Koelvloeistof verdwijnt

Voor alles wat onder de motorkap zit
Plaats reactie
MichS

Koelvloeistof verdwijnt

Bericht door MichS »

Hallo,
Ik heb een 508sw van 2012 (diesel) en heb sinds een dikke maand verlies van koelvloeistof. Mijn waterpomp en distributieriem is net vervangen. Heeft een onderhoud gehad. De bodemplaat is droog, nergens sporen op de motor van gele koelvloeistof. Twee weken geleden is er dus opnieuw 4 liter koelvloeistof ingegaan nadat alles gespoeld werd, ontlucht... De koelvloeistof verdwijnt nog steeds. Heeft iemand een idee waar het naartoe zou kunnen gaan. Ik las ook al een verhaal over koelwater in de olie, maar ik denk niet dat het dat is, aangezien de olie bij het onderhoud vervangen werd en de garagist hier ook niet iets speciaal heeft opgemerkt.
Iemand een idee?
Peugeot-5008
Beheerder

Re: Koelvloeistof verdwijnt

Bericht door Peugeot-5008 »

Welkom op het forum en leuk dat je ons hebt gevonden. Zou je nog wel even de forumregels willen volgen en jezelf voor willen stellen op de daarvoor bestemde plaats? Vertel daar, naast iets over jezelf, ook iets over je Peugeot. Denk daarbij aan morisatie, brandstof, uitvoering, luxeniveau etc etc en wellicht ook een stukje verleden wat je nog meer hebt gereden. Dan weten we wie we voor ons hebben én het helpt bij het beantwoorden van vragen, nu en in de toekomst. Dank je wel alvast.

Helaas geen oplossing voor je probleem.
3008 Bluelease GT HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
MB Peugeot

Re: Koelvloeistof verdwijnt

Bericht door MB Peugeot »

Heel simpel, het systeem op druk zetten en kijken waar het lekt..... Is basis autotechniek, zou de garage ook moeten weten.
Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI 120pk
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch (508-I)”