ABS/EPS handrem storing

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
dadcyber

Re: ABS/EPS handrem storing

Berichtdoor dadcyber » 20 jun 2018, 20:17

De ABS sensor is vervangen maar de prijs is hoger als ik gedacht had.
Het was linkerkant die vervangen moest worden en dat is meer werk.
Bedrag € 138,--
Maar het werkt weer.

BertP

Berichtdoor BertP » 20 jun 2018, 20:22

Links en rechts maakt qua werk niet uit. Voor en achter wel: voor zitten de aansluitingen aan de binnenkant van de wielkast (dus in de motorruimte) en achter zitten beide aansluitingen boven op de benzinetank.

Wel mooi dat het weer werkt en de prijs is niet verkeerd: onderdeel en een uurtje werk.
PEUGEOT 407 | XS Pack | 2.0 16v 136pk | bj. 2005
+ personalisatie: Rouge profond (metaallak), 17” Cosmos velgen, RT3, privacyglas, leder Claudia, PDC, TPMS
+ accessoires: afneembare trekhaak, chromen grillstrips en dorpellijsten, anti-diefstal wielbouten & bagagenet

peugeot 407 xt

Berichtdoor peugeot 407 xt » 22 sep 2018, 23:52

Nou,mijn abs is gefixt door geluk na een ongeluk.
Ik reed mijn stuurbekrachtigings leiding kapot op een varkensrug.
3 dagen na reparatie controleerde ik de leiding op evt lekage, en wat zag ik, stekker van de linker voorkant abs zat los :lol:

peugeot 407 xt

Berichtdoor peugeot 407 xt » 16 mei 2020, 17:08

Gisteren dus mijn achterste abs sensoren vervangen.
Tank zo goed als leeg, beugels van de tank los gemaakt, schroefoog sensor er afgebroken, in gespoten met kruipolie, met grip tang langzaam
los gewrikt, nieuwe sensor geplaatst, alles terug geschroeft en dit alles in 2 half uur op mijn gemak gedaan en nu storing vrij ;)

BertP

Berichtdoor BertP » 16 mei 2020, 17:36

Dat is mooi werk! Heb je nog tips voor het losmaken / laten zakken van de brandstoftank?
+ personalisatie: Rouge profond (metaallak), 17” Cosmos velgen, RT3, privacyglas, leder Claudia, PDC, TPMS
+ accessoires: afneembare trekhaak, chromen grillstrips en dorpellijsten, anti-diefstal wielbouten & bagagenet

peugeot 407 xt

Berichtdoor peugeot 407 xt » 26 mei 2020, 23:29

Tips.
Schroef oog afbreken, sensor inspuiten met kruipolie en voorzichtig rond wrikken totdat je hem eruit kunt trekken.
Als de sensor afbreekt, dan kan je je schijf en remklauw er afhalen.

Krik onder je brandstof tank zetten en de 3 bouten van de beugels losdraaien. (Zak ongeveer 5 cm).

Druk je tank van boven af wat meer naar benden en trek oude sensoren naar boven er uit.

Met een trek spiraal van boven de tank naar buiten nieuwe sensor vast plakken en naar binnen trekken (2x).

Eerst sensor kabel met de bollen vast zetten in de haken, netjes boven de tank de kabels laten lopen en aansluiten.

Krik de tank omhoog zodat je bouten er makkelijker er weer in kunt draaien, en klaar.

Eerst moet je je tank zo goed als leeg rijden, vergeet niet om de klemmen van de stekkers van de de oude sensor er af te halen en zet voor de zekerheid even op de sensor en stekker een L en op de andere een R.

BertP

Berichtdoor BertP » 29 mei 2020, 20:04

Dank Dank Dank! Ik heb de sensoren voor al (vaak) een aantal keer vervangen. Achter is er nog maar 1 kapot gegaan en dit heb ik toen door de garage laten doen vanwege het in de weg zitten van de benzinetank. Maar nu ik dit zo lees is het goed zelf te doen.

Terug naar “Technisch (407)”