storing ??

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
Plaats reactie
Gavin

storing ??

Bericht door Gavin »

Hallo Forumleden,

Ik zal mij even voorstellen. MIjn naam is Gavin en ben sins een jaar bezit van een 508 SW 2015 GT-line uitvoering. Wat een mooi auto om in te rijden. Echter Heb nu een storing waar ik zelf niet kan achterhalen wat hier de probleem precies is. ( Zie foto die ik toegevoegd heb) Heb ook al geprobeerd met een obd2 module met torgue ( lite ) als uitlees programma. Echter hieruit geen foute code ontdekt. Heeft iemand hier al eerder ervaring mee.

Met vriendelijke groet,
Gavin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bart-Peugeot
Moderator

Re: Even voorstellen

Bericht door Bart-Peugeot »

Kan van alles zijn, deze melding in je display. Uitlezen met de juiste apparatuur is nodig.
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
nec99
Beheerder

Bericht door nec99 »

Welkom op het forum, je kan eens contact opnemen met Ivro (Bryan) van AP Tuning in Harderwijk of met Jerilo van JWA Autoservice in Oud Beijerland.
Peugeot 208 II 1.2 E-THP 100 pk GT-line, opties; korte antenne, glazen dak, navigatie,hoogglans wiel kapjes, dodehoek signalering, leer achteraf met stoelverwarming
Kleur Rouge Elixir, 5 deurs
Bouwjaar 04-2020
Eigenaar www.facebook.com/Peugeot-Meeting-827440380608156/
Ivro

Bericht door Ivro »

Heb zoiets een keer gehad met een 2.0BlueHDI. Melding van storing, maar niks uit te lezen. Bleek uiteindelijk additief niveau te zijn van het roetfilter. Kijken of je in de computer de hoeveelheid van het addtief kan zien.
Software optimalisatie, storingsdiagnose, onderhoud & reparatie:
www.instagram.com/ap_tuning_harderwijk
www.facebook.com/aptuningharderwijk
www.aptuning.nl
Bart-Peugeot
Moderator

Re: storing ??

Bericht door Bart-Peugeot »

Mijn ervaring met uitlezen is dat de nieuwere Peugeot's (mijn 308) niet meer alle storingen paraat hebben in het geheugen dat je met een simpele odd lezer (die ook veel garages gebruiken) kan uitlezen.

Voorbeeld. Mijn auto gaf een tijd terug een storing aan. Ik lees mijn auto meestal uit met diagbox en zag dat er een fout was met gloeibougie 1, turbo en vliegwiel.
Ik naar het bedrijf dat mijn motor reviseerde. Zij uitlezen, geen enkele storing. Starten, ping storing! Uitlezen met draaiende motor, niets.
Ik weer naar huis. Met simpele odb lezer uitlezen, inderdaad geen storing. Diagbox eraan, drie storingen.
Kortom, mijn storingen zaten "wat dieper in het geheugen" waar de standaard odb apparatuur niet komt.
Ik naar JWA, zij zagen de 3 storingen wel. Zij gebruiken geen diagbox, maar dus wel goede uitlees apparatuur (uiteraard).

Kortom. Goede uitlees apparatuur is nodig in je moderne Peugeot, anders vind je niet alles.

Voor de volledigheid, al mijn fouten waren gekoppeld aan de ecu. Simpele odb lezers lezen meestal alleen de ecu uit. Het is bekend dat bijvoorbeeld odb lezer geen fouten uitlezen van Abs of audio. Dit was bij mij niet aan de orde.
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
Plaats reactie

Terug naar “Technisch (508-I)”