Parkeersensoren storing

Alles wat niet onder de motorkap zit
Plaats reactie
alen

Parkeersensoren storing

Bericht door alen »

Goedenavond,
Paar dagen geleden ben ik blijkbaar aangetikt door een auto op de parkeerplek en een van de sensoren (tweede van links aan de voorkant) is in de bumper ingevallen.
Door mijn (algemene) garage liet ik het terugplaatsen. Helaas gaf deze sensor na terugplaatsing veel valse meldingen, bleef lang piepen zelfs als er niks aan de voorkant van de auto zat.
Diagnose...kapotte sensor.

Bij de dealert kost zo'n sensor al gauw 130 euro + inbouwen (ook zoiets rond 120 euro)....

Nou, dat kon mijn garagist voor 30 euro doen (inbouwen).

Ik ben gegaan voor een tweedehands sensor (besteld met de juiste OEM nummer), gekocht bij onderdelenline voor 40 euro en laten inbouwen....

weer piepen, heel gevoelig...bleef lang hangen met piepen...

Iemand een idee? Sensoren hoeven toch niet ingeleerd/aangemeld te worden. Kunnen ze via dealer gereset worden? Het lijkt dat ie wel wat doet, maar is heel gevoelig en duurt langer tot ie uit gaat...
auto is uitgelezen , geen storingen
Peugeot 5008 1.6 Vti
rick
Moderator

Re: Parkeersensoren storing

Bericht door rick »

Kan zijn dat de sensor toch nog scheef zit tov de andere sensoren enz. Of de bumper zelf iets verdraaid?
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
alen

Bericht door alen »

Visueel lijkt ie perfect erin te zitten. Bumper is ook niet verdraaid of zo, er is vrijwel niks te zien van dat tikketje (jawel...een mini krasje naast de sensor).
Peugeot 5008 1.6 Vti
rick
Moderator

Bericht door rick »

Dan toch een andere sensor proberen.... Of effe tijdelijk wisselen met eentje van achter.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Plaats reactie

Terug naar “Technisch (5008-I)”