navigatiedisplay sluit automatisch

Voor alles wat aan de binnenkant zit
Plaats reactie
kamh

navigatiedisplay sluit automatisch

Bericht door kamh »

Goedenavond,
Regelmatig gaat het display van de radio/navigatie tijdens de rit dicht, gewoon vanzelf. Dan gaan ook de ingevoerde navigatie gegevens verloren. geeft dus een extra stop om alles weer in ter vullen. Wat kan dit zijn ??
Grtz
Kees
3008 16v vti bj.2011 Grijs. sinds jan 2022
Rick
Moderator

Re: navigatiedisplay sluit automatisch

Bericht door Rick »

Unit aan het overlijden?
Niet de laatste firmware?
Breuk in bedrading / slecht contact?
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
RadioTechniman

Bericht door RadioTechniman »

Wat is regelmatig dicht? Eens per .... ?

Gaat ie vanzelf ook weer open of moet je dan stoppen, motor uitzetten en motor weer starten om de werking te herstellen?

Of krijg je 'm weer open met de open/sluit knop die daar bij het scherm zit?

Wat is je huidige software versie?
Klappert/bibbert het scherm ook met openen/sluiten?

Als het scherm inklapt, behoudt je dan wel je radio/audio functie of stopt alles ermee als ie inklapt?
307 SW Premium 2007 Gris Fer 1.6 16V - 290k km and counting!

Voor alle radio/navigatie/telefoon problemen of updates kun je bij mij terecht!
kamh

Bericht door kamh »

Hallo,
Gewoon instellen en op weg, op onregelmatige tijden doet hij alsof ik de auto uitzet. sluit display en stopt gewoon. Meestal opent hij na enige seconden weer vanzelf en start ook de radio weer op de laatst gebruikte zender. Gewon tijdens de rit. Navigatie werkt dan niet, na druk op knop opent dit menu en is de laatst ingevoerde lokatie verdwenen, moet die dan weer opnieuw invoeren. Heb al aan de bedrading geschud en bewogen maar dat heeft geen effect. Ook de hobbels in de weg hebben geen effect want komt ook voor als ik stil sta voor bijv. stoplicht. Display gaat open en dicht als normaal dus mooi geleidelijk.
Software is oude versie nog uit de tijd van aankoop auto, div rotondes en nieuwe wegen ontbreken nog dus.

Wil wel gaan updaten maar als het systeem niet goed is helpt dat dus ook niet mee.

Vr.grtz
Kees
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Software van de unit is iets anders dan navigatiekaarten :mrgreen:
De unit kan de nieuwste software hebben en evengoed oude kaarten
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
kamh

Bericht door kamh »

Hallo,

Heb wat zitten zoeken en toen trof ik ook dit aan. Systeem is een soort verborgen software en de kaarten kun je (eenvoudiger) bijkomen.
Mijn kaarten zijn van ca 2011 dus oud, de software weet ik niet maar zal even oud zijn als de auto dus ook 2011. De vorige eigenaar heeft hier niets aan gedaan zo te zien. Gisteren was het weer raak, ritje van Pekela naar Groningen. Tot drie keer toe zelfs via de autoweg dus zonder drempels :-)
Als het systeem aan het overlijden is is het dan nog verstandig om te updaten ?? Was voor kaarten bezig aan het zoeken maar ben er even mee gestopt als het systeem nu niet goed doet moet je niet alles gaan veranderen, weetje niet meer waar het vandaan komt. De radio speelt normaal en navi op Groningen en rijden maar, plots gaat de radio uit en display sluit, amper dicht gaat display weer open en speelt de radio, juiste zender. Navi is dan uit en zelfs de laatste invoer is spoorloos. Ook niet in historie opgeslagen.
Het is een 2-din systeem,kun je dit uitwisselen voor zomaar een ander moderner model?
Zal bij Ali een 2-din voor peugeot 3008 inclusief IGO voor onder de 200€. Past zo'n systeem of heb je een beter idee??

Vr.groetend
Kees
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

1 vd bugs van de eerdere firmware was de klacht dat het scherm op zwart gaat.

Dus updaten naar de laatste versie is de eerste stap
50.03 is de laatste versie
Werkt dat niet kun je altijd nog kosten maken
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Plaats reactie

Terug naar “Interieur (3008-I)”