Airco Probleem

Voor alles wat onder de motorkap zit
Plaats reactie
Ozzy83

Airco Probleem

Bericht door Ozzy83 »

Beste allemaal,

vorige maand de airco installatie laten testen en vullen. Ging een tijdje goed. Nu rijd ik vandaag weer met warm weer. En tot mijn verbazing krijg ik geen koude lucht in de auto. Blazer werkt perfect maar er komt geen koude lucht in. Nu heb ik onder de kap even gechekt en de leiding word koud zoals die zou moeten doen, en de terugvoer leiding is warm wat hij ook hoort te zijn.

Maar toch word het niet koud in de wagen. Iemand een idee??

Het gaat om een Peugeot 5008 1.6Vti bwj: 2011

Alvast bedankt!

Dominique
rick
Moderator

Re: Airco Probleem

Bericht door rick »

Effe terug naar de firma die het systeem heeft getest en gevuld?

Kan een klep zijn die blijft hangen, een of andere sensor die stuk is etc waardoor het systeem niet functioneert of zelfs bevriest.

Enkel een juiste diagnose obv uitlezen en beoordelen kan de juiste oorzaak achterhalen.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Wesley208

Bericht door Wesley208 »

Klinkt idd als een stappenmotor op het kachelhuis die niet functioneert.

Als je een plasje condens onder de auto krijgt dan weet je zeker dat de verdamper wel koud is.

Ik weet niet of er een automatische climate control functie of zit, controleer dan ook even of dat de airco op de manuele stand ook niet werkt.
106 II XS - 1.4 TU3JP - 03-2003
Ozzy83

Bericht door Ozzy83 »

Bedankt voor de reacties,

Zowel auto stand als handmatig werkt niet. Leiding word wel ijskoud, terug voer warm.. en voor de rest niks. Dan zal ik inderdaad eens het kachel huis checken.

Heb een OBD2 USB stekker. Aangesloten denk probeer hem eens uit te lezen. Maar krijg wel de normale data, maar fouten etc.. kan ik op de èèn of andere manier niet uitlezen.

Heb gebeld met de garage die hem gevuld heeft. Hij zei ook waarschijnlijk in de auto iets.. Even ventiel ingedrukt met kleine schroevendraaier. Druk is erop..

Word vervolgd! Mocht iemand nog een idee hebben dan hoor ik dat graag.

Dominique
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch (5008-I)”