Reparatie airco passagierzijde

Voor alles wat aan de binnenkant zit
Plaats reactie
Rooikool

Reparatie airco passagierzijde

Bericht door Rooikool »

Hallo allemaal,

Ik heb een half jaar geleden een 407 sw 2.2 aangeschaft, het was toen geen weer voor een airco aan te hebben, hierdoor heb ik niet gemerkt dat de airco aan de passagiersvaart geen koude lucht gaf. Aan de bestuurszijde deed de airco het ook gewoon.

Na wat speuren hier op het forum eerst de werking van de servomotoren getest, achter het handschoenenkastje los geschroefd hand schoenen kastje zit met een aantal tork 20 schroeven vast aan de onderzijde en als je het kastje open doet onder de rand van het dashboard 7 totaal dacht ik dan nog 2 aan de linker en rechterkant onder de rubber dopjes.schuif het kastje uit het dashboard maar voorzichtig aan de linkerzijde zit de verlichting en hierop zit maar een kort snoertje deze stekker eest los halen en dan het kastje eruit.

Schroef de bescherm kap naaste linkervoet en verwijder deze dan voorzichtig dit zit met wat pennen vast maar kan er wel makkelijk uit.nu zie je aan de dashboardzijde 2 servo motoren zitten. Bij het verwijderen was het bij mij al duidelijk dat de as van me warmteklp van de airco gebroken was.

Nu in plaats van me heledashboard eruit te halen incl stuurstang en dat soort gein, vond ik op you tube de link;
https://youtu.be/sbbCMLEYVRc je kunt hem ook zoeken onder excellent 407 HEATER FLAP FIX.

Hierin kun je zien hoe je zelf de heaterflap kunt verwijderen via de zijkant zodat je deze kunt vervangen. Op ali express betaal je 20 euro voor een set van 2 maar je hen er vaak maar 1 voor nodig. In mijn geval on ik de q delen weer aan elkaar verbinden door er 2 kleine boutje met moeren er door heen te steken nadat ik eenkleurig gaatje had voor geboord. In het filmpje word er 2 componenten lijm gebruikt verwacht ik dit werkt bij hem goed verteld hij.

Klein detail was bij mij dat 1 van de servomotorenniet meer in de goede positie stond om terug te kunnen schroeven. Ik heb toen de behuizing van de servomotoren open gemaakt om deze weer op de juiste positie te zetten.

Al met al moet je hier redelijk handig voor zijn maar het is goed te doen mits je ook het goede gereedschap bezit.

Ik vond het de moeite waard om te delen want het kost je ongeveer een uurtje of 4 5 maar het scheelt wel een bak met geld.

Mvg Roy
Bart-Peugeot
Moderator

Re: Reparatie airco passagierzijde

Bericht door Bart-Peugeot »

Jij bent heel handig Roy. Dank voor het delen met ons.
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
BertP

Bericht door BertP »

Bedankt voor het delen. Ik sla de YouTube video even op voor het geval ik ook met dit probleem zit.
PEUGEOT 407 | XS Pack | 2.0 16v 136pk | bj. 2005
+ personalisatie: Rouge profond (metaallak), 17” Cosmos velgen, RT3, privacyglas, leder Claudia, PDC, TPMS
+ accessoires: afneembare trekhaak, chromen grillstrips en dorpellijsten, anti-diefstal wielbouten & bagagenet
Rooikool

Bericht door Rooikool »

Geen moeite heren het is altijd fijn om een oplossing voor een probleem te kunnen vinden.

En met de zomer in het verschiet willen we allemaal koel rond tuffen 😁, daarnaast is een reparatie van dit probleem net zo kostbaar als de aanschaf van de auto zelf heb ik ondervonden.

En ook van geld hebben we nooit genoeg toch.

Roy
Bart-Peugeot
Moderator

Bericht door Bart-Peugeot »

Zo is dat!
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
Plaats reactie

Terug naar “Interieur (407)”