Krassende speaker

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
Plaats reactie
Kootje70

Krassende speaker

Bericht door Kootje70 »

In mijn linker deur krast de speaker regelmatig. Soms doet hij het wel goed.
Wat kan het zijn?
Wat zou een goede vervanging zijn? Ik vind hier niets over.
3008 1.6 Vti van het 1e uur. ;)
Henny 3008

Re: Krassende speaker

Bericht door Henny 3008 »

Volgens mij loopt je speaker aan , maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat als de magneet/spreekstoel aanloopt dit meestal continu gebeurt
Een goede vervanging is een zelfde luidspreker nieuw of gebruikt, de zelfde omdat je maar 1 luidspreker vervangt en er erg veel verschil in luidsprekers kan zitten qua bereik, vermogen en rendement en je zodanig verschil zou (kunnen) gaan horen
De ene zeg maar 50 watt luidspreker zou veel meer geluid kunnen produceren dan een andere 50 watt luidspreker
Op marktplaats staan gebruikte van een 3008 I voor weinig geld

Of als je muziek in de auto heel belangrijk vindt, een mooie gelegenheid om alle luidsprekers en eventueel de versterker te up-grade
3008 GT-Line 1.2 PureTech 130 Handgeschakeld
kleur: wit parel met zwart dak
Panorama dak, schuif/kantel
Elec. achterklep
keyless entry, full led lights
Dab-radio, leren bekleding,
Elec. verstelbareMassagestoelen,
camera voor & achter
automatisch in parkeren
royp

Re: Krassende speaker

Bericht door royp »

Wat is krassen? Een vervorming van het geluid? Een krakend geluid?
Dan zou ik eerst denken aan een slechte verbinding/contact of een draadbreuk.
Verwijder eerst de deurbekleding om bij de luidspreker te komen. Bouw de radio uit.
Maak de kabel (bij mijn auto groen en oranje) aan de luidspreker- en radio zijde los en maak de contactplaatsen goed corrosievrij.
Is het kraken/krassen voorbij, dan heb je het probleem meteen opgelost.
Zo niet, maak dan via een aparte kabel een verbinding tussen radio en luidspreker.
Als je dan nog steeds dat krassende geluid hoort, dan zit het probleem óf aan de zijde van de luidspreker óf in de radio.
Hoor je het niet, dan zit het probleem in de oorspronkelijke kabel en moet je een nieuwe kabel trekken.
Peugeot 3008-I 1.6VTi uit 2011, bleu-abyss met, sinds februari 2020, een revisiemotor met verbeterde specificaties.
Hiervóór 2x Peugeot 406 Break 1.8-16V
Plaats reactie

Terug naar “Technisch (3008-I)”