ESP/ASR storing

Alles wat niet onder de motorkap zit
Plaats reactie
HansHans

ESP/ASR storing

Bericht door HansHans »

Ik heb sinds kort een melding van storing ESP/ASR automatische handrem deffect, bij onze peugeot 5008. Weet iemand hoe ik deze storing kan oplossen?
Rick
Moderator

Re: ESP/ASR storing

Bericht door Rick »

welkom!

uitlezen waar ie vandaan komt is de tweede stap.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Beste Hans

Wat fijn dat je ons forum hebt gevonden.
Zou je de forumregels in acht willen nemen
1 daarvan is dat je je netjes voorsteld in het daarvoor bestemde topic. Dan weten we met wie we van doen hebben en ga je sneller antwoord krijgen!

Groeten Niels
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
hjk

Bericht door hjk »

Ook gehad in , Spanje, bleek de accu niet meer helemaal goed te zijn,had niet meer genoeg power. Doorgemeten, nieuwe accu, alles opgelost. Melding stopte nl als ik een stuk had gereden waardoor de accu kon opladen
Onno

Bericht door Onno »

Ik heb op vakantie nu al 3 zomervakanties achter elkaar stilgestaan met mijn Peugeot 5008 uit 2011. De eerste keer ging het lampje ESP/ASR branden en stopte de motor er ook mee. Uiteindelijk 3 van de 4 injecties moeten vervangen. Vorig jaar en dit jaar ging weer het ESP/ASR lampje branden. Vorige jaar ben ik direct naar een garage gegaan en heb het laten uitlezen. Daar kwam niet zoveel uit (ladedruk te hoog); reset en weer rijden. Dit jaar was het op de allereerste reisdag; ik ben doorgereden naar de camping (ca 100km). Na 2 dagen ging de melding vanzelf weg. Is niet meer teruggekomen in de vakantie (3 weken, ca 2200km nog gereden met vouwwagen achter de auto). Kent iemand dit probleem? kun je 'gewoon' doorrijden als dit lampje brandt en de motor het prima doet? Hoe serieus moet ik dit nemen?
The Sarge

Bericht door The Sarge »

Beste Onno,

Leuk dat je ons forum hebt gevonden. Ik weet niet of je dit serieus moet nemen, want ik ben geen techneut.

Wat je wel serieus moet nemen zijn onze forumregels. Tijdens het aanmeldproces ben je hierop gewezen. Neem ze nog even door en begin daarna te vertellen wie je bent in het juiste topic
Serge Koenen

Bericht door Serge Koenen »

Voor wie dit nog eens overkomt:

De 5008 heeft veel systemen aan boord welke gelinkt zijn aan veiligheid.

NB: In mijn geval is het als volgt gegaan, bij een ander kan het uiteraard wat anders zijn:

Storing (melding) handrem abs asr verholpen. Cruisecontrol en autom. handrem + hill hold werken ook weer..

Oorzaak:
Bleek idd 1 kapotte abs sensor (rechtsachter).

P.S. Voor wie het een beetje had bijgehouden:
Overigens ook koplamp rechtsvoor vervangen, slangetje ruitsproeier voor en 2 nieuwe remschijven met blokken.
Scheelt aanzienlijk bij remacties boven de 100 km/u.
Stuur gaf namelijk wat trilling bij dergelijke situaties..
Auto rijdt perfect! :D

Nu kan ik eindelijk de nav. update gaan doen die ik via 5008 heb ontvangen. Thx Niels voor de uitstekende service inzake bestelling etc en informatie voorziening.
;)
Peugeot 5008 2.0 hdif bluelease executive 7p. Gris Aluminium
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Graag gedaan! Dat is waar ik voor sta Serge!
Succes.
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
alen

Bericht door alen »

Goedenavond,

Blijkbaar ben ik ook aan de beurt met deze storing....Sinds paar weken kreeg ik af en toe "ESP/ASR storing" opgevolgd door "automatische handrem kapot". Bij rijden niks te merken. ANWB ingeschakeld en na uitlezen was diagnose ...storing bij de koppelingspedaal sensor. Deze heb ik vervangen maar na een dag kwam storing weer terug Nu komt storing vrijwel direct nadat ik begin te rijden :shock:

Bij algemene garage uitgelezen en daar kwam naar voren (weer) koppelingspedaal sensor.

Iemand een idee? Die sensoren zijn domme onderdelen (hoeven niet aangemeld te worden). Wat kan het nog zijn (rekening houden dat er weer hetzelfde naar voren komt)?
Kan het zijn dat de nieuwe sensor (trouwens niet origineel Peugeot maar FAE ) niet goed ingebouwd is (monteur had veel moeite om het in te bouwen).

Alle hulp is welkom!
Peugeot 5008 1.6 Vti
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Storing bij koppelingsensor hoeft niet altijd de sensor zelf te zijn.
Slechte contact in de stekker, draadbreuk ergens etc kan ook
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
alen

Bericht door alen »

kleine update wbt bovenstaande...dealert zegt dat deze koppelingssensor toch ingeleerd moet worden. mwah, ok . Afspraak kon ik niet voor 01/12 krijgen....
Peugeot 5008 1.6 Vti
Plaats reactie

Terug naar “Technisch (5008-I)”