Problemen puretech 130 pk

Voor alles wat onder de motorkap zit
Gebruikersavatar
wesley thomas
Berichten: 428
Lid geworden op: 06 mar 2014, 11:29
Locatie: Landgraaf

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor wesley thomas » 20 nov 2017, 17:51

hier in belgie is 95 een pak goedkoper dan 98 en het prijsverschil kan oplopen tot ca. 20 ct per liter.

ik weet wel dat het allemaal goed bedoeld is, maar de auto is nog in garantie en de dealer/constructeur dient zich aan de garantietermijn te houden... 95 = 95. etc etc.
Bij mijn weten is in Belgie de 95 eruit is gegaan per 1 januari, daar kan je alleen nog maar de E10 tanken of de superplus.

Nou zou dat opzich geen probleem moeten zijn met die moderne motoren maar ik gooi de E10 absoluut niet in mijn auto.
Zelf tank ik overigens altijd de super plus, of aral ultimate 102.
PEUGEOT 208 GTi 30TH
+ personalisatie: Rouge Rubi
+ accessoires: Af-fabriek Alarm
+ modificaties: Korte antenne, Xenon verlichting, Facelift achterlichten, Mtech shortshifter, Comkotes induction kit en intake scoop.

Gebruikersavatar
Ivro
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 okt 2017, 14:16

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor Ivro » 20 nov 2017, 21:14

Olieafscheider? Bedoelen ze niet oliefilterhuis?
www.go-eco-harderwijk.nl
Chiptuning van auto's voor meer souplesse, kracht en een schonere verbranding.

Gebruikersavatar
frantic
Berichten: 884
Lid geworden op: 02 mar 2014, 14:35

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor frantic » 21 nov 2017, 19:40

Normaal gesproken zou ik vermoeden dat het oliefilter zelf bedoeld wordt.

Btw, ik denk wel dat de interval tussen de beurten nog te lang is, zeker voor de olie.
Geleid door azijn en dooddoeners.

glenn86
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 okt 2017, 10:27

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor glenn86 » 01 dec 2017, 14:42

de olieafscheider is niet de oliefilter. het is iets totaal anders.
bij het vervangen van de olieafscheider werd een lekje gevonden waardoor ik al enige tijd olie verloor, dat zou nu gedicht zijn.

maar na het vervangen van de olieafscheider is het probleem van schokken nog niet opgelost. het is wel al een pak minder, maar 1 schok is teveel...

op vraag van peugeot frankrijk werden foto's gemaakt van mijn inlaatkleppen, nu blijkt dat deze ook vervuild zijn en dat zou komen door de (slechte) software. ook schoemelsoftware bij peugeot?

nu ligt heel mijn auto open en gaan ze volgende week mijn inlaatkleppen reinigen met een speciaal product.

ik weet het niet meer hoor, maar ik ben er niet meer gerust op dat ik een goede auto terugkrijg. de motor mogen ze blijkbaar niet zomaar vervangen... zucht.
Peugeot 308 SW Feline PureTech S&S 1.2 130pK 230Nm - BJ 02/2015
Perla Nera Black - Alcantara/TEP - 17" velgen - Denon premium audio - Panoramisch dak - Keyless Start - 230V - alarm - adaptive cruisecontrol - dodehoeksensoren - parkassist - verwarmde zetels met massage

Gebruikersavatar
Ivro
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 okt 2017, 14:16

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor Ivro » 01 dec 2017, 17:14

Als je goeie software in je auto wil moet je maar langs mij komen ;)

Wat betreft olieafscheider heb ik echt geen idee wat ze ermee bedoelen. Foto?

En ik zou eens het koelsysteem onder druk zetten en dan met een endoscoop via de bougiegaten de binnenkant bekijken hoe dat eruit ziet.
www.go-eco-harderwijk.nl
Chiptuning van auto's voor meer souplesse, kracht en een schonere verbranding.

Gebruikersavatar
frantic
Berichten: 884
Lid geworden op: 02 mar 2014, 14:35

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor frantic » 01 dec 2017, 18:12

Olieafscheider:

http://www.amt.nl/techniek/nieuws/2011/ ... g-10111809

Het maakt dus deel uit van de carterontluchting en moet voorkomen dat er olie in het inlaatsysteem komt, voor zover ik het in het kort begrijp.
Geleid door azijn en dooddoeners.

Gebruikersavatar
RZA
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2016, 14:35

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor RZA » 01 dec 2017, 18:32

Waarom sjoemelsoftware? Dit is meer de downside van de Europese emissie-eisen.

Je wagen zal een granulaatbehandeling krijgen verwacht ik. Is doorgaans effectief en zou je probleem best eens kunnen oplossen.

Maar het is niet structureel en (die discussie hebben we al gehad) bij gebruik van goedkope/ E10 benzine en weinig toeren maken zal je mogelijk tzt weer terug bij af zijn.
- 3008 GT-Line 1.2 PureTech || 2017 || Noir Perla Nera
- BMW F31 Touring M-Sport || 2018 || Mineralgrau metallic
- Ex: 308 GTi THP200 / 307 SW 2.0 16v Premium

Gebruikersavatar
rick
Berichten: 4650
Lid geworden op: 15 feb 2014, 09:40

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor rick » 01 dec 2017, 20:57

De granulaatreiniging heeft ie volgens de eerdere berichten toch al gehad?

Nu nog steeds vervuild of is dat 2 maanden alweer ontstaan?????
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

glenn86
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 okt 2017, 10:27

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor glenn86 » 01 dec 2017, 22:19

De granulaatreiniging heeft ie volgens de eerdere berichten toch al gehad?

Nu nog steeds vervuild of is dat 2 maanden alweer ontstaan?????
Ik tank 95 e10 bij Q8. Wat wordt er dan aangeraden? 98 ga ik niet tanken. Dat kost in België 20 cent per liter meer...

Granulaatbehandeling is al geweest voor de cilinderkoppen. Nu willen ze de inlaatkleppen een granulaatbehandeling krijgen.
Is dat effectief of ga ik op termijn een nieuwe motor krijgen?

Wat is de te verwachten vervolgschade door al die schokken enzo die ik al heb gehad?

Sinds die vervanging van de olieafscheider en het dichten van dat kleine lekje heb ik dat schokken slechts 1x gehad op een goeie 1500km rijden.
Peugeot 308 SW Feline PureTech S&S 1.2 130pK 230Nm - BJ 02/2015
Perla Nera Black - Alcantara/TEP - 17" velgen - Denon premium audio - Panoramisch dak - Keyless Start - 230V - alarm - adaptive cruisecontrol - dodehoeksensoren - parkassist - verwarmde zetels met massage

Gebruikersavatar
Ivro
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 okt 2017, 14:16

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor Ivro » 01 dec 2017, 22:24

Cilinderkoppen? Granulaatbehandeling?

Alleen de kleppen kunnen een granulaatbehandeling krijgen. En dat ken ik ook alleen maar van de 1.6thp.

Denk dat er iets niet helemaal goed gaat.
www.go-eco-harderwijk.nl
Chiptuning van auto's voor meer souplesse, kracht en een schonere verbranding.

Gebruikersavatar
RZA
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2016, 14:35

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor RZA » 01 dec 2017, 22:56

Is er al naar de EGR-klep gekeken? Zou m.i. oorzaak van stotteren, vervuilde cilinders en vervuild inlaattraject kunnen zijn. Ik ga dat ding in elk geval in de toekomst laten uitleren want is een bron van gedoe.
- 3008 GT-Line 1.2 PureTech || 2017 || Noir Perla Nera
- BMW F31 Touring M-Sport || 2018 || Mineralgrau metallic
- Ex: 308 GTi THP200 / 307 SW 2.0 16v Premium

Gebruikersavatar
rick
Berichten: 4650
Lid geworden op: 15 feb 2014, 09:40

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor rick » 01 dec 2017, 23:00

inderdaad een vaag verhaal aan het worden, zeker als ie gedeeltelijk maar is gereinigd.... je doet toch alles of niets?
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

glenn86
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 okt 2017, 10:27

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor glenn86 » 01 dec 2017, 23:17

Cilinderkoppen? Granulaatbehandeling?

Alleen de kleppen kunnen een granulaatbehandeling krijgen. En dat ken ik ook alleen maar van de 1.6thp.

Denk dat er iets niet helemaal goed gaat.
Nja ik word er moedeloos van. Precies of de garage niet weet wat er moet gebeuren. Ze doen alleen wat Peugeot Frankrijk hen vraagt op afstand.

EGR is niet over gesproken vandaag. Enkel over inlaatkleppen en dat mijn auto open ligt.
Peugeot 308 SW Feline PureTech S&S 1.2 130pK 230Nm - BJ 02/2015
Perla Nera Black - Alcantara/TEP - 17" velgen - Denon premium audio - Panoramisch dak - Keyless Start - 230V - alarm - adaptive cruisecontrol - dodehoeksensoren - parkassist - verwarmde zetels met massage

Gebruikersavatar
B767-300ER
Beheerder
Berichten: 5499
Lid geworden op: 25 mar 2015, 21:31

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor B767-300ER » 02 dec 2017, 07:39

De granulaatreiniging heeft ie volgens de eerdere berichten toch al gehad?

Nu nog steeds vervuild of is dat 2 maanden alweer ontstaan?????
Ik tank 95 e10 bij Q8. Wat wordt er dan aangeraden? 98 ga ik niet tanken. Dat kost in België 20 cent per liter meer...

Granulaatbehandeling is al geweest voor de cilinderkoppen. Nu willen ze de inlaatkleppen een granulaatbehandeling krijgen.
Is dat effectief of ga ik op termijn een nieuwe motor krijgen?

Wat is de te verwachten vervolgschade door al die schokken enzo die ik al heb gehad?

Sinds die vervanging van de olieafscheider en het dichten van dat kleine lekje heb ik dat schokken slechts 1x gehad op een goeie 1500km rijden.
Tips om het in de toekomst niet meer te krijgen (of minder snel)
Zijn er al gegeven. Of men het ermee eens is of niet:
Tank 98 of 102
Laat het nieuwe rijden voor wat het is en laat de motor vaak in hoge toeren lopen. Het nieuwe rijden is funest voor deze motor.

Volledige granulaatbehandeling is in het verleden bij meerdere voertuigen zeer effectief gebleken. Dus wacht dat even af. Ook de EGR uitprogrammeren kan helpen.

Ik weet. Alemaal opties waar men wellicht niet op wacht, maar wel kunnen voorkomen dat je zoiets weer krijgt. Een nieuwe motor kan je denk ik wel vergeten....
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

glenn86
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 okt 2017, 10:27

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor glenn86 » 02 dec 2017, 10:48

Op de 0 factuur staat oa dit:

* 1612398780 korrels
* 1612398880 oplossing

Vervangen olie, oliefilter, bougies en reinigen van de inlaatkleppen motor.


Dus de inlaatkleppen werden al eens behandeld. En nu alweer na enkele weken? :-(
Peugeot 308 SW Feline PureTech S&S 1.2 130pK 230Nm - BJ 02/2015
Perla Nera Black - Alcantara/TEP - 17" velgen - Denon premium audio - Panoramisch dak - Keyless Start - 230V - alarm - adaptive cruisecontrol - dodehoeksensoren - parkassist - verwarmde zetels met massage

Gebruikersavatar
rick
Berichten: 4650
Lid geworden op: 15 feb 2014, 09:40

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor rick » 02 dec 2017, 10:50

in de toekomst toch in ieder geval een ander merk brandstof gaan proberen. Wat je er nu in gooit is blijkbaar troep
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

glenn86
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 okt 2017, 10:27

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor glenn86 » 02 dec 2017, 11:29

in de toekomst toch in ieder geval een ander merk brandstof gaan proberen. Wat je er nu in gooit is blijkbaar troep
Zal ik doen :-)
Als ik dan toch 95e10 tank: welke merken genieten dan de voorkeur?

En wat is de voorkeur voor 98? En wat zijn de voordelen van 98 vs 95e10?


Thx
Peugeot 308 SW Feline PureTech S&S 1.2 130pK 230Nm - BJ 02/2015
Perla Nera Black - Alcantara/TEP - 17" velgen - Denon premium audio - Panoramisch dak - Keyless Start - 230V - alarm - adaptive cruisecontrol - dodehoeksensoren - parkassist - verwarmde zetels met massage

Gebruikersavatar
rick
Berichten: 4650
Lid geworden op: 15 feb 2014, 09:40

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor rick » 02 dec 2017, 11:33

geen idee, hier hebben we nog geen e10

grote merken zoals Esso, Shell en Total hebben een constante kwaliteit, wat bij de andere pompen vaak niet het geval is.

Maar Q8 zou dit toch ook moeten hebben... Alhoewel Tango is ook van Q8 :?
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

jerilo
Berichten: 371
Lid geworden op: 26 jun 2014, 14:42
Locatie: Hoeksche-Waard

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor jerilo » 02 dec 2017, 11:49

Niet alleen de 1.6 THP heeft last van vervuilde inlaatkleppen. Wij hebben inmiddels ook al diversen 1.2 THP binnen gehad met inlaat vervuiling, binnen de 50.000km.

Ik weet niet of ik de link mag geven maar kijk eens op onze website voor meer informatie http://www.inwendige-motorreiniging.nl/

Wij zijn een kleine dorps garage maar staan gemiddeld 1 tot 2 auto's per week te reinigen.
Laatst gewijzigd door jerilo op 02 dec 2017, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
B767-300ER
Beheerder
Berichten: 5499
Lid geworden op: 25 mar 2015, 21:31

Re: Problemen puretech 130 pk

Berichtdoor B767-300ER » 02 dec 2017, 11:50

Over de voordelen van 98 is hierover al genoeg geschreven
Zoek even op “premium brandstoffen” ;)
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel


Terug naar “Motorisch (308-T9)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast