Storing emissie regeling motor

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
Plaats reactie
Matt

Storing emissie regeling motor

Bericht door Matt »

Hi all,

Sinds vorige week kreeg ik de melding roetfilter vol, maar die resette zich vanzelf. Sinds deze week krijg ik de melding storing emissie regeling motor. Hierna gaat hij over in noodloop, als je de auto opnieuw start is hij uit zijn noodloop maar de storing blijft actief. Merk overigens geen vermogen verlies.

Auto hierop uit laten lezen en alle meldingen waren weg tot gisteravond. Het lijkt alsof de meldingen binnenkomen als ik bij 3500 a 4000 rpm zit (daaronder blijven zou je zeggen dus ;) )

Zojuist de auto uit laten lezen en alles laten resetten en het roetfilter zit op 35% regenereerd 260km geleden.

Afijn zie foto voor codes en meldingen, garage vermoed drukverschil sensor bij de kat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Matt

Re: Storing emissie regeling motor

Bericht door Matt »

Nog een slimme kop die hier iets over kwijt wilt ;)
mehtevaschino

Bericht door mehtevaschino »

Wat is je huidige kilometer stand op dit moment?
Heb je roetfilter al een keer laten reinigen door een professioneel team bijv bij Buchli te Harderwijk of Roetfilter Nederland te Marsum.

Let op als roetfilter echt vol is kan er mogelijk meer dingen stuk gaan bijv een Turbo of andere elementen.
Ik zal maar niet te lang blijven rijden maar dat is je eigen keuze.
Matt

Bericht door Matt »

Huidige stand is 287k. Het gekke is dat ik nu vanaf 12 juli probleemloos heb gereden tot vandaag, auto viel uit. Bij stilstand kon ik wel weer starten. Garage weer uitgelezen en zelfde storingen.
Doordat roetfilter 35% aangeeft verwachten zij niet dat dit het probleem is maar dat het in een sensor zit, de druk verschil meting ofzo..

Roetfilter regenereert 200km geleden. Heb ook geen vermogenverlies of iets dergelijks, met een dicht roetfilter schijn je dat continu te moeten merken zei die.

Schijnt dat een lekkende uitlaat dit ook al kan veroorzaken dus dat gaan we nu eerst checken, icm met drukverschil sensor.

Moet helaas naar Frankrijk maandag dus wel even .....
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

Dat word inderdaad zoeken naar een lek of foute sensor als die er is.

Met Diagbox zal je een beter gerichte uitslag kunnen krijgen maar deze werkt ook.
Maar zou mij eerst eens druk maken om de 3 verdere storingen, je kan ook een BSM probleem hebben, die gaan ook wel eens naar de knoppen en dan krijg je ook vreemde storingen vanuit het niets.

De P1351 is voor de gloei bougies, en hij geeft aan dat het relais vast staat in geopende stand. (zit in BSM)

P0087 en P0093 hebben met de brandstof pomp te maken zoals er staat, misschien dat die het gaat begeven.

P0087: Elektronische eenheid motor (Software niet up-to-date)
Brandstof kwalitatief slecht of vervuild (benzine, bezinksel, ...)
Storing in het lagedruk- of hogedruk-brandstofcircuit (slang, reservoir, brandstoffilter, ...)
Verstuivers

BSM
Dradenbundel
Stekkers
Hogedruk-brandstofpomp (Te weinig druk)
Regelaar brandstofdruk (Te weinig druk)

P0093: Elektronische eenheid motor (Software niet up-to-date )
Brandstof kwalitatief slecht of vervuild (benzine, bezinksel, ...)
Storing in het lagedruk- of hogedruk-brandstofcircuit (slang, reservoir, brandstoffilter, ...)
Verstuivers

Servicecentrale motor
Bedrading

Dit is wat ik er over vind, en er zijn wat overeenkomsten zodat ze elkaar overlappen.
Groet Peter
Matt

Bericht door Matt »

Bedankt voor je reactie!!

Gisteren na lang zoeken besloten met de monteur om volgende te doen.

Brandstoffilter uitwisselen voor een nieuwe en roetfilter handmatig regenereren met één of ander goedje.

Uitkomst, auto trekt vanaf 0 naar 130 zonder problemen haperingen of wat dan ook. In deze hoek had ik het niet verwacht maar afijn, kan maandag gelukkig normaal naar Frankrijk rijden zoals het er nu uit ziet!

Bedankt aan degene die mee hebben gedacht!
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

Kijk de goedkoopste oplossing gepakt en bingo, brandstoffilter.
Zou er een diesel reiniger nog tegenaan gooien en als je normale diesel tankt iets tegen water in de tank zodat dat ook weg gebrand word, leve de milieu zooi in die diesel. Frituurvet en bio zooi.
Groet Peter
Matt

Bericht door Matt »

Ja super blij mee!
Dieselreiniger gooit hij er met elke grote beurt doorheen zei hij ivm het fame gehalte in de diesel tegenwoordig. Ik ben bekend met het opblenden van de diesel tanks. Het is rotzooi.
Enige waar je het niet hebt is shell vpower diesel ;)

Thanks voor alle hulp!
Plaats reactie

Terug naar “Technisch (407)”