Kopsteun schermpjes

Voor alles wat aan de binnenkant zit
Plaats reactie
Sheriffke

Kopsteun schermpjes

Bericht door Sheriffke »

Sinds kort ben ik in het bezit van een 5008 automaat.
Ik heb de auto gekocht bij een handelaar in American Vans en pas na de aankoop was ik verrast met de schermpjes in de kopsteunen en dacht " dat is een leuk extraatje". Ik ontdekte dat er aparte apparatuur voor nodig is om film af te spelen op die schermpjes.
Nu heb ik diverse vragen waarop ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven;
- Omdat er al schermpjes in de hoofdsteunen zijn zou ik liever (2) apparaten aanschaffen zonder scherm, spelers op 12volt dus en bij voorkeur zo klein dat ik ze kan opbergen in de opbergvakjes in de voer bij de achter stoelen. Is dat te koop, waar en hoe duur?
- Omdat ik een grote hoeveelheid filmbestanden heb vanwege een soort DVD spelers met USB stick zou ik ook graag hebben dat dit apparaat USB met AVI bestanden afspeelt, is dat mogelijk?
- Hoe verbind ik draadloze koptelefoons per beeldscherm met bleu tooth?

Hopelijk kan iemand mij verder helpen met de bovenstaande vragen zodat ik (of liever nog, mijn kinderen) kan genieten van deze mogelijkheid achterin de auto. Heel eerlijk gezegd was men bij de dealer niet erg behulpzaam met mijn vragen in deze richting, ik weet niet of dat nu komt omdat ik de auto daar niet heb gekocht maar het zou volgens mijn geen verschil moeten maken.

MVG, Martien
The Sarge

Re: Kopsteun schermpjes

Bericht door The Sarge »

Beste Martien, fijn dat je ons forum hebt gevonden. We nemen echter een aantal regels in acht die wij streng hanteren. Één daarvan is een voorstelronde in het daarvoor bestemde gedeelte. Je zult ervaren dat je dan antwoorden krijgt op je vragen. Het zijn er namelijk nogal wat.

Wat mij zo te binnen schiet om antwoorden te kunnen krijgen is wellicht een foto posten en ook merk en type van de schermen. Anders wordt het voor onze leden ook gissen
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Ga anders terug naar vanwaar je de auto gekocht hebt...
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
rick
Moderator

Bericht door rick »

Het originele systeem van Peugeot heeft enkel aansluitingen in de middenconsole waar je zelf iets van een speler op kunt aansluiten.

De dealer heeft daar niets voor beschikbaar, dus dat zal de reden zijn dat ze ook geen antwoord op je vragen konden geven.

Even het net afspeuren voor iets met tulp av-uitgangen en past in waar jij het wil plaatsten
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Sheriffke

Bericht door Sheriffke »

B767-300ER schreef:Ga anders terug naar vanwaar je de auto gekocht hebt...
Terug gaan heeft denk ik weinig zin, deze garage heeft niets met Peugeot. Het is een handelaar die American Van's importeerd en verkoopt.

BVD, Martien
Sheriffke

Bericht door Sheriffke »

rick schreef:Het originele systeem van Peugeot heeft enkel aansluitingen in de middenconsole waar je zelf iets van een speler op kunt aansluiten.

De dealer heeft daar niets voor beschikbaar, dus dat zal de reden zijn dat ze ook geen antwoord op je vragen konden geven.

Even het net afspeuren voor iets met tulp av-uitgangen en past in waar jij het wil plaatsten
Beste,

Ik begrijp je reactie w.b.t. de dealer, maar wat jij zegt is al duidelijker en zelfs dat werd me niet verteld. Ik had gehoopt en verwacht dat er meer gebruikers zijn die een bepaald apparaat kunnen adviseren wat goed werkt en in de vloeropbergruimte past.

Bedankt voor je reactie.
Peugeot-5008
Beheerder

Sheriffke schreef:
B767-300ER schreef:Ga anders terug naar vanwaar je de auto gekocht hebt...
Terug gaan heeft denk ik weinig zin, deze garage heeft niets met Peugeot. Het is een handelaar die American Van's importeerd en verkoopt.

BVD, Martien
Dat zal,

Maar je hebt je auto daar vandaan. Hun kunnen zich op zijn minst erin verdiepen.

Stuur mij een PM
rick
Moderator

Bericht door rick »

er zijn er die een DVD-speler in het vakje onder de radio hebben geplaats en daar de schermen op hebben aangesloten.
Makkelijk te bedienen voor de bestuurder en geen gedoe achterin waar je geen zicht op hebt

Als het goed is moet je dit met google of de zoekfunctie hier wel kunnen vinden.

Zoekterm: "Pack video"
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Sheriffke

Bericht door Sheriffke »

Voor wie tot nu gereageerd heeft op mijn vragen, issues allereerst bedankt.

Helaas blijven er vragen op voor mij, jammer dat het zo ingewikkeld is. Ik heb inmiddels een portable dvd speler aangesloten en dat werkt prima op beide schermen maar heb nu nog een probleem met geluid. De vorige eigenaar heeft de originele draadloze koptelefoons voor zichzelf gehouden. Ik ben erachter dat deze zo'n 130,- (incl. BTW) kosten en die heb ik minstens 2 nodig. Dit is belachelijk kostbaar en het lijkt er tot nu toe op dat geen ander type te piaren is. Verder blijkt het ook nog eens dat de avi ingangen voor een 2e dvd speler dicht zitten, waarschijnlijk zijn de pluggen erin afgebroken. Vorige eigenaar (of passagiers) zijn er zo het schijnt nogal lomp mee omgesprongen.

Het enige wat ik wil is;
2 dvd spelertjes en 2 draadloze koptelefoons aansluiten aan de originele schermen in de kopsteunen. Je zou denken dat dit toch niet zo moeilijk moet zijn, wel? Ook vreemd dat je al voor 25,- bluetooth koptelefoons kunt kopen maar alleen de kostbare van Peugeot te koppelen zijn?
Peugeot-MAN

Bericht door Peugeot-MAN »

Ook vreemd dat je al voor 25,- bluetooth koptelefoons kunt kopen maar alleen de kostbare van Peugeot te koppelen zijn?

Kun je die schermpjes niet vervangen door een normaal handelsmodel, ze zullen toch wel uit de stoel te halen zijn en doormiddel van een paar kleine aanpassingen een andere plaatsen.
308 SW GT-line 1.2 PureTech 130 pk EAT6 Rouge Ultimate, Michelin CrossClimate. Pack Drive Assist 1 -Driver Sport Pack, schakelflippers achter stuurwiel. Stoelverwarming, Afnbare trekhaak, Alarm met super vergr. afgel. 29-03-2018 Afbeelding
Serge Koenen

Bericht door Serge Koenen »

De lidl had recentelijk een mooie aanbieding van 2 geïntegreerde spelers (voor 1 prijs) die te koppelen zijn aan 12v aansluiting en eenvoudig te bevestigen (dus niet in hoofdsteun). Voordeel: ze werken, geen moeilijkdoenerij voor de paar keren dat er dvd wordt gekeken. Bovendien te connecten met oude vertrouwde bekabelde koptelefoons. En breken de kids de boel af? Dan 'it's on them' en niet je auto 8-)
Peugeot 5008 2.0 hdif bluelease executive 7p. Gris Aluminium
Peugeot-5008
Beheerder

Serge Koenen schreef: 22 feb 2021, 23:00 De lidl had recentelijk een mooie aanbieding van 2 geïntegreerde spelers (voor 1 prijs) die te koppelen zijn aan 12v aansluiting en eenvoudig te bevestigen (dus niet in hoofdsteun). Voordeel: ze werken, geen moeilijkdoenerij voor de paar keren dat er dvd wordt gekeken. Bovendien te connecten met oude vertrouwde bekabelde koptelefoons. En breken de kids de boel af? Dan 'it's on them' en niet je auto 8-)
Het topic waarop je reageert is 4 jaar oud én TS is al 4 jaar niet meer online geweest. Weinig kans dat ie jouw goede advies zal lezen ;)

Stuur mij een PM
Serge Koenen

Bericht door Serge Koenen »

Hi Niels,

Maar jij hebt het ook gelezen nu en volgens mij is dit het enige zichzelf respecterende peugeot forum in NL waarin iemand iets verstandigs moest zeggen over schermpjes van de lidl. Zonder twijfel :P
Peugeot 5008 2.0 hdif bluelease executive 7p. Gris Aluminium
Peugeot-5008
Beheerder

Klopt. Maar ik lees dan als mod ook alle posts...

Ik benadrukte ook dat het een goed advies was
;)

Stuur mij een PM
Kootje70

Bericht door Kootje70 »

Ik heb sinds 2009 een 3008 en vooral de eerste 6 jaren met schermpjes rond gereden. De optie van Peugeot vond ik te duur, dus heb ik toen een alternatief gevonden.
https://www.bol.com/nl/p/xtrons-hd705-d ... 040645563/
Deze zijn niet meer leverbaar, maar er staan alternatieven bij. Het is chinees spul, dus heb het als zodanig behandelt (voorzichtig dus).
Maar de voordelen zijn: makkelijk in en uitnemen, je kunt de draden volledig inbouwen maar hoeft niet, koptelefoons bedraad als draadloos, 2 kinderen dus ieder zijn eigen film.
Nadelen: de veiligheid van de hoofdsteun is niet gelijk als die van Peugeot, de afstandbediening regelt soms beide schermpjes tegelijk, na 8 jaar gebruik had ik draadbreuk en is er geen vervanging.
Toen via Ebay gekocht voor €220,- (geloof ik) per 2 met alle attributen. Stuk goedkoper dan dat van Peugeot.
Kinderen hebben er veel plezier mee gehad.
3008 1.6 Vti van het 1e uur. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Interieur (5008-I)”