Brandstofpomp

Voor alles wat onder de motorkap zit
Plaats reactie
Mithrasil
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2022, 01:31

Brandstofpomp

Bericht door Mithrasil »

Goedendag, ik had al wat gezocht maar heb advies van jullie nodig. Even een recapitulatie.

Mijn 3008 1.6 thp uit 2010 krijgt een motorstoring. Bij de garage na laten kijken en er wordt een bobine en een bougie vervangen. 2 dagen later weer een motorstoring. Nu moeten volgens de garage de kleppen worden gereinigd en worden er nog 2 bobines en alle bougies vervangen. Inclusief een slang. Er wordt gezegd dat alles gecontroleerd is, ook de brandstofdruk en de rest is ok. Uiteindelijk bij elkaar bijna 1200 euro lichter. 4 uur voordat we met de sleurhut naar Frankrijk gaan krijgen we hem terug.

1100 kilometer perfect gereden. Volgende dag ook, maar dan de dag erna, motorstoring. Hulpdienst gekomen, start enniets aan de hand. Volgende dag idem motorstoring. Garage in NL gebeld en die adviseert accupool los halen. Zo gezegd zo gedaan. En we konden weer rijden. Volgende dag jawel motorstoring. Auto wordt door hulpdienst mee genomen om te repareren. 2!! Weken later op de dag van vertrek het bericht dat ze niets kunnen vinden. Dus repatriëring naar NL.

Vandaag te horen gekregen dat ze de laatste bobine ook hebben vervangen maar bij een koude start is er een storing voor brandstof druk. Dus de brandstofpomp moet vervangen worden. Vreemd dat ze dat niet eerder gemerkt hebben, maar er moet dus een nieuwe brandstofpomp in maar dat gaat minimaal 950 euro kosten. Hopenlijk zou dan alles opgelost zijn.

Nu mijn vraag is dit herkenbaar en is de prijs voor de pomp redelijk of zijn er goedkopere opties?

Dank voor het lezen en alvast dank voor de reacties.
Gebruikersavatar
mehtevaschino
Berichten: 490
Lid geworden op: 25 feb 2015, 09:04

Re: Brandstofpomp

Bericht door mehtevaschino »

Bij wie heb je reparatie laten uitvoeren een PSA specialist of een universeel garage?

Wat hier lijkt in eerste instantie er is volgens mij een verkeerde diagnose gesteld, eerst goedkope oplossing aanbieden (bobine/bougies vervangen) niet verder gekeken anders wisten ze allang al dat je inlaatkleppen waren vervuild, daarna krijg je te horen je inlaatkanaal is helemaal verstopt en heeft een grondige reiniging nodig en op de valreep brandstof drukpomp defect. Wees blij dat je motor nog niet in de soep is gelopen omdat je een kettingriem heeft.

Ik zal je voertuig maar echt brengen naar een THP specialist of iemand die veel verstand heeft van PSA THP motoren
(puur om een goede second opinion diagnose te laten uitvoeren) zonder dat je straks iets laat repareren wat uiteindelijk misschien je dagwaarde van je voertuig meer waard is.

Want straks ben je misschien nog verder van huis met als gevolg motorblok total loss.
Mithrasil
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2022, 01:31

Re: Brandstofpomp

Bericht door Mithrasil »

Bij de peugeot garage zijn alle reparaties en diagnoses uitgevoerd. Zouden dus moeten weten wat ze doen lijkt mij.
Gebruikersavatar
mehtevaschino
Berichten: 490
Lid geworden op: 25 feb 2015, 09:04

Re: Brandstofpomp

Bericht door mehtevaschino »

Mithrasil schreef: 02 aug 2022, 23:49 Bij de peugeot garage zijn alle reparaties en diagnoses uitgevoerd. Zouden dus moeten weten wat ze doen lijkt mij.
Laat me raden van Mossel in Hoorn? Dan hebben ze echt gefaald dat ze bij de eerste diagnose niet gelijk inlaat kleppen hebben gecontroleerd.
Kan je misschien nog herinneren bij eerste motorstoring dat je motor ging inhouden of stotteren tijdens het accelereren vanaf 40 km/h?

Want als ik zo terug lees ze hebben misschien op 2 cilinder misfire uitgelezen met foutcode dan gaan ze gelijk bobine en bougies vervangen en hopelijk is het opgelost. Met andere woorden niet verder zien/kijken dan je neus lang is.
Mithrasil
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2022, 01:31

Re: Brandstofpomp

Bericht door Mithrasil »

Klopt inderdaad. Van Mossel en inderdaad inhouden en geen motorvermogen.
Gebruikersavatar
mehtevaschino
Berichten: 490
Lid geworden op: 25 feb 2015, 09:04

Re: Brandstofpomp

Bericht door mehtevaschino »

Ik zal maar heel goed gaan praten desnoods haal je Mario Smak (Vestiging directeur) of after sales manager er bij voor een goed gesprek.
Wijs er op er waren alle signalen al duidelijk dat er mogelijk inlaatkleppen grondig vervuild zijn en waarom niet gelijk verder is doorgepakt, elke Peugeot monteur weet bij THP motoren dat dit bekende problemen/kwalen zijn.

Dit is echt een gevalletje auto uitlezen we krijgen een foutcode procedure starten met bougies/bobines vervangen en hopelijk komt de klant niet meer terug. Daarna pas verder kijken terwijl een echte ervaren monteur weet bijna 99% zeker auto komt weer terug op de brug voor grotere klussen.

Zie voorbeeld hoe het echt moet https://www.youtube.com/watch?v=JyentxQN8mU (Zo zie je dat een monteur echt doorpakt en hopelijk kan je dat laten zien aan een supervisor bij van Mossel) Succes in iedergeval.
Mithrasil
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2022, 01:31

Re: Brandstofpomp

Bericht door Mithrasil »

thnx zal eens gaan praten
Gebruikersavatar
mehtevaschino
Berichten: 490
Lid geworden op: 25 feb 2015, 09:04

Re: Brandstofpomp

Bericht door mehtevaschino »

Laat maar weten wat daar is uitgekomen want ik vind wel dat je nu ontzettend veel onkosten heb gemaakt.
Na een onkunde en slechte diagnose van een erkend Peugeot dealer.
Gebruikersavatar
Rick
Moderator
Berichten: 11095
Lid geworden op: 15 feb 2014, 09:40

Re: Brandstofpomp

Bericht door Rick »

De 1100km die er tussendoor normaal mee zijn gereden zijn misschien het laatste zetje geweest voor de pomp om alsnog te overlijden...

Een diagnose is ook maar een moment opname, en vergeet niet dat de hulpdienst die de auto zou herstellen voor er terug naar NL zou worden gereden ook na twee weken in de garage niets heeft kunnen vinden.

v.Mossel direct bestempelen dat ze van alles over het hoofd hebben gezien is misschien wat overdreven.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
Mithrasil
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2022, 01:31

Re: Brandstofpomp

Bericht door Mithrasil »

Nee ik beweer ook niet dat ze alles over het hoofd hebben gezien. Ik heb alleen de feiten genoteerd. En inderdaad de kilometers naar Frankrijk en de dag erna waren er geen problemen. Het filmpje van mehtevaschino bekijkende vraag ik me wel af waarom ze niet meteen de allereerste keer hebben gecheckt op de vervuiling, maar dat heeft niets met de pomp te maken dat klopt. Maar dan was er iig een reparatie minder nodig geweest.

Voor wat betreft de hulpdiensten in Frankrijk idd. Daar heb ik wel mijn twijfels over over de a- professionaliteit en b. de deskundigheid. Gedurende de weken dat hij daar stond regelmatig contact telefonisch gehad maar geen duidelijk antwoorden terwijl ik er ook 2 x ben langs gereden en mijn auto geen centimeter was verplaats in 7 dagen tijd. Daarentegen was het ook een ongelofelijke bende bij die garage op het terrein en had ik vrees voor mijn reparatie. maar ja anwb had afspraken met deze Franse garage ipv een Peugeot garage. Daarom was ik ook blij dat hij gerepatrieerd kon worden naar Van Mossel. Ik heb namelijk het idee dat ze daar helemaal niet gekeken hadden of er op het laatst achter kwamen dat het misschien te ingewikkeld was, want zij hadden de laatste dag van mijn vakantie pas wat aan de ANWB laten weten.

Was alleen benieuwd of kostentechnisch dit een beetje normaal is zeg maar. Hoewel ik vandaag gebeld ben dat het idd de brandstofpomp is die vooral koud niet genoeg druk geeft en daardoor een foutmelding komt. Dus hij moet idd vervangen worden en ze geven me wel een beetje
korting evengoed dus dat valt mee.
Gebruikersavatar
Rick
Moderator
Berichten: 11095
Lid geworden op: 15 feb 2014, 09:40

Re: Brandstofpomp

Bericht door Rick »

Mijn reactie was nav de reactie(s) en conclusie boven mijn post van Methevaschino.
Die heeft een haat-haat verhouding met de Peugeot dealers :mrgreen:
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
Gebruikersavatar
mehtevaschino
Berichten: 490
Lid geworden op: 25 feb 2015, 09:04

Re: Brandstofpomp

Bericht door mehtevaschino »

Tijdens (fabrieks) garantie periode totaal geen haat verhouding daarna :twisted:
jerilo
Berichten: 769
Lid geworden op: 26 jun 2014, 14:42
Locatie: Hoeksche-Waard

Re: Brandstofpomp

Bericht door jerilo »

Wat wij meemaken is dat na een reiniging de HD pomp problemen gaat geven.
Daarom de- en monteren wij de pomp bij een reiniging om het membraam op te meten. Dan heb je 100% zekerheid of de pomp al (te)veel slijtage vertoont en voor problemen gaat zorgen. Dit is bij zo'n reiniging een kwartier extra werk maar heb je wel zekerheid.
Ervaring leert dat HD pompen gemiddeld tussen de 100.000 en 150.000km problemen gaan geven, uitzonderingen daar gelaten.
Gebruikersavatar
Doornekamp33
Berichten: 4075
Lid geworden op: 12 feb 2014, 21:04
Locatie: Hoevelaken

Re: Brandstofpomp

Bericht door Doornekamp33 »

mehtevaschino schreef:Tijdens (fabrieks) garantie periode totaal geen haat verhouding daarna :twisted:
Dat kan ik wel begrijpen, op de manier jij een dealer te woord staat gaat het zeker fout, de altijd beter weten klant.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Mijn 208 staat bij de dealer, heb hem er vorige week neergezet, wist precies wat er aan de hand was, zelfs de storingscodes bij de hand, alleen aangegeven, klinkt als een defect druklager/koppeling, kan het er nog bij, we gaan ons best doen, lukt dinsdag niet, stond die voor gepland, mag dan woensdag ook, ach Michiel, kijk maar, ik hoor het wel of het lukt en anders word het later, 2 uur later auto gecheckt, prijs doorgegeven, accoord er de volgende dag op, gisteren rond 14 uur belletje, auto staat klaar en het is iets goedkoper geworden dan we begroot hadden.AfbeeldingAfbeelding
Mooi, kom ik hem hopelijk vrijdag ophalen, heb afgelopen zaterdag een positieve corona test gedaan mag dus op zijn vroegst vrijdag de deur uit als het goed gaat.

Dat is mijn ervaring met een Peugeot dealer, nu nummer 4 al, alleen de eerste was een drama dealer waar ik maar 2x ben geweest.
Daarvoor een Mazda dealer doordat ik geen tijd had een 626 in volledig onderhoud, en nooit gezeur.
Groet Peter
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch (3008-I)”