Ervaringen met BG producten

Voor alles wat onder de motorkap zit
Plaats reactie
Chris3008
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 aug 2020, 01:36

Ervaringen met BG producten

Bericht door Chris3008 »

Hallo Peugeot-liefhebbers,

Ik ben vandaag bezig geweest met het Flushen van 3008 vti 1.6. Eerst motor warm laten draaien en toen oude olie en filter vernieuwd met 4 liter can van action vol synthetisch olie 5w-30. Ik heb voor het eerst een blikje BG EPR product gebruikt. Auto heeft met 1200 rpm 30/40 minuten lang gedraaid.
Daarna olie en filter opnieuw ververst met Helix 5w-30. Ik heb nu de keuze tussen 2 toevoegingen van BG additieven. Een blikje BG MOA en of blikje BG RF7.

ik weet dat bij motoren die veel olie verbruiken BG RF7 wordt toegevoegd.
Zijn er mensen hier op de forum die deze BG producten gebruiken. Is het raadzaam om eerst BG MOA te gebruiken. Op dit moment kan ik nog niet zeggen of mijn 3008 olie verbruikt. Auto krijgt binnenkort zijn kenteken. het is een bj. 2014 auto met 34000 km.
Graag zie ik adviezen tegemoet.

gr. chris
Gebruikersavatar
Bart-Peugeot
Moderator
Berichten: 3620
Lid geworden op: 09 feb 2014, 23:38
Locatie: Rijnmond

Re: Ervaringen met BG producten

Bericht door Bart-Peugeot »

Vti specialist en forumlid jerilo (Jeroen) past in zijn garage de middelen van BG toe. Met wat geduld zal hij een dezer dagen wel een reactie geven denk ik.
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
Gebruikersavatar
Doornekamp33
Berichten: 3599
Lid geworden op: 12 feb 2014, 21:04
Locatie: Hoevelaken

Re: Ervaringen met BG producten

Bericht door Doornekamp33 »

Zal wel even duren, Jeroen geniet van zijn vakantie
Groet Peter
jerilo
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 jun 2014, 14:42
Locatie: Hoeksche-Waard

Re: Ervaringen met BG producten

Bericht door jerilo »

Hahaha...

Vandaag cursusdag en morgen nog 1 dag werken en dan heb ik 2 weken vakantie.

Maar wil wel even reageren. Wij hebben heel veel producten uitgeprobeerd en vinden BG gewoon de beste.

Je hebt het helemaal goed gedaan. Moa en RF7 zou je beiden kunnen gebruiken. Wij gebruiken heel veel de Moa.
Als in November mijn nieuwe auto (hybride) binnen komt gaat er ook gelijk een Moa in de motor. Zodat deze gelijk extra beschermd word.
En bij de brandstof zal er gelijk een CF5 gaan om het brandstofsysteem te beschermen.

Even wat tekst van de site gehaald van onze leverancier,

Moderne motoren opereren onder hoge temperaturen. Dit, gecombineerd met het steeds vaker voorkomende ‘stop-en-go’ rijden, zorgt voor snelle afbraak van cruciale olieadditieven. Zonder deze beschermende additieven kan er ernstige olieoxidatie ontstaan. Oxidatie reduceert olie tot een zware, zogenaamde ‘black sludge’ in de carter, oliezeven, doorgangen, tuimelaars en andere cruciale delen van de motor.

BG MOA® versterkt motorolie van elke kwaliteit, waarbij het zorgt voor superieure, langdurige bescherming van de motor en het blijvend goed functioneren bij piekbelasting. Het voorkomt olieoxidatie en -verdikking, zelfs onder de meest zware rijomstandigeheden.


De RF7 gebuiken wij bij moten die een hoog olieverbruik hebben. Onze ervaring hierin is dat het wat helpt maar uiteraard moet je ervan uitgaan dat het niet de oorzaak (slijtage) wegneemt. Je moet het een beetje zien als vroeger bij de TELLSELL televisie de Slick50.
Het is ook een dikkere supstantie. Onze klanten waar bij wij het erin gedaan hebben zien we iets minder snel terug om olie bij te vullen.

BG RF-7 is een olie behandeling, speciaal ontwikkeld om de motorcompressie en -power te verbeteren door de viscositeit van de olie te verhogen. Het bevat additieven, die verdikking van de olie tegengaan, beschermt vitale motordelen tegen corrosieve schade en helpt om de zuigerveren af te dichten voor een betere compressie en blow-by.

BG RF-7 is een speciaal geformuleerde motorolie viscositeit verbeteraar voor professioneel gebruik. De additieven voorkomen olie-oxidatie, conditioneren afdichtingen om lekkage te voorkomen en oliedruk te verhogen, en zorgen voor bescherming tegen slijtage.


In uw geval zou ik de Moa gebruiken.

Even een klein beetje oftopic. Afgelopen week een 207 met Vti motor gehad waarbij we de ketting hebben vervangen. Deze stond daarna bij koude motor enorm te halen. Hierbij hebben we een reiniging uitgevoerd met BG combustion cleaner. Deze doen wij in een druktank en sluiten deze direct aan op de brandstofgallerij zodat de motor alleen puur op de reiniging draait. De brandstof vanaf de tank word stilgelegd. Dit zorgt ervoor dat de injectoren en verbrandingsruimte goed de tijd krijgen om het vuil los te weken en af te voeren.
Na deze reiniging draait de motor enorm rustig en dat halen is compleet verdwenen.
Deze reiniging doen wij ook veel toepassen.
Maar regelmatig een BG 44K bij de brandstof doet ook al wonderen.

Gr. Jeroen
Chris3008
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 aug 2020, 01:36

Re: Ervaringen met BG producten

Bericht door Chris3008 »

Hallo Jeroen ,

Bedankt voor uitvoerig uitleg. Een vraag over gebruik van BG MOA. Betekent dit dat bij iedere oliebeurt MOA in moet ??? Mijn bedoeling is om de 15000 km olie te verversen i.p.v. voorgeschreven 30000 km
En gebruik van BG 44K is dat bij een volle tank 1x blikje en geldt dat ook voor BG CF5.

mvg chris
jerilo
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 jun 2014, 14:42
Locatie: Hoeksche-Waard

Re: Ervaringen met BG producten

Bericht door jerilo »

De moa zal inderdaad bij elke olie wissel erbij moeten. Eigenlijk eerst een oliespoeling met de epr bij de oude olie en die dan aftappen. Dan schone verse goede olie met moa.

De brandstoftoevoegingen maakt niet uit. Als er minder in de tank zit is het wat meer geconcentreerd. Maar het behoud zeker ook zijn werking bij een volle tank.

Ik gebruikte 1 tot 2x per jaar de 44k, of bij mijn laatsete auto de 245 diesel cleaner.
Dit deed ik dan bij een volle tank voordat ik op vakantie ging. Meestal een langere rit daardoor kan het spul goed zijn werking doen.

De 44k is meer een reiniger. De cf5 is meer een bescherming van componenten tegen de ethanol en vocht wat in de brandstof zit bij E10 en E5.
Zal morgen een foto maken van 2 potjes die ik heb staan van E10 brandstof waar wat vocht bij gedaan is. Dan kan je zien wat dat doet in je tank. Bij 1 potje heb ik cf5 gedaan.

Oja elke 15000km is goed om je olie te verversen. Zal je motor erg fijn vinden.
Chris3008
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 aug 2020, 01:36

Re: Ervaringen met BG producten

Bericht door Chris3008 »

Hallo Jeroen,

Nog een andere vraag. De Versnellingsbak van 3008 vti vind ik toch wat storende bijgeluiden te produceren. BG heeft ook een additief voor hand geschakelde versnellingsbak. Heb je dit al ooit eens toegepast??? Zoja. Kan je dit direct toevoegen of eerst olie vernieuwen. Bij direct toevoegen in versnellingsbak moet je dan eerst exact aantal ml olie uitzuigen, gelijk aan exact hoeveelheid ml additief toevoeging??
Ben eigenlijk wel benieuwd of zo'n product wel werkt.
Sorry voor de vele vragen. Ik sta eigenlijk een beetje verbaasd dat weinig vti en Thp rijders hierover praten. Dit zijn toch de motoren die hier baat bij hebben.

gr. chris
jerilo
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 jun 2014, 14:42
Locatie: Hoeksche-Waard

Re: Ervaringen met BG producten

Bericht door jerilo »

Met de versnellingsbak toevoeging heb ik helaas geen ervaringen.

Maar ik denk dat het geen kwaad kan om het te proberen.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch (3008-I)”