Achterbank demonteren

Voor alles wat aan de binnenkant zit
Plaats reactie
Niels.SW2.0

Achterbank demonteren

Bericht door Niels.SW2.0 »

Hallo,

Mits ik deze zomer graag een roadtrip in Europa zou maken zou het handig zijn als ik de achterbank eruit kan halen.
Nu is de vraag, heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg Niels ;)
Paas

Re: Achterbank demonteren

Bericht door Paas »

Waarde Niels,

voordat je, misschien geholpen gaat worden, kun je je misschien even voorstellen?
P.508 SW 1.6 THP, Allure, Gris Alu, LM'17 style 05 (WB), LM'17 P65 zilver (ZB), Marston Tramontane antra., Quadrizone CC, Head-Up, Bi-Xenon, ConnectNav, Keyless Entry, Intell.Parking.
Dpac

Bericht door Dpac »

Ik ben ook wel benieuwd hoe je die eruit haalt, althans de onderkant, heb wel uitdraai van de dealer gekregen hoe het gevestigd zit alleen voor mij wil ik die druk sensoren eruithalen aangezien mijn auto een taxi is en ik met dronken mensen werk die soms de gordel niet om kunnen doen en dat ding constant gaat piepen. Gespen heb ik al maar die raken soms kwijt. Dus als iemand weet hoe ik die achterbank eruit krijg zodat ik die sensoren los kan klikken heel graag.

Alvast bedankt
Gentry

Achterbank demonteren

Bericht door Gentry »

Zitting omhoog trekken en met een platte schroevendraaier kunststof klemmetje wegdrukken zodat haak loskomt.
Schijn eerst met een lampje van opzij onder de zitting als je hem iets omhoog trekt, dan zie je wat ik bedoel
amuseic

Bericht door amuseic »

Na 7 jaar weer eens een vraag hierover.

Na een halfuur enorm te staan prutsen ben ik er eigenlijk gewoon ontzettend klaar mee. Rustig de bank omhoog getrokken voor zover mogelijk, de schroevendraaien tussen de ijzeren beugel door gekregen en over het witte blokje plastic tegen de zwarte aan geduwd. Er komt wel wat beweging in het zwarte blokje, maar zelfs als ik zo hard druk als ik kan gaat de beugel nooit los.

Is er nog een tip om de achterbank los te krijgen? De vlotter van de brandstofpomp is verrot, dus ik heb geen flauw idee hoe vol de tank zit. Opzich wel essentieel om die er uit te krijgen.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

zoals Gentry aangaf moet je met de schroevendraaier de borglip wegdrukken, waarna de ijzeren beugel verder los komt uit de kunststof klem/blokje.
Even goed beoordelen (met een lampje) waar dit clipje precies zit en welke kant je op moet drukken.
Het blokje moet gewoon blijven zitten.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
amuseic

Bericht door amuseic »

Bedankt voor de snelle reactie.

Zie hier het beugeltje met de kunststof:
IMG20210906133312.jpg
Nog steeds krijg ik geen beweging in de beugel. Met een schroevendraaier in die inkeping van het witte plastic borg klemmetje geduwd, alle kanten van het zwarte kunststof blokje aangedrukt, overal tussen gedrukt en gedaan - maar de beugel blijft maar vast zitten. Wat doe ik toch verkeerd?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

clip.jpg
De grijze beugel wordt in de witte houder vast gehouden door de witte lip.

Die moet je naar achter drukken, waardoor de grijze beugel er langs naar boven kan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
amuseic

Bericht door amuseic »

aaah natuurlijk was het weer gewoon veel simpeler dan ik dacht.

Hartelijk dank voor de moeite van het tekenen. Dit geeft duidelijk aan de de schroevendraaier onderin het witte blok moest, niet bovenin, wat ik zelf nog niet had gezien.

De brandstofpomp is er uit, super fijn!
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

je moet ook kijken ipv denken als je aan het hobbyen bent :lol: :lol: :lol:
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Plaats reactie

Terug naar “Interieur (508-I)”