Ik heb meer verbazing in het technisch ontwerp m.b.t. riemen in olie laten rond lopen dan in Dicks keuze.
[i]Peugeot 308SW 1.6 BlueHDI 120PK - bj2015 - 140K KM[/i]
Peugeot-5008
Beheerder

Dat idd bij voortschrijnend inzicht de levensduur van de riem verkort is door de fabrikant is inderdaad een zeer vervelend iets, maar het is mijns inziens nu ook weer niet zo dat je daarbij op enorme kosten wordt gejaagd als je langer met de wagen rijdt. Het onderhoudsmoment komt eerder, maar een slijtageonderdeel was het sws al.
Als je dat neerlegt naast de levensduur van de modere benzinemoter (300.000km?), ben je tijdens deze gehele levensduur hoogstens 1x deze kosten meer kwijt dan met het oude interval

Daarnaast lees ik in Dick zijn verhalen helemaal niets over problemen met de distributie of granulaat behandelingen die hij heeft ondergaan of moet gaan ondergaan. Ook over de achteras die hij nu aanhaalt heb ik niets in eerdere berichten gelezen. Als je inderdaad zelf problemen ervaart zou ik de keuze nog wel begrijpen, maar omdat anderen problemen hebben (en nogmaals, lang niet iedereen heeft deze problemen omdat een en ander van veel meer factoren waar je zelf invloed op hebt afhankelijk is)zelf de wagen op voorhand wegdoen zou ik persoonlijk nooit hebben gedaan. Als je namelijk van die redenatie uitgaat kan je bij geen enkel merk meer een wagen kopen, elk merk heeft namelijk wel wat….

Stuur mij een PM
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

Je kan een nieuwe Spyker kopen, daar kan je dan zo lang op wachten dat je bejaard bent als je hem al krijgt, maar heb je geen problemen met de auto zelf.
Groet Peter
ReneN

Bericht door ReneN »

Vandaag is onze 308, 1.2 met 130 PK, voor een onderhoudsbeurt geweest bij de Peugeot dealer in Hengelo. Distributieriem onder garantie vervangen wegens "uitzetten" van de riem, bij slechts 36.000 km. Auto is van mei 2018.
Nog steeds de bekende problemen met de riem dus..
Peugeot-5008
Beheerder

Yip. De terugroep is ook van later dan 2018. Dus dat is niet zo vreemd.

Stuur mij een PM
ReneN

Bericht door ReneN »

Peugeot-5008 schreef: 11 okt 2021, 20:53 Yip. De terugroep is ook van later dan 2018. Dus dat is niet zo vreemd.
Geen brief oid van gehad, zal wel via regulier onderhoud gepland zijn..
Peugeot-5008
Beheerder

Over de manier van communiceren vanuit Peugeot staat al genoeg geschreven hier….

Tijdens onderhoud teken je er ook voor als je de auto aflevert voor onderhoud (als het goed is. :mrgreen: )

Stuur mij een PM
frantic

Bericht door frantic »

Conclusie:

Men heeft nog steeds geen riemen die bestand zijn tegen de olie en alles wat daar in terecht komt.
Selectieve maar vooral onzinnige censuur.
mehtevaschino

Bericht door mehtevaschino »

Zal ook niet gebeuren zolang het een natte riem blijft kan het altijd aantasten of oxideren...
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

Spannend, een rubberen riem met glaavezels die gaat oxideren, moet de eerste nog zien.
Groet Peter
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch (308-T9)”