HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
-
- Peugeot Liefhebber
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
Gegroet allen!
Het is weer een tijdje geleden dat ik hier hulp heb gezocht, maar helaas laat de 1.6 THP me weer eens flink in de steek. Eerst wat informatie op een rij zetten:
Auto: Peugeot 508 1.6 THP 156 (2011)
Probleem: High pressure fuel pump lijkt (soms/vaak) bij het starten te weinig druk te leveren. Motor hapers, stottert, stoot en doet, loopt beroerd en zou soms zelfs bijna uitvallen van ongeluk - benzine in olie, 10 keer te hoge uitstoot, verstuivers krijgen waarschijnlijk geen kans tot verstuiven. Druk op de rail is 5 bar (uitsluitend druk van de brandstofpomp dus).
Toegepaste oplossing: Nieuwe HPFP geïnstalleerd. Deze is netjes bevestigd, en deed direct zijn werk (eerste keer starten direct netjes 50 bar op de rail, liep aanzienlijk soepeler.)
Maar nu is het weer leuker geworden. Helaas is het probleem absoluut niet opgelost, in tegendeel: het is zelfs erger geworden. Eergisteren een stukje gereden van 35km, van begin tot eind in de noodloop omdat de druk op de rail weer te laag was. Bij het meerdere malen verwijderen van de storing bleef hij spijtig genoeg geen druk behouden, waardoor de storing (en noodloop) weer terug kwamen. Uiteindelijk thuis gekomen, weer storingen gewist, en voila: 50 bar, 130-160 bij een beetje fors gassen. Heel bijzonder.
Vervolgens naar de aldi gegaan, weer werkelijk niets aan de hand. Terugweg: 5 bar, noodloop.
Nu zijn er een aantal dingen gebeurt die relevant zijn aan het brandstofsysteem waar ik het kan gaan zoeken. Dit zijn voor nu mijn ideeën:
- Bij de revisie is één stekkertje van de injectors beschadigd, dit leek echter geen impact te hebben aangezien deze nog netjes contact maakt(e). Achteraf gezien kan het zijn dat een injector iets verziekt (naar ons idee)
- Nieuwe HPFP ook gewoon stuk (note: de HPFP komt uit China, maar ziet er zeer degelijk en prima uit. Echter, er was een boutje geknapt waardoor de pomp benzine lekte. Deze bout is uitgeboort en vervangen, waardoor het weer prima zit en dicht is. Niet echt een betrouwbaar voorgevoel over dus.)
- Er is nog een tot op heden onbekende storing waardoor de koelvin plank gas gaat draaien (en pas stopt nadat de auto 5 minuten uitstaat. Gaat weer aan bij herstarten en pas ophoudt met direct weer aangaan als je "geen storingen" wist. Heel bijzonder. Misschien heeft ook dit te maken met iets in het brandstofsysteem.
- Potentieel een injector stuk?
Er zijn verschijnende dingen te vinden op internet, maar steeds wijzen dingen naar de HPFP. Wel erg vreemd dat deze het in principe prima lijkt te doen, alleen soms ineens random niet meer. Is er iemand met nog een idee van wat het zou kunnen zijn?
Sidenote: de auto loopt ook niet soepel als hij wel 50 bar heeft (hoe kouder hoe stotteriger, vermogen is wel prima. Vooral stationair loopt niet lekker.)
Het is weer een tijdje geleden dat ik hier hulp heb gezocht, maar helaas laat de 1.6 THP me weer eens flink in de steek. Eerst wat informatie op een rij zetten:
Auto: Peugeot 508 1.6 THP 156 (2011)
Probleem: High pressure fuel pump lijkt (soms/vaak) bij het starten te weinig druk te leveren. Motor hapers, stottert, stoot en doet, loopt beroerd en zou soms zelfs bijna uitvallen van ongeluk - benzine in olie, 10 keer te hoge uitstoot, verstuivers krijgen waarschijnlijk geen kans tot verstuiven. Druk op de rail is 5 bar (uitsluitend druk van de brandstofpomp dus).
Toegepaste oplossing: Nieuwe HPFP geïnstalleerd. Deze is netjes bevestigd, en deed direct zijn werk (eerste keer starten direct netjes 50 bar op de rail, liep aanzienlijk soepeler.)
Maar nu is het weer leuker geworden. Helaas is het probleem absoluut niet opgelost, in tegendeel: het is zelfs erger geworden. Eergisteren een stukje gereden van 35km, van begin tot eind in de noodloop omdat de druk op de rail weer te laag was. Bij het meerdere malen verwijderen van de storing bleef hij spijtig genoeg geen druk behouden, waardoor de storing (en noodloop) weer terug kwamen. Uiteindelijk thuis gekomen, weer storingen gewist, en voila: 50 bar, 130-160 bij een beetje fors gassen. Heel bijzonder.
Vervolgens naar de aldi gegaan, weer werkelijk niets aan de hand. Terugweg: 5 bar, noodloop.
Nu zijn er een aantal dingen gebeurt die relevant zijn aan het brandstofsysteem waar ik het kan gaan zoeken. Dit zijn voor nu mijn ideeën:
- Bij de revisie is één stekkertje van de injectors beschadigd, dit leek echter geen impact te hebben aangezien deze nog netjes contact maakt(e). Achteraf gezien kan het zijn dat een injector iets verziekt (naar ons idee)
- Nieuwe HPFP ook gewoon stuk (note: de HPFP komt uit China, maar ziet er zeer degelijk en prima uit. Echter, er was een boutje geknapt waardoor de pomp benzine lekte. Deze bout is uitgeboort en vervangen, waardoor het weer prima zit en dicht is. Niet echt een betrouwbaar voorgevoel over dus.)
- Er is nog een tot op heden onbekende storing waardoor de koelvin plank gas gaat draaien (en pas stopt nadat de auto 5 minuten uitstaat. Gaat weer aan bij herstarten en pas ophoudt met direct weer aangaan als je "geen storingen" wist. Heel bijzonder. Misschien heeft ook dit te maken met iets in het brandstofsysteem.
- Potentieel een injector stuk?
Er zijn verschijnende dingen te vinden op internet, maar steeds wijzen dingen naar de HPFP. Wel erg vreemd dat deze het in principe prima lijkt te doen, alleen soms ineens random niet meer. Is er iemand met nog een idee van wat het zou kunnen zijn?
Sidenote: de auto loopt ook niet soepel als hij wel 50 bar heeft (hoe kouder hoe stotteriger, vermogen is wel prima. Vooral stationair loopt niet lekker.)
-
- Peugeot Freak
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 26 jun 2014, 14:42
- Locatie: Hoeksche-Waard
- Like! Gekregen: 1 keer
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
Onze ervaring met aftermarket pompen zijn heel slecht.
Heb je de pomp ook ingeleerd met diagnoseapparatuur?
En welke foutcode krijg je?
Heb je de pomp ook ingeleerd met diagnoseapparatuur?
En welke foutcode krijg je?
-
- Peugeot Liefhebber
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
Bedankt voor de reactie!
Helaas ben ik me geheel onbewust van inleren. We hebben een oude versie van PP2000, is dat voldoende om mee in te leren? (Alsnog geen verstand van, misschien beter maar een keer langskomen)
Als de druk te lang rond de 5-7 bar blijft komt P0087, Fuel rail pressure too low. Als bij het starten de pomp niet vrijwel direct naar de 50 bar gaat herstart ik hem gewoon weer en schiet hij vrijwel altijd alsnog naar de 50. Lijkt mij een elektronische fout en niet iets van de pomp, maar het fijne weet ik er helaas niet van.
Helaas ben ik me geheel onbewust van inleren. We hebben een oude versie van PP2000, is dat voldoende om mee in te leren? (Alsnog geen verstand van, misschien beter maar een keer langskomen)
Als de druk te lang rond de 5-7 bar blijft komt P0087, Fuel rail pressure too low. Als bij het starten de pomp niet vrijwel direct naar de 50 bar gaat herstart ik hem gewoon weer en schiet hij vrijwel altijd alsnog naar de 50. Lijkt mij een elektronische fout en niet iets van de pomp, maar het fijne weet ik er helaas niet van.
-
- Peugeot Freak
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 26 jun 2014, 14:42
- Locatie: Hoeksche-Waard
- Like! Gekregen: 1 keer
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
Ik denk toch de chinese pomp defect.
Haal de pomp er eens af en zet de achterkant van een schuifmaat in het membraampotje wat onderop de pomp gemonteerd zit. Lees dan het aantal mm af op de schuifmaat. Deze moet onder de 26 mm zitten. Is deze 26 of hoger dan is het inwendige veerelement defect waardoor de pomp niet zijn druk kan behalen.
En daardoor code P0087 gaat aangeven.
Daarna altijd de pomp inleren.
Haal de pomp er eens af en zet de achterkant van een schuifmaat in het membraampotje wat onderop de pomp gemonteerd zit. Lees dan het aantal mm af op de schuifmaat. Deze moet onder de 26 mm zitten. Is deze 26 of hoger dan is het inwendige veerelement defect waardoor de pomp niet zijn druk kan behalen.
En daardoor code P0087 gaat aangeven.
Daarna altijd de pomp inleren.
-
- Peugeot Liefhebber
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
Ik ga de pomp er morgen eens af halen, kijken wat de uitkomst is.
Toch vreemd, de pomp haalt ook netjes 130-150 bar bij de 5000-5500 toeren in de eerste versnelling (ik monitor het constant bij iedere rit) - waarom zou hij het vrijwel altijd wel doen, maar soms gewoon helemaal niet tot je hem herstart?
Toch vreemd, de pomp haalt ook netjes 130-150 bar bij de 5000-5500 toeren in de eerste versnelling (ik monitor het constant bij iedere rit) - waarom zou hij het vrijwel altijd wel doen, maar soms gewoon helemaal niet tot je hem herstart?
-
- Peugeot Liefhebber
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
Zojuist de pomp er af gehaald (de Chineze) en meette een diepte van 18 3mm. Daarna de originele bekeken (260k km oud) - 27.3mm, echt stuk dus. Omdat wij dat Chinese ding ook echt niet vertrouwen hebben we een poging gedaan om de oude te fixen. Dit is wat we hebben gedaan:
- Nokkenas aangedreven poulie ding er af gehaald
- olie eruit gehaald
- met een vacuüm pomp de veer helemaal naar achteren getrokken
- manual transmission 80-90 olie er in tot de nok
- zelfde olie in dat schuine plaatje gedaan en een paar rondjes gedraaid (veel te veel, leek ons beter)
- vast gedraaid met de pomp nog aan
Resultaat: 11.8mm diep
We hebben de originele pomp er op die manier weer in gezet, tijd om dat eens te testen. Na een paar keer starten geen enkele keer te weinig druk gezien, ik ben zeer benieuwd en zal deze post up to date houden met verdere ontwikkelingen.
Daarover wel een vraag: iemand hier ervaring mee? Het lijkt zo simpel dat het eigenlijk onmogelijk is dat niemand dit doet.
In ieder geval *nooit* zo'n ding in China halen, dat weten we nu wel
- Nokkenas aangedreven poulie ding er af gehaald
- olie eruit gehaald
- met een vacuüm pomp de veer helemaal naar achteren getrokken
- manual transmission 80-90 olie er in tot de nok
- zelfde olie in dat schuine plaatje gedaan en een paar rondjes gedraaid (veel te veel, leek ons beter)
- vast gedraaid met de pomp nog aan
Resultaat: 11.8mm diep
We hebben de originele pomp er op die manier weer in gezet, tijd om dat eens te testen. Na een paar keer starten geen enkele keer te weinig druk gezien, ik ben zeer benieuwd en zal deze post up to date houden met verdere ontwikkelingen.
Daarover wel een vraag: iemand hier ervaring mee? Het lijkt zo simpel dat het eigenlijk onmogelijk is dat niemand dit doet.
In ieder geval *nooit* zo'n ding in China halen, dat weten we nu wel
- mehtevaschino
- Peugeot Freak
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 25 feb 2015, 09:04
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
Dus met andere woorden goedkoop is duurkoop?
-
- Peugeot Liefhebber
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
-
- Peugeot Liefhebber
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
...Of toch geen updates. Zal de komende week niet rijden: https://puu.sh/J50bj/492ca05aca.mp4
spijtig, was net zo benieuwd of de HPFP het nu goed doet
spijtig, was net zo benieuwd of de HPFP het nu goed doet

-
- Peugeot Freak
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 26 jun 2014, 14:42
- Locatie: Hoeksche-Waard
- Like! Gekregen: 1 keer
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
Een nieuwe OEM pomp zit op 22 mm. Dus 11 mm lijkt mij ook niet goed.
Maar zo te horen rijd de auto voorlopig niet. Dat is niet best, turbo uit onbalans.
Maar zo te horen rijd de auto voorlopig niet. Dat is niet best, turbo uit onbalans.
-
- Peugeot Liefhebber
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
22 op OEM dus, dat is interessante informatie. Vandaag eens proberen hem exact op 22 te krijgen, ik vertrouw jou als expert van THP motors hier meer op dan ons gepruts, dus lijkt me geen slecht idee.
Moet een OEM pomp ook ingeleerd worden als de hoeveelheid olie wordt aangepast? We hebben een aantal onderzoekjes gedaan naar hoe de HPFP nou eigenlijk werkt, en hebben een aantal conclusies getrokken:
We hebben 2 naaldjes door de kabel geprikt van de HPFP. Hieraan hebben we kabeltjes met een lampje geknoopt om te zien wat er nou eigenlijk precies gebeurt. Onze bevindingen zijn als volgt
- In contact, heel even een heel klein beetje spanning (PWM) om te checken of er een HPFP aangesloten is
- Indien deze dat is, lamp op 90% bij stationair
- Bij gas geven, lamp op 100%
- Gas los, 20%
- Bij storing (circuit op HPFP of druk te laag (noodloop)) 0%, uitsluitend de druk van brandstofpomp op de brandstof rail (5 bar), waarop hij behoorlijk soepeltjes loopt, maar wel brandstof lekt langs de zuigers (zonder twijfel terug te vinden in olie en uitlaat, forse uitstoot)
Ook ontdekt dat de brandstof op zo'n 200pwm geregeld wordt en een cilindertje aanstuurt die open en dicht trilt om de hoeveelheid brandstof te regelen.
Zeer bijzonder pompje, maar lijkt me niet speciaal genoeg om zo belachelijk veel geld te kosten. We proberen te ontdekken hoe het exact werkt, maar dat valt nog niet mee. In ons hoofd: wat mechanisch is kan gefixt worden. Elektronisch lijkt alles te kloppen (behoorlijk zeker), we gaan het ontdekken. Eerst maar eens die 22mm erop zien te krijgen!
Het houdt hier overigens nog niet op. We hebben nog eens goed nagedacht over hoe het kan dat de druk in de noodloop (pomp op 0%) binnen 5 seconden oploopt naar de 25 bar. Dit kan onmogelijk veroorzaakt worden door de brandstofpomp, en de HPFP staat op 0% en is dus geheel gesloten (alleen open voor brandstofpomp), wat betekent dat die druk ergens anders vandaan komt. Onze theorie is dat er mogelijk alsnog een injector (258k kilometers, nooit vervangen (terug te zien in diagbox)) lekt, waardoor er compressie vanuit de zuigers op het brandstofsysteem terecht komt. Is deze theorie enigszins te onderbouwen? dan haal ik namelijk alle injectoren eruit om ze te laten testen (e70.- voor 4 stuks, valt mee)
Moet een OEM pomp ook ingeleerd worden als de hoeveelheid olie wordt aangepast? We hebben een aantal onderzoekjes gedaan naar hoe de HPFP nou eigenlijk werkt, en hebben een aantal conclusies getrokken:
We hebben 2 naaldjes door de kabel geprikt van de HPFP. Hieraan hebben we kabeltjes met een lampje geknoopt om te zien wat er nou eigenlijk precies gebeurt. Onze bevindingen zijn als volgt
- In contact, heel even een heel klein beetje spanning (PWM) om te checken of er een HPFP aangesloten is
- Indien deze dat is, lamp op 90% bij stationair
- Bij gas geven, lamp op 100%
- Gas los, 20%
- Bij storing (circuit op HPFP of druk te laag (noodloop)) 0%, uitsluitend de druk van brandstofpomp op de brandstof rail (5 bar), waarop hij behoorlijk soepeltjes loopt, maar wel brandstof lekt langs de zuigers (zonder twijfel terug te vinden in olie en uitlaat, forse uitstoot)
Ook ontdekt dat de brandstof op zo'n 200pwm geregeld wordt en een cilindertje aanstuurt die open en dicht trilt om de hoeveelheid brandstof te regelen.
Zeer bijzonder pompje, maar lijkt me niet speciaal genoeg om zo belachelijk veel geld te kosten. We proberen te ontdekken hoe het exact werkt, maar dat valt nog niet mee. In ons hoofd: wat mechanisch is kan gefixt worden. Elektronisch lijkt alles te kloppen (behoorlijk zeker), we gaan het ontdekken. Eerst maar eens die 22mm erop zien te krijgen!
Het houdt hier overigens nog niet op. We hebben nog eens goed nagedacht over hoe het kan dat de druk in de noodloop (pomp op 0%) binnen 5 seconden oploopt naar de 25 bar. Dit kan onmogelijk veroorzaakt worden door de brandstofpomp, en de HPFP staat op 0% en is dus geheel gesloten (alleen open voor brandstofpomp), wat betekent dat die druk ergens anders vandaan komt. Onze theorie is dat er mogelijk alsnog een injector (258k kilometers, nooit vervangen (terug te zien in diagbox)) lekt, waardoor er compressie vanuit de zuigers op het brandstofsysteem terecht komt. Is deze theorie enigszins te onderbouwen? dan haal ik namelijk alle injectoren eruit om ze te laten testen (e70.- voor 4 stuks, valt mee)
-
- Peugeot Liefhebber
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
Heb er nu ook ineens een P0340 bij... (Camshaft position sensor circuit A), iemand enig idee wat dat nou weer voor gedoe is?
- mehtevaschino
- Peugeot Freak
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 25 feb 2015, 09:04
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
Nu moet je echt meten is weten (oscilloscope) gebruiken of de sensor defect is of niet.
Breng je auto naar een Peugeot specialist of vakkundige garage. Want volgens mij ga je nu mogelijk meer schade aanrichten dan dat het is en je wilt natuurlijk niet dat straks je hele motorblok naar de soep gaat lopen. Let op je heb je ketting als er iets niet op tijd staat kan alles naar de filistijnen gaan met als gevolg total loss motorblok.
Breng je auto naar een Peugeot specialist of vakkundige garage. Want volgens mij ga je nu mogelijk meer schade aanrichten dan dat het is en je wilt natuurlijk niet dat straks je hele motorblok naar de soep gaat lopen. Let op je heb je ketting als er iets niet op tijd staat kan alles naar de filistijnen gaan met als gevolg total loss motorblok.
-
- Peugeot Liefhebber
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
Ketting is vorig jaar vervangen en met een timing set perfect neergezet. Sindsdien door corona amper 12000km gereden, dus het lijkt me erg bijzonder als die nu al niet meer goed getimed is - maar alles kan. Dit kan ik erg makkelijk zelf testen, niet onverstandig om te doen.
We kunnen de uitgaande spanning van de sensor meten, voor zover ik weet is die bij een defecte sensor net onder de 5v, en zou met wat blokjes ijs langzaam omhoog moeten gaan naar boven de 5v (trigger voltage). Ik ben benieuwd
We kunnen de uitgaande spanning van de sensor meten, voor zover ik weet is die bij een defecte sensor net onder de 5v, en zou met wat blokjes ijs langzaam omhoog moeten gaan naar boven de 5v (trigger voltage). Ik ben benieuwd
-
- Peugeot Liefhebber
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
Plan B: we vervangen de sensor en de variabele kleptiming sprocket. Vertrouw dat ding toch al jaren niet meer, dan kunnen we gelijk de timing weer goed maken indien die inderdaad niet helemaal klopt - hebben we de 65 euro voor de timing kit ook niet weggegooid 

- mehtevaschino
- Peugeot Freak
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 25 feb 2015, 09:04
-
- Peugeot Liefhebber
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
Zeker is er een update!
De pomp met nieuwe olie is nog steeds waardeloos. Nu de Chineze pomp er weer in gezet, ingeleerd en dat lijkt voor nu goed te gaan.
Nieuwe turbo draait netjes, nokkenas positiesensor lijkt weer te werken, variabele kleptiming sprocket vervangen en so far draait hij beter dan ik ooit heb meegemaakt.
Nu wel WEER! een nieuw probleem. Zucht..
Na wat onderdelen te hebben vervangen is hij bozer dan ooit, dit keer door de "ENGINE TEMPERATUREN FAULT -STOP- -STOP-" storing. Helaas is er geen stored of pending code van te vinden.
( Zie: https://photos.app.goo.gl/WYxBFQmkgkmptwXK9 )
Wat mag dit nou weer zijn dan... De koelwater sensor? Lijkt me onlogisch, maar wat voor temperatuur sensoren zijn er nog meer? Olie temperatuur loopt uiteindelijk gewoon netjes op. Koelwater gaat op en neer. Let wel: dit gebeurt altijd, ook als het blok 20 graden is, na 5 seconden dat hij gestart is.
De pomp met nieuwe olie is nog steeds waardeloos. Nu de Chineze pomp er weer in gezet, ingeleerd en dat lijkt voor nu goed te gaan.
Nieuwe turbo draait netjes, nokkenas positiesensor lijkt weer te werken, variabele kleptiming sprocket vervangen en so far draait hij beter dan ik ooit heb meegemaakt.
Nu wel WEER! een nieuw probleem. Zucht..
Na wat onderdelen te hebben vervangen is hij bozer dan ooit, dit keer door de "ENGINE TEMPERATUREN FAULT -STOP- -STOP-" storing. Helaas is er geen stored of pending code van te vinden.
( Zie: https://photos.app.goo.gl/WYxBFQmkgkmptwXK9 )
Wat mag dit nou weer zijn dan... De koelwater sensor? Lijkt me onlogisch, maar wat voor temperatuur sensoren zijn er nog meer? Olie temperatuur loopt uiteindelijk gewoon netjes op. Koelwater gaat op en neer. Let wel: dit gebeurt altijd, ook als het blok 20 graden is, na 5 seconden dat hij gestart is.
-
- Peugeot Liefhebber
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
De temperatuur sensor geeft stabiel 2.63kohm terug, en bij een lopende motor zakt deze rustig. Dit bevestigt dat de sensor werkt en dat het blok niet te heet is. daarnaast kan ik de temperatuur (ECT) ook gewoon uitlezen via odb.
Nu we weten dat die sensor het doet, de auto hem zou moeten kunnen zien zouden we verwachten dat er nog ergens een sensor moet zitten die de geest heeft gegeven. Iemand enig idee? Ik kan hier niets over vinden en snap er eigenlijk ook werkelijk geen zak van
Nu we weten dat die sensor het doet, de auto hem zou moeten kunnen zien zouden we verwachten dat er nog ergens een sensor moet zitten die de geest heeft gegeven. Iemand enig idee? Ik kan hier niets over vinden en snap er eigenlijk ook werkelijk geen zak van
-
- Peugeot Liefhebber
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
Op de laptop met de storing zoeker even gekeken en de volgende storingen gekregen:
https://photos.app.goo.gl/nRnNmwbfUxtvDCpC9
(P023C is omdat de koelvin losgekoppeld is omdat hij continue aan gaat, heeft niets met de andere storingen te maken)
Het lijkt erop dat de ECU ook bekend staat om de P023B, volgens artikeltjes op google. Zou de temperatuur totalloss zijn door de ECU...?
https://photos.app.goo.gl/nRnNmwbfUxtvDCpC9
(P023C is omdat de koelvin losgekoppeld is omdat hij continue aan gaat, heeft niets met de andere storingen te maken)
Het lijkt erop dat de ECU ook bekend staat om de P023B, volgens artikeltjes op google. Zou de temperatuur totalloss zijn door de ECU...?
- Rick
- Moderator
- Berichten: 13104
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 09:40
- Like! Gegeven!: 33 keren
- Like! Gekregen: 32 keren
Re: HPFP Pressure Fault met nieuwe pomp - loopt soms beroerd
Continu aangaan van de koelvin is toch een gevolg van noodloopprocedure en toch juist altijd een gevolg van een andere storing?
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023