Buitenspiegel klapt niet meer in

Voor alles wat aan de buitenkant zit
Plaats reactie
Recce103

Buitenspiegel klapt niet meer in

Bericht door Recce103 »

Goedenavond,

Ik heb een vraag.
Ik heb een 508 SW uit 2012 waar sinds enkele dagen de spiegel aan de bestuurderszijde bij het vergrendelen van de auto niet meer inklapt.
De spiegel aan de bijrijderszijde klapt wel in.
Op het moment dat ik de inklapfunctie in het portier gebruik klappen beide spiegels wel gewoon in.
Ik heb dit probleem bij dezelfde spiegel al eerder gehad, maar de volgende dag deed de spiegel het weer gewoon.

Update 09/11: vanochtend bleek dat de spiegel nu ook niet meer reageert op de binnenbediening en ook de richtingaanwijzer doet het niet meer. Lijkt erop dat de spiegel geen stroom krijgt. Kan het zijn dat er een stekker los is getrild? Laatst is er namelijk wel een reparatie van het raamframe uitgevoerd.
Laatst gewijzigd door Recce103 op 09 nov 2020, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Peugeot-5008
Beheerder

Re: Buitenspiegel klapt niet meer in

Bericht door Peugeot-5008 »

Hoor je het motortje wel of dat ook niet?

PS. Leuk dat je ons hebt gevonden. Wil ke wel de forumregels even netjes volgen en je voorstellen op de daarvoor bestemde plaats? Vertel daar, naast iets kver jezelf, ook iets over je wagen. Dat helpt bij het beantwoorden van vragen, nu en in de toekomst. Dank je wel
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
Recce103

Bericht door Recce103 »

Dank voor je reactie.
Ik zal de forumregels wat beter lezen en mijzelf op de juiste plaats voorstellen.

Bij het vergrendelen van de auto hoor ik het motortje niet.
Ik hoor alleen de motor van de rechterspiegel, wag ook logisch is aangezien die wel inklapt.
Olgers

Linker buitenspiegel klapt niet meer in.

Bericht door Olgers »

Sinds een paar dagen klapt de buitenspiegel aan de linkerkant van mijn 508 Allure 2012 niet meer in.
Niet met keyless sluiten, niet door sluiten met de sleutel.
De spiegel aan de rechterkant gehoorzaamt wel zoals het hoort.
Met de bediening aan de binnenkant van de deur ging het eerst nog wel, maar nu werkt deze ook niet meer, voor de linker spiegel.

Heeft iemand suggesties hoe dit op te lossen? Motortje defect? Is dat eventueel zelf te doen?
Dank, groet en een gelukkig nieuwjaar allemaal!
Peugeot 508 1.6 THP Allure uit 2012
Pim508

Bericht door Pim508 »

Hallo iedereen, ik heb het zelfde probleem met de linker spiegel en vroeg me af of er een bedrijf is wat gewoon de spiegel weer kan repareren in plaats van compleet vervangen. Het lijkt me dat er iets los zit omdat wanneer de spiegel handmatig 1 maal heen en weer klap doet de spiegel het weer een keer of 5. (Gaat al 2 jaar zo) :? De spiegel is al vaker gesmeerd. Tips zijn erg welkom.
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

Zijn geen bedrijven die hem repareren, de onderdelen zijn niet los verkrijgbaar, meestal zit dit probleem in het motortje, je zou via een demontage bedrijf een motortje op de kop kunnen tikken en zelf vervangen, zit ook de rest van de spiegel er aan vast.
Groet Peter
Pim508

Bericht door Pim508 »

Bedankt voor je reactie! In dat geval zal ik inderdaad zelf er nog een keer naar kijken, ik heb hem wel al een keer open gemaakt en vond toen een beklemd elektra draadje (zat tussen de kappen van de spiegel)van de motor en ik heb dit toen hersteld. Dacht het te hebben opgelost maar helaas. Een andere spiegel voor de motor is ook wel een goede oplossing als ik de motor los kan halen. Groetjes
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Of gewoon een andere spiegel. Hoef je niet te prieken.
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
rick
Moderator

Bericht door rick »

of alles inruilen....

oftewel, je koopt een nieuwe spiegel waaraan ook de auto nog vast zit en zeg tegen je vrouw dat de spiegel niet los leverbaar was :D
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Plaats reactie

Terug naar “Exterieur (508-I)”