Voorbumper kapot?

Voor alles wat aan de buitenkant zit
Plaats reactie
BertP

Voorbumper kapot?

Bericht door BertP »

Gisteren liep ik naar mijn auto toe toen mijn oog viel op een loszittende voorbumper onder het rechter voorscherm. Wie weet of er bevestigingspunten afgebroken zijn? Er is geen schade aan de voorkant zichtbaar, dus het lijkt me sterk dat er een andere auto tegen mijn 407 heeft aangezeten.

Bumper 407 1.jpg
Bumper 407 2.jpg

Korte historie: 4 maanden geleden ben ik "een beetje dom geweest": de auto op mijn naar beneden lopende oprit geparkeerd en uitgestapt zonder de auto in de eerste versnelling te zetten. Toen ik mijn huis instapte zag ik nog net vanuit mijn ooghoek de 407 tegen de hoek van de garagemuur aanrollen. De sierlijst op de hoek van de voorbumper was gebroken en er zaten een paar krassen op de voorbumper, maar verder was er niets te zien.

Gelukkig ben ik verzekerd tegen eigen schade en deze is dan ook gerepareerd.De auto eb ik naar de lokale (en door de verzekeraar geadviseerde) schadehersteller gebracht.

Al bij al ben ik niet tevreden over de schadereparatie. Allereerst was de auto 12 dagen weg voor het spuiten van de voorbumper en een nieuw sierlijstje: na het spuiten van de voorbumper bleek de lak te barsten bij het monteren. Reden: de laklaag was te dik (geworden) door eerder spuitwerk aan de voorbumper. Gevolg: de bumper moest weer kaal geschuurd en opnieuw gespoten worden. Volgens mij was dit simpel te voorkomen door de dikte van de laklaag op te meten.

Vervolgens zag ik bij thuiskomst dat er een dikke spuitrand op het mistlicht zat en dat de voorbumper aan beide kanten flink week van de modderkuip in de wielkasten. Bij het induwen veerde de bumper weer net zo makkelijk terug naar buiten.

Bumper 407 3.jpg
Bumper 407 4 mistlamp.jpg

De schadehersteller heeft de spuitrand weggehaald en de voorbumper is verwarmd en "teruggebogen", waardoor hij (op het oog) weer netjes aansloot in de wielkasten / op de modderkuipen.

En gisteren kwam daar dus de loszittende voorbumper weer bij. Ik heb (alles bij elkaar opgeteld) heel erg het idee dat de voorbumper tegen beter weten in "optisch" mooi gemaakt is, maar dat hij eigenlijk vervangen had moeten worden door een ander exemplaar. Zo te zien is de bevestiging afgebroken op de hoek en dat verklaart ook het wijken van de bumper in het begin. Wie deelt deze mening?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
PEUGEOT 407 | XS Pack | 2.0 16v 136pk | bj. 2005
+ personalisatie: Rouge profond (metaallak), 17” Cosmos velgen, RT3, privacyglas, leder Claudia, PDC, TPMS
+ accessoires: afneembare trekhaak, chromen grillstrips en dorpellijsten, anti-diefstal wielbouten & bagagenet
rick
Moderator

Re: Voorbumper kapot?

Bericht door rick »

BertP schreef: 10 jun 2021, 12:23 Gevolg: de bumper moest weer kaal geschuurd en opnieuw gespoten worden. Volgens mij was dit simpel te voorkomen door de dikte van de laklaag op te meten.
Lakdikte meten op kunststof kan niet. Alleen op metaal.

BertP schreef: 10 jun 2021, 12:23
En gisteren kwam daar dus de loszittende voorbumper weer bij. Ik heb (alles bij elkaar opgeteld) heel erg het idee dat de voorbumper tegen beter weten in "optisch" mooi gemaakt is, maar dat hij eigenlijk vervangen had moeten worden door een ander exemplaar. Zo te zien is de bevestiging afgebroken op de hoek en dat verklaart ook het wijken van de bumper in het begin. Wie deelt deze mening?
Nieuwe bumper voor en het ontbreken van een 'oogje' bij een auto van deze leeftijd is wat overdreven, maar ze moeten m dat wel extra borgen met een klein parkertje.
Weer terug naar de hersteller en opnieuw laten monteren.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Plaats reactie

Terug naar “Exterieur (407)”